Invoerkosten buiten land per 01-07-2021

(Invoerkosten buiten land per 01-07-2021 )
Beste leden, ik kreeg vandaag het volgende mailtje:
En wil deze graag met jullie delen
(dit is geen spam en is ook gewoon op de site van post nl te bekijken)

Beste,(naam)
Koop je vaak spullen uit het buitenland?
Dan is het goed om te weten dat er vanaf 1 juli nieuwe regels gelden als je iets koopt buiten de Europese Unie.
Je betaalt dan áltijd btw over je aankoop.
Ook als de waarde lager is dan € 22. <-- vroeger hoefde je onder de 22 euro niks te betalen.
Meer weten? Kijk op postnl.nl/btw.

wat houd dit concreet in?
Dat alles wat je bestel op bv aliexpress en echt uit China of een ander non eu land je belasting moet gaan betalen.
Dit komt neer op 25% van de waarde van het paket.
(4% import belasting en 21% btw)
Nu zul je denken 25% op een lampje van 2€ das 0,50€ cent! lekker boeien.

Nee inderdaad das niet boeiend nee, Maar de 13€ die post nl rekent om die 0,50€ van je te stelen wel.
Je lampje van 2,00€ word in eens 15,50€.

Let hier dus goed op
Gelukkig is onder andere Ome Ali hier goed op in aan het spelen en zijn er inmiddels depo's in Duitsland,Italië,Tjechie,Polen etc.
Nogmaals let hier dus op als je wat besteld dat je niet vergeet te kijken of het product dus ook verzonden kan worden uit 1 van deze landen.
Al zijn de verzendkosten bv een euro duurder loont het nog steeds ivm de invoer kosten!

Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Groetjes Alex
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
PostNL heeft hier al op ingespeeld en heeft de inklaringskosten verlaagd naar 4 euro. AliExpress gaat waarschijnlijk die invoerkosten en BTW al op voorhand in rekening brengen zodat je daar de All-in prijzen te zien krijgt en bij invoer niks meer hoeft te betalen. En inderdaad depots in Europa.

Je lampje van 2 euro kost dan straks 6,42. wat waarschijnlijk nog steeds goedkoper is dan hier in NL kopen ;)
 
Ah okay okay, toch blijft waarsch in een ander eu land bestellen bv polen goedkoper dan die 4euro denk ik.
maar we gaan het zien en mee maken.
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
Ik had twee dingen besteld van 53 euro per stuk besteld
En kreeg een brief van post nl over inklaring
Nu moest ik 21 procent over die 106 euro betalen en kwam nog 13 euro bij voor afhandelingkosten post nl
Dus bij elkaar moest ik 35 euro betalen
Dus de afhandelingskosten zijn tot nu toe nog steeds 13 euro
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Dat klopt, het is nu nog 13 euro inklaringskosten. De nieuwe regels gaan in per 1 juli a.s. - dat had in jou geval 9 euro gescheeld, niet iets om wakker van te liggen denk ik.
Nee idd lig ik ook niet wakker van ging er meer om
Om deugdelijk te maken dat het nog steeds 13 euro afhandelings kosten zijn
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!