Kapotte waterpomp

Tot dusver nog geen problemen gehad met de 6R, eerste beurt achter de rug zonder bijzonderheden maar nu heeft zich na 32.000 km waarschijnlijk toch het eerste euvel voorgedaan.

Sinds een week of twee is een duidelijk zoemend/gierend geluid te horen bij gas geven in z'n vrij (tijdens het rijden wordt het grotendeels overstemd door bandenlawaai en windgeruis), geen storingsmeldingen verder maar wel een behoorlijk irritant geluid, vooral bij lage snelheden in het stadsverkeer.

Ik vertrouwde het niet helemaal, bang dat er iets mis was met een van de aandrijfbanden, dynamo of turbo dus vandaag maar bij de express service langsgeweest. De monteur kon het geluid zelf ook meteen horen en dacht eerst aan de airco, maar het geluid bleef na het uitschakelen daarvan.
Hij verdenkt nu de waterpomp maar omdat er geen gelegenheid was vandaag een diepgaander onderzoek te doen moet ik 'm morgen terugbrengen, als het goed is wordt alles onder de garantie vergoed. Op m'n opmerking/vraag dat het wel wat ongebruikelijk lijkt dat de waterpomp nu al kapot/gaar lijkt te zijn had ie geen antwoord, was voor zover hij meende ook geen bekend zwak punt, maar ja, weet niet of ie het achterste van z'n tong liet zien.

Blijft merkwaardig dus, iemand anders die dit probleem heeft gehad, of wat de mogelijke oorzaak kan zijn? Lijkt me toch niet dat dit gerelateerd kan zijn aan de tuning of het sport luchtfilter die ik heb aangebracht.
 
ik kamp ook met hetzelfde probleem; mijn aircopomp is al eens vervangen zonder resultaat.
Een paar weken terug verergerde de geluiden, ook zonder airco. Monteurs meegeluisterd. Commentaar; klinkt allemaal niet zo spannend. Auto op de brug waarna de waterpomp is vervangen, en tevens een update mbt leidingen van de airco (????) en een beurt laten doen.
Het maakt nu niet meer uit of de airco aan/uit is. Ik hoor nog steeds hetzelfde geluid, maar de garage hoort niets meer. Volgens de monteur is de waterpomp vervangen omdat ze dit toch vergoed krijgen van vw nl, onder t mom van baat t niet, dan schaadt t niet. Heeft dus niets geholpen en voor de dealer is nu de kous af.
Erg tof; mijn garantie verloopt volgende week... :?
 
Hmmm, dat is wel zwaar vervelend zeg :?

Zelf heb ik vandaag de auto weer opgehaald, inderdaad ook de waterpomp vervangen en hoor zelf nu ook geen geluiden meer. Mevrouw achter de balie gaf aan dat het een probleem met de schoepen van de pomp was en dat deze vermoedelijk na een tijd zou zijn vastgelopen, maar weet niet in hoeverre dat een standaardverhaaltje is.

Hoewel het allemaal binnen de garantie is gerepareerd stemt het me niet erg gelukkig allemaal, als de waterpomp van de 6R het zo snel begeeft belooft het nog wat voor de toekomst (en uiteindelijk dus buiten de garantieperiode).

Krijg op het forum echter niet de indruk dat behalve ons veel mensen met dit euvel te maken hebben gehad, dus wellicht toch gewoon pech, maar dat lost jouw probleem helaas niet op zo tegen het einde van de garantie.
 
Ik had ook plastic schoepen in mijn waterpomp 'standaard' het eerste wat ik gedaan heb bij de auto van mijzelf en die van mijn ouders is er een waterpomp inzetten met metalen schoepen. Deze zijn veel sterker en minder gevoelig.

Mocht je garantie echt volgende week verlopen dan zou ik nu op mn achterste poten gaan staan bij de dealer en net zolang doorgaan totdat ze je probleem erkennen. Ze moeten je serieus nemen. :geek:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!