Johan's Golf Mk1 GTI Pirelli

Johan

Beheerder
4,636
2
1,036
193
Na lang zoeken heb ik er toch een gevonden binnen mijn budget!

Golf Mk1 GTI Pirelli
Blok: origineel 1.8 8v DX motorblok (112PK)
Kleur: Lhasa Green
Uitlaat: Spagettispruitstuk 4-2-1 en een sierstukje!
Inlaat: K&N Inlegfilter
Onderstel: Schroefset (nu nog onbekend merk, komt een Supersport onder die ik erbij heb gekregen) + Stabilisatorstang in de achterbak en op voor en achteras.

Er moet een hoop aan gebeuren, maar daar is de prijs ook naar;

- Motor loopt slecht stationair (2000tpm)
- Elektrische storingen (oliedruklampje / koelvloeistoflampje knipperen soms en er zijn wat zekeringen stuk door sluiting op sommige plaatsen)
- Lak is in lelijke staat, heel veel kleine krasjes en ook beginnen de wielkastranden en achterpaneel te roesten
- Versnellingsbak wil niet in zn 1e versnelling blijven staan (waarsch de schakelstangen die teveel speling hebben.. dat wordt dus reviseren/vernieuwen!
- Wielremcilinders achter slecht/vast en LA wiellager maakt wat lawaai
- Metertjes middenconsole aansluiten
- Hemel niet helemaal netjes achterin en c-stijlbekleding ontbreekt.

De planning voor aankomend jaar is om de auto technisch helemaal in orde te maken en het jaar erop is de koets aan de beurt voor een restauratie!

Foto's van aankoop:

GroteFotoXFWOVCHI-1.jpg


GroteFotoCSH4HQM6-1.jpg


GroteFoto7KDF3FAM-1.jpg


GroteFoto3GIOGGQQ-1.jpg


GroteFotoZAI6HRTY-1.jpg


GroteFotoDHUJDDWN-1.jpg


Na de eerste dag sleutelen heb ik de spacers van de wielen er meteen vanaf gehaald, de wielen stonden TE ver naar buiten en liepen enorm aan!
Tevens gezien dat de tank-ontluchtingsslang het wiel heeft geraakt en stuk is en dat de achterveerpoten zonder rubbers zitten gemonteerd!
Daarna ben ik gaan zoeken naar de oorzaak van de koplamp rechts die niet werkte (zekering lag er ook uit) dit bleek een erg slechte verbinding te zijn in de draadboom, dit dus allemaal netjes hersteld en na het plaatsen van een nieuwe zekering werkt die weer prima! tevens ook meteen alle bedrading in die hoek hersteld (zie foto's)
Toen zag ik dat het stekkerhuis van de koud-start-verrijkingklep mistte en de pinnetjes er los inzaten en sluiting met elkaar maakte, dit ook hersteld samen met de stekker daaronder die half stuk was en niet goed contact maakte met de pootjes!

GroteFotoJBIV6RDS-1.jpg


GroteFotoPN8LHHSB-1.jpg


GroteFotoKFILNXQK-1.jpg


GroteFotoWOS6EEQ8-1.jpg


GroteFotoIWW66RLZ-1.jpg


GroteFotoNJI87DQY-1.jpg


GroteFotoUEBJ8JHM-1.jpg


Heb de sticker gevonden in de achterbak, tekst is half vergaan dus met photoshop nog even geprobeerd de boel zichtbaar te maken en TADA:

FotoOBWKFMGA-1.jpg


FotoTQJJRDRP-1.jpg


En de dashboard kabelboom is nu weer netjes in orde, alle brakke verbindingen gesoldeerd en de draadboom netjes gebundeld! tevens ook de boel onder het dashboard even schoongemaakt en daarna ook maar even gezogen!

GroteFotoK3YWMWKC-1.jpg


GroteFotoUT4FJ6A6-1.jpg


GroteFotoYO3JNKMY-1.jpg


GroteFoto83KWKTTT-1.jpg


GroteFotoQ83UYCPX-1.jpg


GroteFotoA7QKCJL3-1.jpg


GroteFotoI4WC8FVK-1.jpg


GroteFotoYY4ALHKK-1.jpg


Updates tot nu toe weer:
- Bodem van wat oppervlakte roest ontdaan en in de hammerite gezet
- Nieuwe dashboardkastje gemonteerd (oude eruit gehaald dmv warmstoken, nieuwe erin met schroefjes en kit)
- Carbonzooi van dashboardelen gehaald
- Draadboom voor Radio, sigarettenaansteker en VDO meters gemaakt
- Dashboard volledig schoon weer terug gemonteerd in de auto!
- Gordeldeksels, veren en kapjes gehaald op de sloop, dekseltje zat aan 1 kant niet erop, andere kant was stuk. veren zaten er aan 2 kanten niet op en kapjes op de achterpanelen zat er ook maar 1 van op en 1 mistte!


GroteFoto78VEV4JU-1.jpg


GroteFoto8MC7Y6QR-1.jpg




GroteFotoBN87VWPB-1.jpg


GroteFoto6UT3SLWJ-1.jpg




GroteFoto8KYLQT7E-1.jpg


GroteFotoKJDZTTLS-1.jpg


GroteFoto8UXNWQRN-1.jpg


GroteFoto6WKBYEM6-1.jpg


GroteFotoOZGGG36R-1.jpg




GroteFotoUPPZPTQ6-1.jpg


GroteFotoCDMYFNPL-1.jpg




GroteFotoLXDFIRMG-1.jpg


GroteFotoX744JZO4-1.jpg


En hoe houden we dat uit in het warme weer? Stick Out Tongue

GroteFoto7J8LS73T-1.jpg


GroteFotoOTVY4PPE-1.jpg


En nog even een neuzen-foto met zn 'grote kleine' broer!

GroteFoto4T67QB3R-1.jpg


Weer wat dingen afgemaakt:

- Bedrading achterlichten hersteld (helft werkte niet!)
- Bedrading motorruimte weer voor een deel aangepakt
- Injectorringen vervangen

GroteFotoICB8DBPM-1.jpg


GroteFotoG7ASCBVE-1.jpg


Weet iemand toevallig waarvoor de stekkers zijn met de wite rondjes eromheen?
GroteFotoYHSZCTBV-1.jpg


GroteFotoDOBMEUTJ-1.jpg


GroteFotoDXCS6FHS-1.jpg


GroteFotoQXVCFQRS-1.jpg


GroteFotoIFYM4IHX-1.jpg


En mn collega had nog een cadeautje voor me:
- cruisecontrol set
- CPV set (mist alleen 1 motor)

GroteFotoNH77FSMU-1.jpg
 
Over die stekkers met witte cirkel, ziet er uit als de stekker van de ruitenwisserpomp. Sommige Golfjes 1 en 2 hadden twee tankjes voor de ruitensproeier, een achter voor de achterrruit en een voor voor de voorruit. De stekkers voor de kofferbak verlichting heb je al wel gevonden? Die kleine op de lampunit ziet er uit als loos, misschien heeft er ooit iemand een derde remlicht op gepoogd te zetten?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!