Kapotte antenne unit

Hallo medeforum bezoekers,

Ik heb een probeel met mijn antenneunit (shark versie). De partner heeft de auto door de wasstraat gehaald en de antenne niet verwijderd. Nu is mijn hele unit naar de ....
De dealer rekent alleen al 200 euro aan arbeidskosten. Is het mogelijk om dit zelf te doen? Of is er iemand die mij hierbij kan helpen? Het moet toch mogelijk zijn om zelf de antenneunit te vervangen? Alleen de unit kost al 120. Ik hoor graag jullie advies.

Groet,

Kevin
 
Moet makkelijk kunnen, op internet zijn er genoeg handleidingen.
Zoek op ebay of bij een sloop een antenne, dan ben je 9 van die 10 keer voor een kwart of zelfs de helft goedkoper!
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Kan je niet bij een universeel garage langs gaan? Ofjaa als je het zelf kan, waarom niet..
De antenne word verwijderd door de wasstraat zelf.. zou je hun niet aansprakkelijk kunnen stellen ? :mrgreen:

Nee dat gaat niet, staat altijd bij dat de wasstraat niet aansprakelijk is voor schade aan antennes bumpers en spoilers ed.
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Het is zelf te vervangen wel moet je hiervoor met zijn 2en zijn dit omdat de dakbekleding deels los moet tot de B en het liefst A stylken zodat hij niet gaat knikken als je onderlangs de boel los gaat draaien. Je woont helaas een beetje te ver anders dan kon je wel langs komen

Indien je handleiding wenst kan ik elsawin wel voor je raadplegen


ztvp0w.jpg
 
Ik heb het bij mijn 9n toen zelf gedaan.
Alleen gedeelte in de kofferbak los gemaakt zodat mijn arm er tussen kon met een steeksleutel.
Het knikken valt reuze mee als je het voorzichtig doet.
Kan je anders een foto maken hoe hij er nu uit ziet?
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Bedankt voor jullie reacties. Terugkomen op de wasstraat. Het was zo'n zelfservice ding waar je de auto in zet uit stapt en zelf de machine aan zet. Ik was er zelf niet bij (helaas), maar wat ik begrepen heb is de drooginstalatie tegen de antenne gekomen en die gaf in deze niet mee en daardoor knapte compleet af. We weten nu hoe het er van binnen uitziet. Op advies van jullie heb ik samen met m'n pa de stijlen en de hemelbekleding gedeeltelijk losgehaald. Dit was in een fluitje van een cent klaar inderdaad. Nu kunnen we zo die antenne losdraaien. Ik vind het schandalig dat een dealer hier 2 werkuren voor durft te rekenen. Snel 200 euro bespaard! Sterker nog, ik heb nog een dealer gebeld na de plaatsing en die kon op zijn manier niet eens aan een originele antenne komen en moet 380-400 kosten inclusief montage.... Nu rest voor mij dus alleen nog een nieuwe/tweedehands unit aan te schaffen. Ik dacht zelf misschien aan een schadeauto oid. Of heeft iemand er nog één liggen. Haha.

Eerste foto is niet echt scherp, maar is wel duidelijk lijkt me Stick Out Tongue We hebben nu het kapje als tijdelijk oplossing vastgekit.

Antenne unit.jpgAntenne kap.jpg
 
Bedankt voor jullie reacties. Terugkomen op de wasstraat. Het was zo'n zelfservice ding waar je de auto in zet uit stapt en zelf de machine aan zet. Ik was er zelf niet bij (helaas), maar wat ik begrepen heb is de drooginstalatie tegen de antenne gekomen en die gaf in deze niet mee en daardoor knapte compleet af. We weten nu hoe het er van binnen uitziet. Op advies van jullie heb ik samen met m'n pa de stijlen en de hemelbekleding gedeeltelijk losgehaald. Dit was in een fluitje van een cent klaar inderdaad. Nu kunnen we zo die antenne losdraaien. Ik vind het schandalig dat een dealer hier 2 werkuren voor durft te rekenen. Snel 200 euro bespaard! Sterker nog, ik heb nog een dealer gebeld na de plaatsing en die kon op zijn manier niet eens aan een originele antenne komen en moet 380-400 kosten inclusief montage.... Nu rest voor mij dus alleen nog een nieuwe/tweedehands unit aan te schaffen. Ik dacht zelf misschien aan een schadeauto oid. Of heeft iemand er nog één liggen. Haha.

Eerste foto is niet echt scherp, maar is wel duidelijk lijkt me Stick Out Tongue We hebben nu het kapje als tijdelijk oplossing vastgekit.

848100_10.jpg848100_11.jpg

Gelukkig is het jou ook makkelijk gelukt.
Het is even zoeken om de moer vast te draaien maar een beetje geduld is een schone zaak.
Volgende keer zal ik de spriet er af halen met wassen als ik jou was..

linkje naar ebay

35 euro zie de link op ebay
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!