Johan
Beheerder
Na lang zoeken heb ik er toch een gevonden binnen mijn budget!
Golf Mk1 GTI Pirelli
Blok: origineel 1.8 8v DX motorblok (112PK)
Kleur: Lhasa Green
Uitlaat: Spagettispruitstuk 4-2-1 en een sierstukje!
Inlaat: K&N Inlegfilter
Onderstel: Schroefset (nu nog onbekend merk, komt een Supersport onder die ik erbij heb gekregen) + Stabilisatorstang in de achterbak en op voor en achteras.
Er moet een hoop aan gebeuren, maar daar is de prijs ook naar;
- Motor loopt slecht stationair (2000tpm)
- Elektrische storingen (oliedruklampje / koelvloeistoflampje knipperen soms en er zijn wat zekeringen stuk door sluiting op sommige plaatsen)
- Lak is in lelijke staat, heel veel kleine krasjes en ook beginnen de wielkastranden en achterpaneel te roesten
- Versnellingsbak wil niet in zn 1e versnelling blijven staan (waarsch de schakelstangen die teveel speling hebben.. dat wordt dus reviseren/vernieuwen!
- Wielremcilinders achter slecht/vast en LA wiellager maakt wat lawaai
- Metertjes middenconsole aansluiten
- Hemel niet helemaal netjes achterin en c-stijlbekleding ontbreekt.
De planning voor aankomend jaar is om de auto technisch helemaal in orde te maken en het jaar erop is de koets aan de beurt voor een restauratie!
Foto's van aankoop:
Na de eerste dag sleutelen heb ik de spacers van de wielen er meteen vanaf gehaald, de wielen stonden TE ver naar buiten en liepen enorm aan!
Tevens gezien dat de tank-ontluchtingsslang het wiel heeft geraakt en stuk is en dat de achterveerpoten zonder rubbers zitten gemonteerd!
Daarna ben ik gaan zoeken naar de oorzaak van de koplamp rechts die niet werkte (zekering lag er ook uit) dit bleek een erg slechte verbinding te zijn in de draadboom, dit dus allemaal netjes hersteld en na het plaatsen van een nieuwe zekering werkt die weer prima! tevens ook meteen alle bedrading in die hoek hersteld (zie foto's)
Toen zag ik dat het stekkerhuis van de koud-start-verrijkingklep mistte en de pinnetjes er los inzaten en sluiting met elkaar maakte, dit ook hersteld samen met de stekker daaronder die half stuk was en niet goed contact maakte met de pootjes!
Heb de sticker gevonden in de achterbak, tekst is half vergaan dus met photoshop nog even geprobeerd de boel zichtbaar te maken en TADA:
En de dashboard kabelboom is nu weer netjes in orde, alle brakke verbindingen gesoldeerd en de draadboom netjes gebundeld! tevens ook de boel onder het dashboard even schoongemaakt en daarna ook maar even gezogen!
Updates tot nu toe weer:
- Bodem van wat oppervlakte roest ontdaan en in de hammerite gezet
- Nieuwe dashboardkastje gemonteerd (oude eruit gehaald dmv warmstoken, nieuwe erin met schroefjes en kit)
- Carbonzooi van dashboardelen gehaald
- Draadboom voor Radio, sigarettenaansteker en VDO meters gemaakt
- Dashboard volledig schoon weer terug gemonteerd in de auto!
- Gordeldeksels, veren en kapjes gehaald op de sloop, dekseltje zat aan 1 kant niet erop, andere kant was stuk. veren zaten er aan 2 kanten niet op en kapjes op de achterpanelen zat er ook maar 1 van op en 1 mistte!
En hoe houden we dat uit in het warme weer?
En nog even een neuzen-foto met zn 'grote kleine' broer!
Weer wat dingen afgemaakt:
- Bedrading achterlichten hersteld (helft werkte niet!)
- Bedrading motorruimte weer voor een deel aangepakt
- Injectorringen vervangen
Weet iemand toevallig waarvoor de stekkers zijn met de wite rondjes eromheen?
En mn collega had nog een cadeautje voor me:
- cruisecontrol set
- CPV set (mist alleen 1 motor)
Golf Mk1 GTI Pirelli
Blok: origineel 1.8 8v DX motorblok (112PK)
Kleur: Lhasa Green
Uitlaat: Spagettispruitstuk 4-2-1 en een sierstukje!
Inlaat: K&N Inlegfilter
Onderstel: Schroefset (nu nog onbekend merk, komt een Supersport onder die ik erbij heb gekregen) + Stabilisatorstang in de achterbak en op voor en achteras.
Er moet een hoop aan gebeuren, maar daar is de prijs ook naar;
- Motor loopt slecht stationair (2000tpm)
- Elektrische storingen (oliedruklampje / koelvloeistoflampje knipperen soms en er zijn wat zekeringen stuk door sluiting op sommige plaatsen)
- Lak is in lelijke staat, heel veel kleine krasjes en ook beginnen de wielkastranden en achterpaneel te roesten
- Versnellingsbak wil niet in zn 1e versnelling blijven staan (waarsch de schakelstangen die teveel speling hebben.. dat wordt dus reviseren/vernieuwen!
- Wielremcilinders achter slecht/vast en LA wiellager maakt wat lawaai
- Metertjes middenconsole aansluiten
- Hemel niet helemaal netjes achterin en c-stijlbekleding ontbreekt.
De planning voor aankomend jaar is om de auto technisch helemaal in orde te maken en het jaar erop is de koets aan de beurt voor een restauratie!
Foto's van aankoop:






Na de eerste dag sleutelen heb ik de spacers van de wielen er meteen vanaf gehaald, de wielen stonden TE ver naar buiten en liepen enorm aan!
Tevens gezien dat de tank-ontluchtingsslang het wiel heeft geraakt en stuk is en dat de achterveerpoten zonder rubbers zitten gemonteerd!
Daarna ben ik gaan zoeken naar de oorzaak van de koplamp rechts die niet werkte (zekering lag er ook uit) dit bleek een erg slechte verbinding te zijn in de draadboom, dit dus allemaal netjes hersteld en na het plaatsen van een nieuwe zekering werkt die weer prima! tevens ook meteen alle bedrading in die hoek hersteld (zie foto's)
Toen zag ik dat het stekkerhuis van de koud-start-verrijkingklep mistte en de pinnetjes er los inzaten en sluiting met elkaar maakte, dit ook hersteld samen met de stekker daaronder die half stuk was en niet goed contact maakte met de pootjes!







Heb de sticker gevonden in de achterbak, tekst is half vergaan dus met photoshop nog even geprobeerd de boel zichtbaar te maken en TADA:


En de dashboard kabelboom is nu weer netjes in orde, alle brakke verbindingen gesoldeerd en de draadboom netjes gebundeld! tevens ook de boel onder het dashboard even schoongemaakt en daarna ook maar even gezogen!








Updates tot nu toe weer:
- Bodem van wat oppervlakte roest ontdaan en in de hammerite gezet
- Nieuwe dashboardkastje gemonteerd (oude eruit gehaald dmv warmstoken, nieuwe erin met schroefjes en kit)
- Carbonzooi van dashboardelen gehaald
- Draadboom voor Radio, sigarettenaansteker en VDO meters gemaakt
- Dashboard volledig schoon weer terug gemonteerd in de auto!
- Gordeldeksels, veren en kapjes gehaald op de sloop, dekseltje zat aan 1 kant niet erop, andere kant was stuk. veren zaten er aan 2 kanten niet op en kapjes op de achterpanelen zat er ook maar 1 van op en 1 mistte!













En hoe houden we dat uit in het warme weer?



En nog even een neuzen-foto met zn 'grote kleine' broer!

Weer wat dingen afgemaakt:
- Bedrading achterlichten hersteld (helft werkte niet!)
- Bedrading motorruimte weer voor een deel aangepakt
- Injectorringen vervangen


Weet iemand toevallig waarvoor de stekkers zijn met de wite rondjes eromheen?





En mn collega had nog een cadeautje voor me:
- cruisecontrol set
- CPV set (mist alleen 1 motor)
