Informatie DSG tuning/aanpassen

Goedenavond allemaal,

Mijn vader heeft kortgeleden een Volkswagen Golf 110pk 1.0 tsi DSG 2017 gekocht, en wij overwegen om deze te laten chippen bij vagtechniek. Ik heb mijn eigen auto, Polo AW handbak, ook laten chippen bij vag. Dit bevalt ontzettend goed.
Ik heb contact gehad met VAG en zij zeggen dat de golf, na chippen, ongeveer op 135 pk en 225nm uitkomt. Precies hetzelfde als bij mijn Polo. De vermogenswinst bij de golf is dus minder.
Denken jullie dat het chippen van de golf de moeite waard is?
En zijn er mensen die ervaring hebben met het aanpassen van dit type dsg?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
DSG meteen laten aanpassen, is mijn motto. Zeker in combinatie met chip, rijdt het veel beter. In D wordt veel te vroeg opgeschakeld en dat is zeker bij deze motor geen pretje. Na aanpassing wordt bij een iets hoger toerental opgeschakeld. Dus bij VAG Techniek meteen DSG stage 2.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Jeppah
DSG meteen laten aanpassen, is mijn motto. Zeker in combinatie met chip, rijdt het veel beter. In D wordt veel te vroeg opgeschakeld en dat is zeker bij deze motor geen pretje. Na aanpassing wordt bij een iets hoger toerental opgeschakeld. Dus bij VAG Techniek meteen DSG stage 2.
Wat betaal je voor zo'n DSG stage 2? EN wat kost een motor tuning van 115 pk naar het volgende niveau? Ik heb n AW met 1.0 115 pk.....
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
Dat kun je allemaal vinden op de website van Vag Techniek. Je kunt zoeken op soort auto of je kenteken invullen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
De Golf van je vader gaat met een Stage 1 tuning van 200NM naar 225NM, daar moet je niet teveel van verwachten. Hij zal directer op het gaspedaal reageren, vergelijkbaar als je hem nu in de Sport stand zet. Je hebt meer trekkracht over het hele toeren bereik, nu gebeurd er na 3500 toeren niet veel meer. Met een stage 1+ tuning ga je naar 240NM, maar die is dan ook duurder. DSG laten aanpassen zou ik dan zeker doen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik begrijp dat met een dsg aanpassing, de auto later zal opschakelen. Maar, kan je dan niet beter altijd in sport stand rijden?
Nou er zit een groot verschil tussen de D en S stand. De meeste tuners laten hem in D meer toeren maken en in S wat minder bij het tunen van de DSG. Verschil tussen de twee blijf je houden.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Ik begrijp dat met een dsg aanpassing, de auto later zal opschakelen. Maar, kan je dan niet beter altijd in sport stand rijden?
Normaal gesproken wordt er in de S stand juist onnodig laat opgeschakeld. Dat wordt bij aanpassing dan ook iets naar beneden bijgesteld
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
DSG meteen laten aanpassen, is mijn motto. Zeker in combinatie met chip, rijdt het veel beter. In D wordt veel te vroeg opgeschakeld en dat is zeker bij deze motor geen pretje. Na aanpassing wordt bij een iets hoger toerental opgeschakeld. Dus bij VAG Techniek meteen DSG stage 2.


Ik heb mijn DSG deze keer niet laten aanpassen en de D rijdt prima voor mij. Gewoon lekker rustig maar met iets meer gas houdt die de toeren ook vast en gaat die niet bij 1800 toeren naar de volgende versnelling.

Als ik echt sportief wil rijden schakel ik toch zelf.

Dit is wel een dsg6, geen idee hoe het bij een 7bak is.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
@Famous1303 Dat is idd wel een behoorlijk verschil. Op zich had het ook niet echt gehoeven bij deze DSG6, al rijdt het nu nog wel een stukje beter. Bij de vorige drie auto's met DSG7 en zeker bij de 1.0 tsi, was het voor mij echt een must
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Famous1303
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!