Voorstellen Jaouad92 - Polo 6R 1.2TDI Bluemotion

Beste leden,

Mijn naam is Jaouad en ben 26 jaar. Ik kom uit het mooie Fryslân.

Na 5 jaar Audi A2 3L was het tijd voor iets vernieuwends. Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een mooie grijze Polo Bluemotion. Een Polootje met vele opties:
Cruise control
MF stuurwiel
RNS 315
Climatronic
Stoelverwarming
Dimmende binnenspiegel
Regensensor
Koplamp sproeiers
Alarm
Etc

Ik heb inmiddels de eerst aanpassing laten doen namelijk, het tinten van mijn ruiten. Binnenkort staat er een afspraak gepland om hem motorisch te chippen waarbij ook meteen de EGR even gaat slapen.

Verder heb ik twee bijzondere problemen;

Mijn voorste elektrische ramen gaan bij half open stand eerst naar beneden en dan pas naar boven als ik ze wil sluiten.

Linker achterlicht leidt een eigen leven, brand soms wel en soms niet. Is vaak met een harde klap verholpen.

Iemand tips mbt deze gekke problemen?
 

Bijlagen

  • 01AC0380-9B4B-4334-83EB-816ADB9B40EA.jpeg
    01AC0380-9B4B-4334-83EB-816ADB9B40EA.jpeg
    170.5 KB · Weergaven: 92
  • E9F7A45D-988B-4B39-9EA6-C13E4141AA55.jpeg
    E9F7A45D-988B-4B39-9EA6-C13E4141AA55.jpeg
    152.3 KB · Weergaven: 88
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Welkom en zwarte velgen staan mooi bij je grijze polo.
Je elec voorruiten heb ik zo geen oplossing maar denk dat je beter ff je lampjes achter kan vervangen.

Mvrg
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Welkom!

Mijn tip voor je achterlicht, probeer voor je de complete lichtunit vervangt eerst om de huidige unit te behandelen met contactspray. Klinkt als een slecht contact. Ook kan het zo zijn dat het lampje simpelweg los zit.
 
Volkswagen  Polo MK6 Comfortline - MAK Dresden Gun Metallic 16"  1.0 MPI 80pk 
Ha, nog iemand die de overstap vanuit een 3L naar een Polo Bluemotion heeft gemaakt! Volgens mij ook bekend op 3lvrienden.nl? Hoewel de overstap van een A2 minder extreem is dan vanuit een Lupo volgens mij, qua luxe en comfort.

Dat van het lampje heb ik ook gehad, sporadisch een storing en vaak deed een zacht klopje wonderen. Opgelost door een nieuw (Philips) lampje erin te steken en de contacten even ingespoten met WD-40. Sinds dien geen storting meer gehad.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Ha, nog iemand die de overstap vanuit een 3L naar een Polo Bluemotion heeft gemaakt! Volgens mij ook bekend op 3lvrienden.nl? Hoewel de overstap van een A2 minder extreem is dan vanuit een Lupo volgens mij, qua luxe en comfort.

Dat van het lampje heb ik ook gehad, sporadisch een storing en vaak deed een zacht klopje wonderen. Opgelost door een nieuw (Philips) lampje erin te steken en de contacten even ingespoten met WD-40. Sinds dien geen storting meer gehad.
Yes, ben een oude bekende. De overstap van A2 naar de Polo is voor mij wel extreem te noemen. Polo ligt veel beter op de weg, denk mede door zijn gewicht en std verlaging.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Inmiddels heb ik het lampje vervangen en krijg geen melding meer.Het probleem met de ramen is helaas nog niet verholpen. Ik heb de rubbers gesmeerd met siliconespray maar dit heeft niks geholpen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hi Jaouad, welkom.

Veel rijplezier met je Polo!
Tint ziet er goed uit...

Wat betreft je raam... wellicht kan je de bekleding eraf halen en kijken wat er zich achter afspeelt als je de raam omhoog wilt doen...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!