K&N Luchtfilter

hallo,

zijn er er mensen bekend met het K&N luchtsysteem? en wat voor voordelen of nadelen het met zich mee brengt, ookal lees ik vooral postieve dingen hierover.

1570612-1.jpg
 
De voordelen (mits goed geplaatst) zijn dat een betere/koudere aangezogen lucht hebt, het nadeel is dat als je hem met olie inspuit je luchtmassameter het kan gaan begeven door de vettigheid dat op de sensor inbrandt.

Op watvoor motor ga je het plaatsen? ik denk dat je kwa prestaties op een non-turbo weinig gaat merken, alleen zal je geluid even anders klinken wanneer het pedaal ingetrapt wordt!
 
Inderdaad maarten met een 1.2i atmosferisch blok ga je echt nergens geraken spijtig genoeg.. Ik reed vroeger ook met een 1.2i blok en vond hem uiteindelijk echt te traag gaan dus wou net zoals jij daar iets aan doen, veel nagevraagd etc maar er valt echt max 5-10pk extra uit te halen wat je amper merkt en dan nog voor veel geld. Heb hem toen verkocht en wat doorgespaard voor een veel zwaarder blok, nog geen moment spijt van gehad, als je echt wilt chippen en bij een 9n(3) wil blijven, koop u een tdi, 1.4 of 1.9 moet je zelf weten hoe snel je wil gaan ;) daar valt altijd veel extra uit te halen(ik heb meer dan 50% extra pktjes aan mijn voet nu voor relatief beperkte kosten)
 
lelystad2011122400021-1.jpg


lelystad2011122400020-1.jpg


lelystad2011122400019-1.jpg


lelystad2011122400022-1.jpg


ik had er een mooie omschrijving bij maar door een vage fout was alles foetsie. dus heb geen zin om alles opnieuw te doen maargoed... hier dus mijn toch nog ingebouwde 'costum made' opluchtfilter

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of over te zeggen hebben.
 
Het geluid zal er zeker "beter" op worden...

Alleen die RVS buis zal wel knoeppie warm worden, waardoor het gewilde effect ook minder wordt.
Ik dacht ook dat een filter goed zijn werk doet, met zo min mogelijk bochten in de buis...

Maar het idee is :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!