Inbouwen Bluetooth in Polo 6R comfortline?

Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste plaats in het forum is, maar ik ben aan het zoeken hoe ik de originele Bluetooth module kan inbouwen in mijn Polo. Ik weet dat velen met een Parrot werken, maar ik zou zelf graag de originele inbouwen. Nu heb ik gelezen dat je sowieso een multifunctioneel stuur nodig hebt, maar ook een highline MFA.

Ik was al van plan om een multifunctioneel stuur in te bouwen (de normale, geen GT stuur oid), maar als iemand daar meer info over heeft dan graag.

Mijn voornaamste vraag is echter over de highline MFA. Ik weet niet welke ik er nu in heb zitten, maar hij geeft behoorlijk wat details weer. Verder heb ik een RCD310. Inbouwen van de onderdelen lukt me zelf wel, na mijn ervaring om zelf PDC voor én achter in te bouwen.

Mijn vragen voor nu zijn dan ook:
- moet ik mijn tacho/MFA vervangen of is huidige prima?
- wat zijn de kosten ongeveer voor een vervangende tacho?
- moet de tacho dan aangemeld worden bij de dealer voor de huidige KM stand?
- wat zijn de verwachte kosten voor een Multifunctioneel stuur? Ik geloof dat de airbag ook vervangen moet worden?

Alvast bedankt :)

Gr. Hans
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
volgens mij heb je 2 bluetooth versies, 9W3 (normaal) en 9W7 (premium). de ene kan het wel, de andere niet met MFA+ maar hoe het precies zat weet ik ook niet meer.
Ik dacht dat verschil zat tussen de 9W3 & 9W7 dat de 7 bluetooth streaming ondersteunde en de 3 niet? Ik had de 7 in mijn 6r geretrofit zonder MFSW en zonder MFA+ en werkte perfect.


In iedergeval @hwoltering , dit werkt wel in je polo. Je hoeft geen stuurbediening of highline teller hebben.

Edit: RCD310 kan dacht ik geen bluetooth hebben pas vanaf de RCD510. (originele bluetooth bedoel ik dan, parrot gaat wel)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Sorry voor de late reactie van mijn kant trouwens. Hier op de Canarische Eilanden is het niet altijd even makkelijk om wifi te vinden ;).

Ik heb uitgevonden dat dit ook op een RCD310 moet werken, en aangezien ik geen Parrot wil ga ik denk ik voor de oplossing van Donna. Een RNS erin zetten is ook een erg dure optie en hoeft voor mij niet zo. Ik heb op CarSystems.pl een module gevonden die en Bluetooth Streaming doet, maar ook de audio-titels doorgeeft en bediening via de radio mogelijk maakt.

Ik denk dat ik die maar eens bestel en dan kijk hoe het werkt :) een MF stuur komt dan later wel. Wat voor een display zit er eigenlijk in een comfortline instrumentencluster? Ik lees over MFA, MFA+, Red dot-matrix, maar volgens mij zit er dan een gewone MFA in? Of zijn daar ook nog verschillen in?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zo, update tijd:
Vandaag mijn bluetooth module ingebouwd. In principe is het redelijk simpel, maar je moet wat dingetjes loshalen om overal bij te komen. De kabels waren allemaal precies lang genoeg, dus ook daar geen problemen mee gehad. Enige wat wel nodig is, is een speciale bit om de bijrijders stoel los te halen, aangezien de kabels onder de geleider door moeten. Hier heb je een INX19 m10 bit voor nodig, welke ik even speciaal hiervoor heb gehaald, maar het nu makkelijker maakt voor de toekomst wanneer ik weer eens wat bij mijn stoel moet doen.

Het moeilijkste was nog wel de radio er terug in krijgen, want de kabels die er achter de radio erbij komen maken dat niet helemaal makkelijk. Maar ook dat gelukt, en nu werkt het hele setje. Wel nog even de module aanmelden in VCDS natuurlijk (module 77), en meteen even de taal etc. ingesteld.

Aangezien ik nog geen knoppen op mijn stuur heb, kan ik niet via het systeem iemand laten bellen, maar via de telefoon werkt het wel (iPhone dus Siri). MFSW wordt dus een volgend project. De module ondersteunt nu echter wel het bellen, en ook audio streaming vanuit de telefoon. Nu moet ik dus mijn MDI kabel weer weghalen (die ik netjes achter het dashboard had gelegd) en vervangen door een laad-kabel voor mijn iPhone, maar ook dat is voor volgende week oid.

Paar fotootjes van het eindresultaat:
 

Bijlagen

  • IMG_1609.JPG
    IMG_1609.JPG
    804.9 KB · Weergaven: 107
  • IMG_1610.JPG
    IMG_1610.JPG
    595.8 KB · Weergaven: 94
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
8ae7b4277d95e6de72e6e9fc4e4c6f90.jpg


Dit is de premium (als ik het goed voor heb).

Edit: oei, ben er precies ondersteboven van, kan em via tapatalk niet meteen draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: starsky
Nu het topic toch weer een beetje actief is, ben ik aan het denken om een RNS510 of RCD510 over een tijdje in te bouwen (nog lang niet zeker), maar zijn daar specifieke types van die goed of niet goed zijn? Ik weet dat ik ooit een Golf als leenwagen had van de dealer en die had zo'n systeem wat ongelofelijk traag was. Verder wil ik sowieso dat ik dan via bluetooth audio streaming de artiest/tracktitel wil zien (nu op mijn RCD310 zie ik alleen "bluetooth streaming").

Oh, en vergeten: het is ook belangrijk om via de radio/stuurknoppen de Bluetooth audio naar een volgend nummer te kunnen zetten. Nu zie ik vooral berichten op internet dat bepaalde combinaties niet werken, maar nergens echt wat wél werkt.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Met een RNS510 kun je de premium versie nemen. Ik heb er nog eentje thuis liggen, kan thuis eens kijken welk partnummer dat is als je wilt.

Bedankt heren en jij ook !!

Dus zo kastje gaat onder je stoel en vervolgens aan sluiten dan zou het moeten werken via de Rns ? Wel heb ik gezien dat ik een kastje onder mijn stoel aangesloten is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 92pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!