K&N Luchtfilter

hallo,

zijn er er mensen bekend met het K&N luchtsysteem? en wat voor voordelen of nadelen het met zich mee brengt, ookal lees ik vooral postieve dingen hierover.

1570612-1.jpg

De voordelen (mits goed geplaatst) zijn dat een betere/koudere aangezogen lucht hebt, het nadeel is dat als je hem met olie inspuit je luchtmassameter het kan gaan begeven door de vettigheid dat op de sensor inbrandt.

Op watvoor motor ga je het plaatsen? ik denk dat je kwa prestaties op een non-turbo weinig gaat merken, alleen zal je geluid even anders klinken wanneer het pedaal ingetrapt wordt!

Bij een 1.2 TSI maakt het qua geluid een flink verschil. Dit hebben we gisteren ervaren bij de Polo Van JeroenMPC

ik rij zelf een polo 9n 1.2 ik zat eerst te denken aan chippen. maar gezien de km stand was dat niet aan te raden, had ik begrepen 'k zit op 190.000

Bas, we hebben het hier niet over de 1.2TSI helaas ;)

maarten1989, Ik zou lekker je geld sparen en met de tijd een polo kopen met een sneller blok (of het lekker zo laten), uit die 1.2 motor gaat toch nooit veel komen! Al zouden ze hem al chippen en je plaatst een k&n filter, ik denk dat je er dan nog geen eens 5-10pk bij hebt..

Inderdaad maarten met een 1.2i atmosferisch blok ga je echt nergens geraken spijtig genoeg.. Ik reed vroeger ook met een 1.2i blok en vond hem uiteindelijk echt te traag gaan dus wou net zoals jij daar iets aan doen, veel nagevraagd etc maar er valt echt max 5-10pk extra uit te halen wat je amper merkt en dan nog voor veel geld. Heb hem toen verkocht en wat doorgespaard voor een veel zwaarder blok, nog geen moment spijt van gehad, als je echt wilt chippen en bij een 9n(3) wil blijven, koop u een tdi, 1.4 of 1.9 moet je zelf weten hoe snel je wil gaan ;) daar valt altijd veel extra uit te halen(ik heb meer dan 50% extra pktjes aan mijn voet nu voor relatief beperkte kosten)

Bedankt voor de wijze advies! 'k had al wel door dat mijn 1.2 blok niet 1 van de snelste was :p 't gaat mij puur om de trek kracht. de top heb ik nooit echt boeiend gevonden.

Trekkracht win je ook niks mee. Zelfs de 1.4 16V kun je zonder gigantisch belachelijk veel geld uit te geven ook niet sneller/krachtiger maken.

Ik snap niet waarom mensen een bak met geluid willen. Het is toch veel vetter als een auto presteert?

Ik zie echt veel te veel auto's met een geluid rijden waarvan je denkt dat ze 200km/h gaan en dan kijk je om rijd de auto niet eens 40km/h.

Als ik mocht kiezen heb ik liever een superstille auto die supersnel is.

Prachtig vind ik dat, niet in mijn eigen auto maar om dat te zien/horen. Tranen schieten bij mij altijd bijna in de ogen. :lol:

lelystad2011122400021-1.jpg

lelystad2011122400020-1.jpg

lelystad2011122400019-1.jpg

lelystad2011122400022-1.jpg

ik had er een mooie omschrijving bij maar door een vage fout was alles foetsie. dus heb geen zin om alles opnieuw te doen maargoed... hier dus mijn toch nog ingebouwde 'costum made' opluchtfilter

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of over te zeggen hebben.

Ziet er oke uit, zou zelf persoonlijk een filer op de plek monteren waar hij zit. Als ik nu even goed naar het plaatje kijk denk ik meteen aan één ding. Ophanging. Het lijkt alsof de buis alleen bij het luchtfilter vast zit. Lijkt met niet heel stevig als je zo'n lange buis eraan fixt.

denk dat de voordelen van het filter opgeheven worden door het gewicht van de aanzuig buis :P zal wel leuk zijn voor het geluid

Het geluid zal er zeker "beter" op worden...

Alleen die RVS buis zal wel knoeppie warm worden, waardoor het gewilde effect ook minder wordt.
Ik dacht ook dat een filter goed zijn werk doet, met zo min mogelijk bochten in de buis...

Maar het idee is :mrgreen:

nee hoor die rvs buis word totaal niet warm,en het geluid is er wel op vooruit gegaan. en zeker ook wat vermogen ik praat niet over tientallen pk's maar er is een duidelijk verschil tussen voor en na. @Windkracht13

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!