Kachel varieert in snelheid

Oh haai Michael, ja dat kan beide zijn. Je moet je garage eerst vragen of het storingsgeheugen uit te lezen en daarna eventueel de meetwaardes uitlezen, als de kleppen bediend worden. Dan kun je heel snel zien wat er aan de hand is.

Gisteren naar de garage geweest. Er zijn geen foutcodes en het probleem deed zich niet voor toen de monteur achter het stuur ging zitten...
Heb ik weer...
 
Mij was het inderdaad alleen opgevallen met draaiende motor. Maar de V71 code kwam niet naar boven? ik kreeg ook 4 code's te zien en na het vervangen van de V71 waren ze alle 4 weg.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Mij was het inderdaad alleen opgevallen met draaiende motor. Maar de V71 code kwam niet naar boven? ik kreeg ook 4 code's te zien en na het vervangen van de V71 waren ze alle 4 weg.

Bedankt Roger, ik ga het opnieuw voorleggen aan het garage bedrijf. Er kwam geen enkele code naar boven... Had je die codes
met een draaiende motor ?
 
Bedankt Roger, ik ga het opnieuw voorleggen aan het garage bedrijf. Er kwam geen enkele code naar boven... Had je die codes
met een draaiende motor ?
Het uitlezen heb ik in eerste instantie niet gedaan met draaiende motor, toen zag ik de codes al in het storingsgeheugen staan. Ik heb ze toen verwijderd en na een paar dagen waren ze weer terug. Echter toen ik het "fenomeen" een keer op de weg naar huis had heb ik de auto niet uitgedaan en heb ik hem gauw uitgelezen met VCDS en daarop zag ik dat de gemeten waardes van de V71 klep niet overeen kwamen met de gevraagde waardes. De overige kleppen stonden overigens wel goed. Dit was voor mij de doorslag om de V71 te vervangen.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Het uitlezen heb ik in eerste instantie niet gedaan met draaiende motor, toen zag ik de codes al in het storingsgeheugen staan. Ik heb ze toen verwijderd en na een paar dagen waren ze weer terug. Echter toen ik het "fenomeen" een keer op de weg naar huis had heb ik de auto niet uitgedaan en heb ik hem gauw uitgelezen met VCDS en daarop zag ik dat de gemeten waardes van de V71 klep niet overeen kwamen met de gevraagde waardes. De overige kleppen stonden overigens wel goed. Dit was voor mij de doorslag om de V71 te vervangen.

Is de V71 klep de hercirculatieklep ?
 
Is de V71 klep de hercirculatieklep ?
De v71 is de luchtinlaatklep ja. Die hoort dus (bijna) dicht te gaan als de clima op recirculeren staat. In mijn geval stond deze klep dus vaak dicht en hoorde je de ventilator afwisselend snel harder en zachter draaien. Zie ook het begin van dit topic wat de V71 is.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!