Inbouwen afstandsbediening Autostyle TE166F

Omdat mijn polo wel CV heeft maar er geen afstandsbediening bij heeft, heb ik het inbouwsetje TE166F van Autostyle gekocht. Ik ben daarna stevig aan het zoeken geslagen naar how-to's voor het inbouwen van dit setje in een Polo 9N. Enige wat ik kon vinden wat in de buurt kwam was hoe je dit in een VW Golf uit 2001 kon bouwen, dit werkt helaas niet op deze polo, de opbouw van het dashboard en alles klopt niet.

Heeft iemand hier ooit zo'n setje ingebouwd? Ik kan nergens een handleiding vinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Grootste struikelblok vind ik het dashboard dat uit 1 geheel bestaat (ok, 2 delen, bovenkant en onderkant). Ik moet het dashboard compleet demonteren aan zowel bestuurderskant als bijrijderskant om het plastic aan de kant te krijgen. En dan nog kan ik de kabelboom niet terugvinden.
 
Aansluitschema is het probleem niet ;) Staat duidelijk beschreven welke draad wat is op het kastje. Klapsleutelset is sowieso bijna 2x zo duur als dit setje ;)

Probleem wat ik heb is dat ik het bedradingsschema (en locatie) van mijn polo nergens kan vinden, setje zit wel goed wat dat aan gaat :)
 
hij moet in ieder geval op de ccm (comfort control module) worden aangesloten. bij mijn weten zit die boven de pedalen/ onder het stuur. Maar als je dus echt het schema van die ccm heb, dus hoe je het op de polo moet aansluiten, dan ben ik daar wel geintresseerd in! kan je dat dan niet scannen en online gooien aub?Big Grin
 
Die schema's zoek ik idd dus ook ;)
Voor een golf is het wel te vinden maar hoe toepasbaar dat op een polo is weet ik niet. Die CCM module heb ik nog niet kunnen ontdekken (heb het plastic er ook nog nooit compleet af gehad gezien het formaat en wat er nog meer af moet).

Misschien met een techneut eens een keertje kijken en een howto voor de site bakken... Mja, ik ken geen techneuten in het noorden Stick Out Tongue
 
alleen deze plaat als het goed is. bij de standaard 9n(3) zit ie er niet eens in bij mijn weten.

bild02.jpg


als het daar wel van te vinden is dan moet je er toch uit kunnen komen. De draadkleuren zullen ze waarschijnlijk hetzelfde houden, en dat is makkelijk te controleren met een multi-meter.
 
Ik heb die plaat idd al gespot, maar die komt niet los als ik de 2 schroeven losgedraaid heb. Lijkt alsof de boel achterin vastgeklikt/geschroefd zit. Maar als ik door de openingen in eht plastic kijk kan ik de kabelboom niet ontdekken, ik zal binnenkort nog eens kijken of ik die plaat er onbeschadigd uit krijg en dan nog eens kijken of ik hem niet over het hoofd zie (of dat hij gemaskeerd is met een zwarte beschermhoes ofzo).

Edit:
Ik heb dit schema gevonden voor een Golf IV, http://tdisite.nl/album_mod/projecten/a ... n_rev2.pdf
Als dit pdfje bruikbaar is (d.w.z. als de kleuren van de bedrading/stekkers hetzelfde is), kan ik dat zo ook aansluiten. De klapsleutel bevat dezelfde bedrading als het setje wat ik heb (alleen draadkleur verschild).
 
ben trouwens ook al achter iets voor de ab:

de bruin-groene kabel in de 23 polige stekker op je ccm van de binnenvergrendeling schakelaar is. Je zou deze dus even door kunnen meten (of het met spanning hoog of laag werkt, waarsch hoog) en hier je puls van de ab-module op aan kunnen sluiten. Tis niet netjes dus ik zoek nog verder!
 
hmm de ccm heeft zelf een antenne :( dit wil zeggen dat hij zelfstandig dus het signaal van de (dan originele) sleutel opvangt. De module krijgt dus geen signaal van 'de ab zegt dat je alles moet openen'... dit gebeurt intern in de ccm. Je beste, en volgens mij enige, oplossing is dus op de draad van de binnenschakelaar (die bij je deurklink in de auto).

sjors
 
die schema's heb ik dus allemaal al door zitten spitten. op een van de andere beelden zie je de antenne ook in de module vermeld staan. Dit wil dus zeggen dat de ccm zelf het ab signaal opvangt en dit intern afhandelt. Dit is dan volgens mij ook niet van buitenaf aan te geven buiten het gebruik van de signaaldraad van de binnenvergrendeling schakelaar

edit: de schakelaar stond volgensmij op beeld 7
 
ik denk dat de schakelaar gewoon een 12v zal geven.

maar nog even ter verduidelijking wat ik bedoel:

Er is geen aparte 'afstandsbedienings' module. De ccm IS de afstandsbedienings module. Dus er is geen signaal(kabel) in de auto te vinden (buiten can) welke zegt 'ab zegt: cv open' dit signaal is er alleen intern in de ccm en die zal dan zelf de nodige acties ondernemen (hij laat het ook via can weten aan de algemene elektronica).

het enige signaal wat de ccm in gaat via een kabel en ook het 'cv open' kan zeggen is dan de schakelaar in de deur.

naar zet er eens een multiemeter op :) dan weten we het zeker.

sjors

btw. je moet dan voortaan wel je auto instellen dat de schakelaar in de 'cv gesloten' stand niet geblokkeerd is (een anti diefstal maatregel; daarvoor knippert dat rode ledje in je deurpin). Anders kan je met dit trucje dus alsnog je auto niet openen met je ab. Dat instellen staat in je instructieboekje en is simpel met je klapsleutel te doen.
 
Zow ff stil geweest vanaf mijn kant, meteen een hoop gemist Stick Out Tongue

Die dekplaat wil er inderdaad af, en ik kon de kabelbomen inderdaad niet door de openingen zien zitten door de hoeveelheid geluidsisolatie in het dashboard Stick Out Tongue

Maar zoals ik het nu dus lees moet ik dit kastje aansluiten in de deur... Vriend van me heeft een identiek kastje en die melde ook al dat hij het op de kabelboom die de deur in gaat had aangesloten (Hij heeft een VW Vento). Over de sturing van de CV van de Polo, ik had begrepen dat deze idd hoog (ookwel positief) gestuurd is.

Als die CCM zelf al een AB module heeft... Is het dan niet makkelijker (of uberhaupt mogelijk) om een sleutel op die CCM te laten werken en mijn huidige setje gewoon te verkopen?
Edit: oh even overheen gelezen... is signaaldraad, niet remote :)
 
Het kastje kan je idd in de deur leggen maar dat zou ik niet doen. gewoon de goede draad op die stekker zoeken mbv een multimeter en een 2e persoon die telkens op het schakelaartje duwt ;)

je kan natuurlijk altijd een ccm met ab kopen, die zijn alleen bij mijn weten erg
duur.
 
Idd, verkoper van de auto wist me te vertellen dat het "dealer af" zo'n 250 euro extra kost. Zou me niets verbazen als er een standaard module is die je op je CCM kan prikken, het lijkt me namelijk stug dat de complete CCM vervangen moet worden voor deze extra optie Stick Out Tongue

Edit:
Hmmm... als ik deze guide combineer met deze plaatjes (duits is mijn goeiste vak :roll:), kan ik waarschijnlijk wel een eind komen. Morgen maar eens kijken of ik de deurbekleding zonder schade eraf kan krijgen :lol:
 
Hmmm bedankt voor de waarschuwing Stick Out Tongue Door drukte privé en op werk ben ik er nog niet aan toe gekomen... Ik ga denk ik eens kijken of ik voor een krat bier kan regelen of degene die dit setje bij 'n vriend van me ingebouwd heeft mij ook wil helpen met het inbouwen Stick Out Tongue

Gezien de hoeveelheid elektronica in de auto begin ik erg te twijfelen of ik het wel goed in m'n eentje kan oplossen Stick Out Tongue Uiteraard, komt er een lichtelijke fotografische beschrijving van het inbouwen mochten er meerdere mensen zijn die tegen hetzelfde aanlopen ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!