iPhone 5(S)

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
Ik ben erg nieuwsgierig hoe andere de ervaringen zijn van andere iPhone gebruikers in combinatie met de VW audio installaties.
Wat ik me zoal afvraag:

- Hoe werkt het telefoongedeelte over BT
- Hoe is de Audioweergave (muziek) over BT
- Wie heeft z'n iPhone op de MDI aansluiting aangesloten en hoe is dan de weergave van audio
- Is de iPhone volledig te bedienen vanaf het MF stuurwiel indien aangesloten op de MDI?
- Laad de iPhone ook automatisch op via de MDI

Tot slot, ik wil m;n telefoon sowieso graag in het zicht hebben in de auto, dus er zal een oplossing moeten komen met een houder. Maar ook wil ik dat hij terwijl hij in de houder zit wordt opgeladen en het liefst met zo min mogelijk smoelwerk zichtbaar.

Graag hoor én zie ik hoe jullie dit gerealiseerd hebben.
 
Ik ben erg nieuwsgierig hoe andere de ervaringen zijn van andere iPhone gebruikers in combinatie met de VW audio installaties.
Wat ik me zoal afvraag:

- Hoe werkt het telefoongedeelte over BT
- Hoe is de Audioweergave (muziek) over BT
- Wie heeft z'n iPhone op de MDI aansluiting aangesloten en hoe is dan de weergave van audio
- Is de iPhone volledig te bedienen vanaf het MF stuurwiel indien aangesloten op de MDI?
- Laad de iPhone ook automatisch op via de MDI

Tot slot, ik wil m;n telefoon sowieso graag in het zicht hebben in de auto, dus er zal een oplossing moeten komen met een houder. Maar ook wil ik dat hij terwijl hij in de houder zit wordt opgeladen en het liefst met zo min mogelijk smoelwerk zichtbaar.

Graag hoor én zie ik hoe jullie dit gerealiseerd hebben.

Ik heb een iPhone 5 via BT verbonden met m'n Polo BlueGT (RNS315).

Op het moment dat hij verbonden is met BT haalt hij je telefoonboek+bel geschiedenis op vanuit je iPhone. Je kunt dan via het touchscreen of stuur door je telefoonboek bladeren etc. Werkt naar mijn mening goed.

Ook luister ik muziek in de auto via m'n telefoon. Ik heb een Spotify Premium abonnement. Ik download de muziek in de hoogste kwaliteit naar mijn iPhone, zodat deze offline beschikbaar is. Via BT speel ik dit dan af in de auto. Kan via stuur of radio vooruit/achteruit in de nummers. Je kan niet door de verschillende afspeellijsten bladeren, dit dien je te doen op de iPhone zelf.

Heb in mijn BlueGT de standaard telefoon voorbereiding zitten. Hier heb ik zelf een universele houder op gemonteerd waar mijn iPhone in zit. Opladen doe ik via de 12v aansluiting.

Hoop dat je wat aan deze informatie hebt :)
 
Kijk, daar heb ik wat aan, plaatje van hoe en waar jij je houder gemonteerd hebt, incl. de kabels (want die wil ik zo minimaal mogelijk zichtbaar hebben).

Dat heb ik na-ge-aapt van iemand hier op het forum. Zie de volgende post: http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/81...uder-op-oem-bluetooth-adapter-gemonteerd.html

Het komt er op neer dat ik een universele houder gemonteerd heb op de bluetooth module, en die in de telefoon voorbereiding van de Polo heb geschoven.

Kabel komt van de 12 aansluiting bij je versnellingspook, en gebruik ik alleen bij lange ritten. (Flitsmeister verbruikt dan veel batterij ;) )
 
Ik heb een iPhone 5 via BT verbonden met m'n Polo BlueGT (RNS315).
....
Ik heb een Spotify Premium abonnement....
Via BT speel ik dit dan af in de auto. Kan via stuur of radio vooruit/achteruit in de nummers...
....
Nog even een opvolging nu ik zelf met de RNS heb kunnen spelen:
De mogelijkheid om via een bluetooth verbinding nummers te skippen in de Spotify app is schijnbaar afhankelijk van het BT protocol/profiel wat actief is.

Ik zit met een RNS 310 + telefoonvoorbereiding (kastje met knopjes naast de RNS). En ik kan geen nummers skippen in de Spotify app. Het gekke is dat ik wel alle telefoon functies kan uitvoeren via de RNS onder 'Phone'. Je zou toch denken dat het dan ook mogelijk moet zijn om nummers te skippen in Spotify maar helaas.

Toch maar weer ouderwets MP3's verzamelen en op een USB stick zetten zodat deze in de MDI kan..
 
geen mogelijkheid om die zooi te updaten ofzo? Hij zou met A2DP moeten werken om nummers te kunnen skippen.

Ja misschien dat een update wel de oplossing is. Maar wat moet er ge-update worden? De RNS 310, de bluetooth module of de MDI.
Is dat iets dat de dealer zou moeten uitzoeken/installeren of kan dat zelf? Ik heb op het forum iets voorbij zien komen van firmware op een USB-stick etc..
 
Een stukje van onze gemeenschappelijke vraag is beantwoord.
Nu de rest nog.

Ben ook erg benieuwd hoe en waar anderen een houder hebben gemonteerd.
Ik volg met belangstelling deze discussie. Volgende week kan ik mijn Polo ophalen. Drie jaar oud, supercompleet. Tijdens de proefrit kon ik niet zo snel vaststellen welke RNS is ingebouwd, in iig is die gecombineerd met een Touch adapter.

Ik wil mijn iPhone 5 ook koppelen en in het zicht houden, met name voor Flitsmeister. Misschien wat voorbarig, maar ik heb direct via Amazon.de een iPhone cradle (€ 115 incl verzending) besteld. Die klik je op de base en als het goed is wordt je phone direct opgeladen. Mooie oplossing. Hopen dat het allemaal gaat werken ...
 
Dat zal dan deze zijn?

Jh.jpg


Of heb je nog een andere cradle gevonden?
 
Dat zal dan deze zijn?


Of heb je nog een andere cradle gevonden?

Klopt, die heb ik besteld. Origineel VW (als t goed is).

@LjNL: ik las dat jij een RNS310 + adapter hebt, maar wel je telefoon info op de RNS kan lezen. Weet jij de productiemaand van je auto ? Dat zou nl pas kunnen vanaf 44-2010. De Polo die ik heb gekocht is begin februari 2011 op naam gesteld. Ben benieuwd of bediening via de RNS zal kunnen. Ik dacht nog wel info gezien te hebben tijdens de proefrit .....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even een opvolging nu ik zelf met de RNS heb kunnen spelen:
De mogelijkheid om via een bluetooth verbinding nummers te skippen in de Spotify app is schijnbaar afhankelijk van het BT protocol/profiel wat actief is.

<knip>

Toch maar weer ouderwets MP3's verzamelen en op een USB stick zetten zodat deze in de MDI kan..

Dat zou jammer zijn. Ik luister alles via Spotify, mega aanbod. Nadeel is dat je voor offline Spotify luisteren gebonden bent aan een iPhone (of iPad). USB stick zou voor mij geen oplossing zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!