Kabelboom voor Helix subwoofer

Hallo,

Weet iemand hier misschien hoe je de helix sub wél hard gereset krijgt? Er zit nu bij mij de bijbehorende code 14 in (polo aw 2019, model 2020) maar vind het nu echt veel minder klinken . Continue gedreun en schelle stemmen...ook amper bij te regelen met de equalizer)
Inmiddels heb ik ook alle andere codes (stuk of 30-35?) geprobeerd. Met dezelfde 3 equalizer standen als voor dat ik begon met de dongel en het super goed klonk voor mijn gehoor.
Maar niets klinkt zo goed als vóórdat er een code in kwam. Beetje boel spijt dat ik dacht dat het nóg beter kon (geïnspireerd door de vele opmerkingen dat het na codering nóg beter klinkt...).
Omdat geen één code -met dezelfde standen als vóór de dongel actie- zo goed/hetzelfde klinkt als voorheen heb ik het vermoeden dat mijn gebruikt gekochte helix op de stand "af-fabriek/ongeprogrammeerd" stond. Ik heb geen idee hoe ik 'm weer codeloos krijg......jullie misschien?

Volkswagen  Polo 
Ik kreeg gistermiddag toevallig ook reactie n.a.v. mijn email naar de fabrikant:
"Wij hebben uw bericht ontvangen via Audiotec Fischer daar wij importeur zijn voor Audiotec Fischer producten in Nederland. Helaas kan deze versterker niet gereset worden. Om deze versterker te programmeren is een dongle nodig, uw Volkswagen dealer zou in het bezit moeten zijn van een dergelijke dongle. Zij kunnen deze voor u programmeren. Onze excuses voor het ongemak."

In een vervolg email komen ze met de suggestie de versterker te vervangen voor een Match PP62DSP of de grotere broer PP82DSP. Die zijn vrij te programmeren. Heb nu inmiddels 2 mensen bij me in de auto gehad en beide bevestigen "vorige keer bij je in de auto klonk het inderdaad wel echt veel beter". Dit is voor mij als dat een 6-cilinder plots op 5-cilinders loopt en je daar met beetje tunen/codes genoegen mee neemt terwijl je het veel betere potentieel reeds hebt ervaren. De voorgeschreven code 14 voor de '17-'21 (MIB2) Polo AW vind ik echt voor geen meter klinken, raar "hol" geluid met zware bas. Code 10 en dan +2/-1/0 is muzikaal nog te doen (stemmen wel schel bij praten) maar komt niet in de buurt bij zoals het was. Uitgaande van DAB+.

Dat wordt dus nog paar honderd euro er tegenaan voor een Match, of nog een gebruikte helix subwoofer combi zoeken waar nooit iets is aan gebeurd, versterker wisselen en als die wel weer (als vanouds) goed klinkt, dan de andere helix combi maar weer verkopen. Wel bijzonder dat ze allerlei codes gratis vrijgeven, maar de af-fabriek allemansvriend instelling niet terwijl dat ook gewoon een code is

Volkswagen  Polo 
Ik denk dat een Helix altijd een programma heeft.

Ik heb vorige maand een Helix Sub in mijn Golf gebouwd. deze kwam (tweedehands) uit een golf 7.5 en na inbouw in mijn auto vond ik de lage en hoge tonen te erg aanwezig.

hierna wezen zoeken met iemand met een dongle en uitgekomen bij Sam in Hengelo.

Ik ben voor 97 gegaan.

bij mij klinkt het veel beter maar vind ik dat er soms alsnog veel lage tonen uit komen. Misschien een helix ding.

Soms zet ik dan de Bass van de radio wat zachter.

Sam gaf aan dat je rustig alle codes mag proberen en nadat je hebt betaald je gerust een keer terug mag komen om de eq aan te passen.

Sam gaf ook aan dat men soms andere profielen gebruikt. In de polo het profiel van de golf bijvoorbeeld.

Ik weetniet of dat beter is maar zo kan je wellicht blijven zoeken totdat je het profiel terug hebt die je had.

Wellicht het proberen waard aangezien het lijkt alsof je versterker wel gewoon werkt.

Het heeft voor die tijd namelijk wel goed geklonken.

Mocht Hengelo nou te ver zijn kan je 'm hier ook huren of kopen.

1748420198506.webp

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7.5 
Dank voor het meedenken! Maar ik ben dankzij een forumlid op dit moment al enkele dagen in het bezit van die originele VW-zubehoer.de/soundsystem dongel en ik heb de nieuwste v14 software op het sd-kaartje staan via eveneens die site. Heb inmiddels al vele uren met een 5 meter utp kabel in de garage gezeten om alle codes stuk voor stuk langs te gaan inclusief equalizer instellingen schuiven per code. Maar niets komt in de buurt bij de sound zoals het was (bij mijn tweedehands) gekochte helix. Klonk bij alles tot mijn grote verrassing echt erg goed na montage...bass wanneer het moet (en dus niet continue) en hoog klopte ook. Nu is of de bass goed, maar het hoog/stem pijnlijk schel aan de oren (zelfs als je hoog naar beneden schuift), of het is zang goed maar continue laag gedreun, of hol.
De combi is (voor mijn gehoor) niet meer te vinden. Ik had hier veel gelezen dat het na coderen nog beter zou klinken. Ik heb nu helemaal het gouden koffertje gevoel, met 4 ton hebberig niet tevreden zijn en naar huis gaan met 48k :eek:.

Ik ga maar op zoek naar een gebruikte match versterker met dezelfde aansluiting en schroef die in de helix. Dan schijn je zelf, echt iedere parameter te kunnen bepalen ipv afhankelijk te zijn van de oren van iemand bij volkswagen die dat omzet in een dongel code.

Volkswagen  Polo 
Helaas! Snap het dan inderdaad.

Zou je dat willen posten? Ik ben erg benieuwd wat die Match versterker te bieden heeft :)

Persoonlijk denk ik dat in mijn geval de speakers in de deuren etc nog te veel lage tonen doorgeven.

Ik ben dan misschien ook wel geïnteresseerd in zo'n Match versterker.

Volkswagen  Golf 7.5 
Klank/gehoor blijft natuurlijk heel persoonlijk. Maar ik vond het super klinken en nu niet meer, met werkelijk geen één code. En omdat je ze nieuw kunt kopen, 'gepersonaliseerd' met de code behorende bij je auto, maar oók ongeprogrammeerd...heb ik het vermoeden dat ik ongeprogrammeerd fijn vond klinken. Dat zal een code zijn zodat ie gemiddeld voor ieder type vw goed klinkt, denk ik. Blijkbaar vind ik dat het beste klinken. De punch bassen krijg ik wel goed, maar er blijft inderdaad teveel continue laag. Heb zelf ook alle deuren en kofferbak geïsoleerd met STP spul. Dat Match is feitelijk exact hetzelfde, komt uit dezelfde Audiotec Fischer fabriek meen ik, alleen kun je dan zelf bij alle instellingen schijnbaar. Gaat wel tijd duren, want eerst paar weken vakantie en dan nog zoeken naar zo'n tweedehands Match.

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!