Is bijna een Polo maar net niet helemaal: Ibiza en JCW.

In 2020 op dit forum aangemeld vanwege de net aangeschafte Polo GTI. Maar na een aantal maanden begon het toch te knagen, ik miste m'n Mini Cooper. Dus werd het weer een Cooper, daarna(ast) een decadent luxe Cooper en heb ik vorig jaar m'n droom Cooper kunnen samenstellen, een JCW met handbak. Na 5 maanden wachten (als straf voor de handbak) kon ik 'm eindelijk ophalen. M.i. een geweldige fun/hobby-auto, maar verder onpraktisch: je rijd gauw veel te snel (was bij GTI ook al zo), stuitert op z'n 18" runflats en rijbeleving is leuk maar ook vermoeiend (na zo'n 400 km).

M'n E-Up voor woon/werkverkeer was erg praktisch, spotgoedkoop rijden, maar vrij beperkt qua range en natuurlijk ongeschikt om iets mee te trekken. ID.3 vind ik niets, mag ook niets trekken en de ID.4 te groot en te duur (voor mij dan). Een Polo dan maar weer? Had gekund, ware het niet dat een 1.5 niet leverbaar is en is de GTI tegenwoordig te duur. Kortom het is een Seat Ibiza geworden, was op voorraad in 1 van mijn favoriete VAG-kleuren. Rijdt erg comfortabel (vergeleken met de JCW) en begin opnieuw te wennen aan de DSG (niet mijn favoriet, handbak niet te leveren). Je zou het niet zeggen, maar de MINI is dus groen met rood. IMG_0204.jpegIMG_0205.jpegIMG_0206.jpegIMG_0207.jpeg
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
Welkom terug! Zo, mooie wagens! Die Ibiza blijft echt mijn droomauto. Er staat er een op mijn werk, ik ga altijd even kijken hoe mooi die wel niet is... Maar tegen die JCW zeg ik ook geen nee! Veilige km's gewenst! :cool:;)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Bedankt voor de leuke reacties. Met de Ibiza inmiddels 950 km afgelegd, dus nog 550 km rustig aan doen, verwacht dat de 1.5 best wel vlot zal zijn. Rij nog met fluwelen voet en niet boven de 140 km/h geweest. Zit gelukkig draadloos Apple CarPlay, vind ik ideaal, de Flitsmeister app start meteen op.

Net als bij de JCW ga ik niets technisch (laten) doen aan de Ibiza vanwege garantie. Ik geniet van de auto's zoals ze zijn.

Dat MINI geen Mini meer is ben ik volledig mee eens. Feitelijk is het een BMW'tje met wat onlogische keuzes, gek genoeg spreekt mij dat aan. Het bijzondere aan de Ibiza (en Polo) is dat alles uitgebalanceerd is, van buiten, binnen, uitrusting en het rijden.

Duidelijk is wel dat Seat onder VW is gepositioneerd (verschil moet er zijn natuurlijk): mistlampen voor en knipperlichten achter niet in LED, geen hoogteverstelling gordels voor. Ook geen opbergplek voor een gevarendriehoek (zat er ook niet bij overigens). Het zijn maar details natuurlijk. Verder gelukkig wel kunststof wielkuipen achter (heeft een Mii bijvoorbeeld niet, Up wel) en is er een zacht knuffeldashboard.

Tijdens schoonmaken van de velgen viel op dat de banden van het merk Nexen zijn, Koreaans en van oktober vorig jaar (de Ibiza is gebouwd in Martorell in week 24 van dit jaar). Voor PON blijkbaar niet interessant genoeg om ze voor Conti's om te wisselen. Doen het op dit moment verder prima en zijn keurig gebalanceerd. Benieuwd hoe ze over 10k km zijn.

Nog twee weken werken en dan een weekje tentkamperen in Duitsland/Frankrijk, uiteraard met de Ibiza.

Groeten, Hendrik.
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!