Kabelboom voor Helix subwoofer

Ik heb vandaag een Helix subwoofer voor in de reservewielruimte gekocht. Helaas zonder kabelboom. Weet iemand een adres waar ik zo'n kabelboom voor een redelijke prijs kan krijgen?
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
Bedankt allemaal. Google levert helaas erg weinig resultaten op, op het artikelnummer. Bij audiotec Fischer hebben ze volgens mij inderdaad de juiste kabels, zal eens contact opnemen. Staan helaas geen prijzen bij.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 

Deze gaat helaas niet passen volgens mij. Zoals in de beschrijving staat is dit voor Helix en Match versterkers. Even gekeken op hun website en de aansluitingen voor hun versterkers zijn verschillend dan die van de versterker die bij je subwoofer zit (ookal is deze ook van Helix, maar waarschijnlijk dus wat vereenvoudigd voor Volkswagen).

Versterker Volkswagen Helix systeem:
helix-03.jpg



Helix versterkers zelf:
HELIX-P-SIX-DSP-MK2-Pers-with-EISA-Logo.png



Voorgestelde kabelset:
s-l1600.jpg


Je ziet dat die 2 stekkertjes links onderaan (4 en 8 pinnen) mooi passen in de aansluiting rechts van de Helix versterker, maar dus niet in die dubbele aansluiting van de VW Helix versterker...
 
Deze gaat helaas niet passen volgens mij. Zoals in de beschrijving staat is dit voor Helix en Match versterkers. Even gekeken op hun website en de aansluitingen voor hun versterkers zijn verschillend dan die van de versterker die bij je subwoofer zit (ookal is deze ook van Helix, maar waarschijnlijk dus wat vereenvoudigd voor Volkswagen).

Versterker Volkswagen Helix systeem:
helix-03.jpg



Helix versterkers zelf:
HELIX-P-SIX-DSP-MK2-Pers-with-EISA-Logo.png



Voorgestelde kabelset:
s-l1600.jpg


Je ziet dat die 2 stekkertjes links onderaan (4 en 8 pinnen) mooi passen in de aansluiting rechts van de Helix versterker, maar dus niet in die dubbele aansluiting van de VW Helix versterker...

Thanks, ik heb Audiotec Fischer al gemaild met de vraag welke kabel ik nodig heb en of ze hem aan mij kunnen leveren.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
Net zelf ook gevonden. Dat gaat deze waarschijnlijk zijn: https://www.audiotec-fischer.de/en/match/adaptors-harnesses/pp-iso-2
Of op ebay (betere foto's waar je ziet dat de stekkertjes wel passen): https://www.ebay.co.uk/itm/Helix-Ma...288338?hash=item467e192712:g:jd4AAOSwzzVbGVUj

Ha, super. Ik was al heel bang dat ik een miskoop had gedaan. Had een afspraak gemaakt met iemand die zo'n Helix sub te koop had. Hij moest hem alleen nog in zijn auto halen. Ik was in de veronderstelling dat ik de hele kabelboom er bij zou krijgen, maar hij was dus niet van plan om al die moeite nog te doen. Was een lease auto die hij moest inleveren. Uiteindelijk alleen de woofer met versterker voor 200 euro gekocht. Ik was bang dat zo'n kabel ontzettend duur zou zijn, maar dat valt mee, zie ik. Als ik die kabel heb alleen nog even kijken of ik dat ding zelf ga in bouwen of dat ik het laat doen.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
Inderdaad wel vervelend. Vroeg me al wat af waarom iemand enkel de woofer zou verkopen Stick Out Tongue
Inbouwen kan je wel zelf doen als je een beetje handig bent. Heb het zelf ook gedaan. Radio uitbouwen, handschoenkastje uitbouwen, dorpel even losklikken en dan proberen 2 kabeltjes uit het stekkertje te duwen (dat was ver uit het meest frustrerende en lastigste) Stick Out Tongue

Tja, had een afspraak met iemand gemaakt via Marktplaats. Heel eind gereden en dan word je in feite voor een voldongen feit gesteld, want de kabel zit nog in de auto. Uiteindelijk de gok genomen toen hij nog wat van de prijs afdeed vanwege het ontbreken van de kabel. Maar gelukkig zijn deze dan ook los verkrijgbaar.

Hoe bouw je de radio uit? Heb je daar een speciaal tooltje voor nodig om in die sleufjes te steken? En hoe bedoel je 2 kabeltjes uit het stekkertje te duwen? Ik ging er eigenlijk vanuit dat het plug and play was omdat het een systeem speciaal voor VW is. En ben ook niet zo'n handige Harrie. Maar ben eigenlijk wel van plan om het zelf gaan te proberen, want ik vermoed dat ik bij een inbouwstation de hoofdprijs betaal als ik daar geen apparatuur koop.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
Dat is inderdaad wel vervelend als je zo aankomt. Maar komt inderdaad wel goed nu we een geschikte kabel hebben gevonden!

De radio bouw je uit door in het midden onder de radio (vlak boven je climatronic) een spateltje te steken en dan klikt dat kadertje errond los. Dan gewoon kadertje lostrekken en zie je 4 schroeven van de radio. Dat is het eigenlijk. Genoeg tutorials op youtube of op het forum hier ;)

Handschoenkastje is dit gewoon opendoen en de 6 zichtbare schroeven losdraaien en dan komt het naar voren allemaal.

Dorpel is ook gewoon spateltje ertussen en alles klikt los.

Het meeste is inderdaad gewoon uittrekken en ergens weer insteken, maar er zijn 2 kabeltjes uit dat stekkerdoosje van 8 pinnen die je moet uitduwen en in een ander stekkerdoosje steken. Dit is wel vervelend want ze hebben weerhaakjes waardoor ze niet naar achteren willen. Zo trekken heeft dus niet veel zin. Je kan best met 2 paperclips die je even recht plooit, proberen die 2 weerhaakjes plat te drukken en dan wat te duwen of trekken. Er bestaan ook speciale tooltjes voor, maar die kosten wel weer wat. €23 geloof ik. Gewoon wat prullen en dan lost het uiteindelijk wel ;)
 
Dat is inderdaad wel vervelend als je zo aankomt. Maar komt inderdaad wel goed nu we een geschikte kabel hebben gevonden!

De radio bouw je uit door in het midden onder de radio (vlak boven je climatronic) een spateltje te steken en dan klikt dat kadertje errond los. Dan gewoon kadertje lostrekken en zie je 4 schroeven van de radio. Dat is het eigenlijk. Genoeg tutorials op youtube of op het forum hier ;)

Handschoenkastje is dit gewoon opendoen en de 6 zichtbare schroeven losdraaien en dan komt het naar voren allemaal.

Dorpel is ook gewoon spateltje ertussen en alles klikt los.

Het meeste is inderdaad gewoon uittrekken en ergens weer insteken, maar er zijn 2 kabeltjes uit dat stekkerdoosje van 8 pinnen die je moet uitduwen en in een ander stekkerdoosje steken. Dit is wel vervelend want ze hebben weerhaakjes waardoor ze niet naar achteren willen. Zo trekken heeft dus niet veel zin. Je kan best met 2 paperclips die je even recht plooit, proberen die 2 weerhaakjes plat te drukken en dan wat te duwen of trekken. Er bestaan ook speciale tooltjes voor, maar die kosten wel weer wat. €23 geloof ik. Gewoon wat prullen en dan lost het uiteindelijk wel ;)

Volgens mij hebben we dan niet dezelfde radio, want de unit zit bij mij helemaal ingebouwd in het handschoenenvak. Boven mijn Climatronic zit alleen een scherm. In mijn handschoenenvak zit het compartiment waar ik cd's en sd kaartjes in kan doen.
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!