Irritant tikkend geluid bij de accu 1.2 diesel Blue motion

Weet iemand wat dit voor onderdeel is < zie foto + film >
Stoor mijn eigen enorm aan geluid dreunt gewoon als je stil staat naar binnen.
Weet ook niet of dit zo hoort ?
Het zit op een plaatje waar weer 2 rubbers tussen zitten.
Polo wil ook wel eens pingelen met koude start maar dat heeft hier denk ik niks mee te maken ?

Gr. Mike
 

Bijlagen

  • Polo 1.2.JPG
    Polo 1.2.JPG
    97 KB · Weergaven: 35
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Weet iemand wat dit voor onderdeel is < zie foto + film >
Stoor mijn eigen enorm aan geluid dreunt gewoon als je stil staat naar binnen.
Weet ook niet of dit zo hoort ?
Het zit op een plaatje waar weer 2 rubbers tussen zitten.
Polo wil ook wel eens pingelen met koude start maar dat heeft hier denk ik niks mee te maken ?

Gr. Mike
Ik zie alleen de foto, geen video.
Maar is dit niet het veelvoorkomende 'kwaaltje' bij de polo dat de brandstofleiding tikt / trilt? Even beter vastzetten in de klemmen en het is opgelost. Maar ik vind het lastig te zien op de foto. Anders moet even iemand je helpen met meer kennis op dit forum.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: TilburgZuid
Weet iemand wat dit voor onderdeel is < zie foto + film >
Stoor mijn eigen enorm aan geluid dreunt gewoon als je stil staat naar binnen.
Weet ook niet of dit zo hoort ?
Het zit op een plaatje waar weer 2 rubbers tussen zitten.
Polo wil ook wel eens pingelen met koude start maar dat heeft hier denk ik niks mee te maken ?

Gr. Mike
Dat is de regelklep voor de variabele turbo actuator. Dit gebeurt heel vaak, vervangen van deze klep heeft bij mij wel positieve resultaten gehad
 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996 en TilburgZuid
Ik zie alleen de foto, geen video.
Maar is dit niet het veelvoorkomende 'kwaaltje' bij de polo dat de brandstofleiding tikt / trilt? Even beter vastzetten in de klemmen en het is opgelost. Maar ik vind het lastig te zien op de foto. Anders moet even iemand je helpen met meer kennis op dit forum.
Film bestand kreeg ik er helaas niet op :(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Bij mijn 1.6 TDI tikte dat ding ook. Vervangen en was toen opgelost.

Als het goed is staat er ergens een onderdeelnummer op.
Heb het nummer gevonden , en het onderdeel staat zelf op Ali :)
Alleen nu viel mij op dat de laatste 9 cijfers naast 12v anders zijn ik heb 3610 48148 en op internet staan er veel met 4613 34237 ,
Weet iemand wat daar het verschil in is ?Naamloos.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Het "Kwaakventiel"! Tenminste, bij mijn 1.2TDI kwaakte dat ding behoorlijk, net alsof Donald Duck onder de motorkap zat! Inderdaad was het probleem met vervangen opgelost! Overigens had mn zwager na het chippen van zijn 1.2TDI dezelfde klachten, ventiel vervangen en het probleem was binnen 50km terug. Origineel Pierburg ventiel. Nu is gebleken dat de tuner een fout had gemaakt in de software waardoor eerst de ECU geblokkeerd was en toen deze weer "vrij" was, ging dit ventiel non stop kapot (tuner was dan ook werkzaam voor "Piccobello Tuningservice BV".
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: TilburgZuid
Ik heb er één op de sloop gehaald ,
Monteren ging makkelijk op het middelste slangetje na want die kreeg ik er niet af,
stukje afgesneden van de slang beetje hard duwen en het paste gelukkig,
En waar het om ging daar ben ik gelukkig van af ,
Van het irritante geluid ;)

Thanks allemaal voor jullie advies
Gr. Mike
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!