Kapotte ophanging

Aai.. maar nu stotterd mijn auto heel erg.. en sinds gisteren is ABS ook ineens gaan branden op mijn dashboard .. t word een probleem bakkie.. terwijl ik alles had aangepakt.. hij was ooit een keer uitgelijnt wel voor die verlangingsset..
Dubbele kosten zo..
 
Als de ETwaarde inderdaad 67 is dan is dat het probleem ja..
Hopelijk bij aankoop van de velgen wel even netjes gekeken of dit fatsoenlijk past zonder aanlopen?
Enige oplossing is dan om spacers te gaan gebruiken om wat ruimte te creëren..
Doe je dit niet dan zal de band weer kapot slijten.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Aai.. maar nu stotterd mijn auto heel erg.. en sinds gisteren is ABS ook ineens gaan branden op mijn dashboard .. t word een probleem bakkie.. terwijl ik alles had aangepakt.. hij was ooit een keer uitgelijnt wel voor die verlangingsset..
Dubbele kosten zo..

ABS kan door het aanlopen van de velg komen ... en je moet altijd uitlijnen na het verlagen.
 
ligt er maar net aan hoe breed je velg is..
ET is afhankelijk van de breedte he.
Ik had op mijn 6n2 7j met Et 38 geloof ik en 6j met ET 42 ( weet het ook niet helemaal precies meer.)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Als de ETwaarde inderdaad 67 is dan is dat het probleem ja..
Hopelijk bij aankoop van de velgen wel even netjes gekeken of dit fatsoenlijk past zonder aanlopen?
Enige oplossing is dan om spacers te gaan gebruiken om wat ruimte te creëren..
Doe je dit niet dan zal de band weer kapot slijten.

Jaa ze pastte goed.. gingen niet aanslijten tegen de veerpoten zoals nu wel t geval is..

Echt heel raar dat t zo ineens kan..
Ben ook niet over een dikke kuil gereden of stoeprand of iets anders wat behoorlijk uitstak waarbij mn auto een klap gekregen had want dat had ook gekunt natuurlijk..

Ik snap t zelf ook ni in dit geval..
 
Jaa ze pastte goed.. gingen niet aanslijten tegen de veerpoten zoals nu wel t geval is..

Echt heel raar dat t zo ineens kan..
Ben ook niet over een dikke kuil gereden of stoeprand of iets anders wat behoorlijk uitstak waarbij mn auto een klap gekregen had want dat had ook gekunt natuurlijk..

Ik snap t zelf ook ni in dit geval..

Maar als de Et echt 67 is ga je dit probleem blijven houden.
 
Als je ze nu nog los heb zitten zou ik ze maar snel aandraaien!

En al doe je er een spacer van 20mm tussen en natuurlijk andere wielbouten dan moet het probleem verholpen zijn!
 
Als ik alles zo lees, dan denk ik toch dat de ET waarde van de velgen wel ok is (lees: lager dat 67)
Maar dat de bouten gewoon niet goed vast zaten en dus je camber tijdens het rijden is veranderd waardoor de band tegen je schokbreker is gekomen met alle gevolgen van dien.
Hierdoor kan het dus ook zijn dat de auto zo erg een kant op trekt.
Die bouten moeten echt goed vast zitten... Dit is levensgevaarlijk!!!
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Anica, toch nog even een vraag: Op de vorige pagina vroeg Reddevil iets over die 2 bouten..
Hebben die wel goed vast gezeten?
Die moeten dus echt wel goed vast zitten!!
Zoals ik hierboven al vermelde is dit levensgevaarlijk als ze los zitten.
Hierdoor kan dus het camber/wielvlucht (doe maar eens even googlen wat dit is) veranderen, waardoor je band opeens tegen je schokbreker aanloopt, met jouw ervaring tot gevolg. (of erger!)
Ik kan me haast niet voorstellen dat je monteur zegt dat je die 2 bouten wel wat losser mag draaien.?!
Die mogen alleen even losgedraaid worden voor het uitlijnen, daarna meteen weer vast..

Ik denk niet dat jouw velg ET67 heeft, maar zoals ik ergens op internet vond ET49. (dit moet geen probleem zijn)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Die 2 bouten zitten goed vast .. en dat hadden ze ook gezeten..
Ik kon ze los draaien zodat de auto wat speling kreeg..

Damn tis ingewikkelder dan ik dacht.. maak zo even fotos van de velg.. misschien dat je duidelijkheid krijgt.
Haha en voor mij netzo natuurlijk
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!