Inbouwen afstandsbediening Autostyle TE166F

Schiet lekker op... Betreffende vader is weer in de ploegendienst en heeft er geen tijd/puf meer voor daardoor... Een andere kennis die het zou kunnen doen gaat naar polen verhuizen en heeft er ook geen tijd meer voor :S

Weer terug bij af voor het zoeken naar iemand die het voor me wil inbouwen dus...
 
hai,

ik ben op het moment ook met zo'n cv-unit bezig... Mijne heeft dan afstandbediening met klapsleutel... Maar vraag is dan: weet je al welke draad je moet hebben die uit de deur komt? en kan je niet anders jouw schema online zetten?
 
Ik heb deze set uiteindelijk maar laten inbouwen bij een lokale garageboer... Dit heeft me 150 euro gekost (Hij is bijna 3u bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen).

Wat de man mij wist te vertellen is dat de CV niet positief of negatief gestuurd is zoals de fabrikant hun verteld had, maar deze is massa-gestuurd (enkeldraads, je hebt dus een weerstandje nodig). Welke draad het precies is weet ik niet, ik was er niet bij tijdens het inbouwen.
 
Ja, ik had zelf ook een setje van carpoint proberen aan te sluiten maar zelfs met de juiste schema's is dit gewoon niet te doen.

Nu is voor mij de enige optie nog om de complete comfortmodule te vervangen.
Kosten: 150 euro. Zonder inbouw.
Je hebt hierbij om zelf in te bouwen wel de vw computer nodig want je moet de nieuwe module flashen dus dat is ook nog weer iets minders. Bij de dealer vragen ze er ongv. 100 euro voor.
 
Dat setje van carpoint is (volgens de monteur) identiek aan deze :)

Ik kan eens kijken of hij het onder de stuurkolom heeft aangesloten of in de deur zodra het weer wat beter weer is ;). Ik had namelijk ergens gelezen dat deze in de deur aangesloten moest worden wegens de 'chiplezer' die aan het deurslot gekoppeld zou zitten...
 
Ok, ik heb er eindelijk een fotootje van kunnen schieten (JEEJ! een keer geen lege batterijen in de camera :lol:):
kabelbende_CVAB_klein-1.jpg

Klik voor grote foto

Wat de beste man heeft gedaan is te herkennen aan de zwarte isolatietape eromheen gewikkeld. Wat ik zo snel kan zien is:
- de +12 uit een van de stekkers heeft gehaald,
- de paarse accesoires draad is doorgeknipt en niet aangesloten (mijn verzoek ;))
- de boel zit nogal onoverzichtelijk erin gepropt en het kastje zit met dubbelzijdige tape vastgeplakt op het stekkerblok ;)

Wat ik zeker weet is dat de Open en Sluit draad beide naar de massa gaan maar 1 v/d twee heeft er een weerstandje tussen zitten. Dit is niet te zien omdat het allemaal onder isolatietape gestopt zit.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, ik kan er verder weinig kaas van maken ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!