Importeren van auto's uit buitenland

Wicko071

Bekend lid
2,069
468
102
Hallo mensen,

Ik heb van paar forumleden begrepen dat zij hun polo uit het buitenland hebben geïmporteerd.. graag zou ik meer over willen, want het is iets wat ik misschien in de toekomst ook wil gaan doen.. Ik weet niet of hrt starten van deze topic ook toegestaan is, misschien omdat het indirect met Polo's te maken heeft..

Maar kunnen de mensen die hun auto uit het buitenland hebben geïmporteerd, meer vertellen hierover? Hoe het in zn werk gaat, de kosten enzo..
 
Als je even de tijd neemt om een uurtje te googlen, zul je zien dat het niet moeilijk is.
Of het interessant is, hangt van veel factoren af.

Ik heb zelf vorig jaar een auto uit DE gehaald, uitvoering die ik wilde was in NL amper te vinden en financieel bleek het ook gunstig. (en ook achteraf geen gekke dingen of bijzondere kosten)

Als je gerichte vragen hebt: stel ze gerust, wil je dan best helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: tl_buis
Bedankt voor de reacties.. ik heb ook gehoord dat de schade indd uitmaakt.. Op google is er indd heel veel te vinden, maar het is toch altijd fijn om het van mensen te horen die er persoonlijk ervaring mee hebben..
@ Magma: scheelde het een paar duizend euros of minder ? En hoe heb je je auto gevonden? Via internet zoals autoscout.de of gewoon ersoonlijk naar DE geweest.. en heb je het laten importeren door bedrijven of heb je dat allemaal zelf geregeld?
 
Ik heb inderdaad gekeken op sites als autoscout en mobile.de.
Ik heb één auto bij een handelaar bekeken, had ik geen goed gevoel over en laten staan.
Week of twee later stond er één bij een dealer, en dat is me goed bevallen. Je hebt dan toch iets meer zekerheid (km-stand, verborgen gebreken, klopt papierwerk enz). Van te voren gebeld met wat vragen, over de prijs gehad en toen gaan kijken. Proefrit gemaakt en koop gesloten. Het lukte helaas niet om de auto direct mee te nemen, daarom heb ik de auto een week later daadwerkelijk opgehaald en betaald.

Kan je in principe allemaal zelf doen, kost je wel wat tijd, maar extra tijd t.o.v. een auto uit Nederland valt wel mee, tenzij ie natuurlijk bij je om de hoek te koop staat.

Mbt financieel voordeel: het ging mij met name om de combinatie uitvoering/kleur/opties die ik wilde, in NL zou ik concessies hebben moeten doen en de auto die ik in DE heb gekocht was precies de uitvoering die ik wilde hebben. Het is daarom lastig te zeggen hoeveel euros ik bespaard heb, daarnaast kan het ook zijn dat als ik de auto tzt weer verkoop ik minder voor mijn auto krijg omdat het geen origineel NL-se auto is.

Op een full options BMW met schade zul je meer kunnen besparen dan op een schadevrije kale polo, bedenk wel dat je ook over opties en accessoires BPM betaalt, al is hier ook afschrijving op van toepassing.

Of het voor jou interessant is: "configureer" jouw ideale auto en vergelijk het gewoon.
Model-bouwjaar-uitvoering-opties-kilometerstand-particulier/dealer: wat kost dat in NL en wat kost een vergelijkbare in DE? Doe dan een snelle BPM-berekening, tel er wat bij op voor Duitse exportplaten en verzekering, NL-invoer en kentekenplaten, en je weet snel of het interessant is.
 
Bij exporteren uit land X krijg je daar de BPM terug.

huh? nooit eerder gehoord. Ken ook geen ander land dat BPM heft. BTW krijg je als particulier binnen de EU ook niet terug.

In principe alleen van de cataloguswaarde en de leeftijd.
Je betaalt BPM over de basisprijs en alles opties en accessoires. Bij je BPM-aangifte moet je die accessoires aanvinken en hierop kan gecontroleerd worden door de belastingdienst.
 
Ik dacht, toch eens even informeren....pffff nou is het wel een full options van 10 maanden met maar 14K KM...

Bij deze het kostenoverzicht voor de Passat Alltrack.

Vraagprijs: € 36.390
Rest-BPM ± € 8.500
RDW Leges: € 108

Full-service: € 649
Transportkosten: € 744

Totaal op NL kenteken (all in): € 46.391

Indien u voor full-service kiest onderhandelen wij graag voor u over de prijs. De kans is groot dat bovenstaande prijs nog iets gunstiger uitvalt.
De auto wordt met Europese fabrieksgarantie geleverd, u kunt hiermee bij de Nederlandse dealer terecht.

Wel erg netjes snel een reactie!
 
Wat de procedure eigelijk is.. En ookals je een auto met schade zou importeren.. De rest bpm enzo..


Schade autos is vanaf 2015 niet meer interessant, je betaal over de nieuw waarde van de auto. Import met schade is dus niet meer interessant, dit hebben ze gedaan om die schade meuk uit Nederland te houden.

Als je gaat kijken let goed op dat je alle papieren mee neemt, denk aan het CVO ( handig bij invoer ) En de TUV dit om de apk van uit Duitsland over te nemen in Nederland ( vaak nog 2 jaar )


Rest BPM, tja haal je een BPM uit DLD dan is de BPM 0,- euro maar ga je voor een GTI betaal je toch nog 1050,- euro. 1.2 TSI is relatief schoon en betaal je wel Stukker minder voor rond de 340,- euro

1- Kijken naar de auto
2- Duits kenteken halen bij strasseverkeersamb & verzekeren daar of online
3- Kijken of je alle papieren hebt teil 1 & 2
4- In Nederland naar de RDW ( met tuv brief teil 1 en 2 en het CVO )
5- BPM aangifte doen bij de douane ( berekend via autotelex / xray )
6- Keuring & BPM betalen
7- Wachten op het kenteken bewijs en de platen laten maken



Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
 
Schade autos is vanaf 2015 niet meer interessant, je betaal over de nieuw waarde van de auto. Import met schade is dus niet meer interessant, dit hebben ze gedaan om die schade meuk uit Nederland te houden.

Als je gaat kijken let goed op dat je alle papieren mee neemt, denk aan het CVO ( handig bij invoer ) En de TUV dit om de apk van uit Duitsland over te nemen in Nederland ( vaak nog 2 jaar )


Rest BPM, tja haal je een BPM uit DLD dan is de BPM 0,- euro maar ga je voor een GTI betaal je toch nog 1050,- euro. 1.2 TSI is relatief schoon en betaal je wel Stukker minder voor rond de 340,- euro

1- Kijken naar de auto
2- Duits kenteken halen bij strasseverkeersamb & verzekeren daar of online
3- Kijken of je alle papieren hebt teil 1 & 2
4- In Nederland naar de RDW ( met tuv brief teil 1 en 2 en het CVO )
5- BPM aangifte doen bij de douane ( berekend via autotelex / xray )
6- Keuring & BPM betalen
7- Wachten op het kenteken bewijs en de platen laten maken



Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
Het is wel duidelijk zo..
Alleen speelt de uitstoot dus een rol bij de BPM?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!