JeTi's 6R uit de Achterhoek

Ik had het bericht inderdaad verwijderd, had hem los gekregen. Blijkt dat het systeem van oa golf 5 erin zit en dat werkt dus heeeeel iets anders.
De 12mm kwam ik inderdaad ook tegen, maar torx schijnt ook te passen maar die heeft dan een andere maatvoering
 
vw  vee  q 
Inmiddels het nieuwe stuur gemonteerd maar hij staat net iets scheef. Even de airbag los wippen en verdraaien dacht ik, nu krijg ik deze niet los :mad:

Bij het monteren van de airbag heb ik hem goed aangedrukt maar heb het idee dat er wat kapot is gegaan. Ik kan prima de vergrendeling bewegen met de schroevendraaier maar de airbag schiet niet los, hoe hard ik ook trek aan de airbag zelf. Er zit dus helemaal geen beweging in o_O

Weet iemand raad?
 
vw  vee  q 
Probleem had ik ook, heeft heel veel vloeken en schelden gekost.
Uiteindelijk heb ik het iemand anders laten doen (VVT), die ook best wat moeite hadden om hem er uit te krijgen.
De oplossing was met een schroevendraaier de vergrendeling 'ontgrendelen', ondertussen flink trekken en bewegen, en daarbij tussen de rand van het stuur en de airbag duwen met een kunststof breekijzertje.
Hiermee is hij na 10 minuten proberen eraf gekomen. Ging niet eenvoudig...
 
  • Leuk
Waarderingen: JeTi
Dat is precies wat ik dus ook al geprobeerd heb, dat is dus wel de manier blijkbaar.
Alleen heb je een paar extra handen nodig om de schroevendraaier vast te houden, want die schiet vaak meteen weer los.
Ik ga het vanavond nog maar eens proberen.

Misschien heeft @Ruiter91 er ook ervaring mee, daar heb ik namelijk het stuur van gekocht ;)
 
vw  vee  q 
Het stuur is 1x los gegaan voor het plaatsen van het nieuwe stuur en de heren van VAStechnics hadden er geen moeite mee. Ik meen dat je het stuur een kwartslag naar moet draaien en via de achterkant dan met een schroevendraaier de klem kan los wippen. Rechten werkt het zelfde alleen dan het stuur een kwartslag naar rechts. Verder heb ik er geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Zo, het is weer tijd voor wat updates. Na een setje Edition 35 replica's te hebben gehad waar meer dan 80gram lood op moest toch maar Duitse wielen gekocht. En afgelopen weekend een AP schroefset gemonteerd :)

Ondertussen ben ik onderdelen aan het tekenen om de schroefset om te bouwen naar luchtvering. Dat is iets voor volgend jaar.
full
 
vw  vee  q 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!