Immobiliser vervangen 9N1 - wat is daarvoor nodig?

Heel erg bedankt! Ik heb deze gelijk een berichtje gestuurd. Blijkt dat deze dokter zowat om de hoek woont :sweatsmile: Ik ga ermee aan de slag en zal dit topic weer updaten.
 
Volkswagen  Volkswagen Polo - 9N10D4 (Basic) 2003  1.2i - 12v (AZQ) 
Even een kleine update en gelijk een oproep.

Ik heb hier en daar wat informatie ingewonnen en het aanpassen van de ECU is afdoende om de immo uit te schrijven. De teller en sleutel spelen dan verder geen rol meer.

Dus immo weg uit ECU = motor blijft lopen.

Nu mijn oproep: is er iemand op dit forum die zijn bezig houdt met het programmeren van eeproms en in het bezit is van een eeprom programmer? Weten jullie toevallig iemand zodat ik diegene een PM kan sturen?

Waarom deze vraag? Mijn eeprom programmer lijkt een probleem te hebben met het uitlezen/schrijven van een ST M93C76. De inhoud welke weergegeven wordt ziet er anders uit dan zou moeten zoals b.v. geen VIN e.d. (Zie screenshot) Links is hetgeen ik te zien krijg, rechts is een voorbeeld van hetgeen ik zou moeten zien.

Ik zou dus graag met iemand in contact willen komen met een eeprom programmer. Het liefst in de omgeving zuid-limburg.
Motor zal inderdaad blijven lopen lijkt me. Maar ben wel benieuwd wat je teller doet als hij op dat moment de sleutel niet kan lezen. Blijf je denk ik wel het lampje houden. Heb ooit bij een Golf 5 plus een export kunnen maken van de 'sleutels' (uit de teller dus) en dat bestand aan iemand gegeven die de teller zou gaan vervangen van een Visteon naar VDO en toen ik daar kwam had hij een test teller liggen met die keys er al in van de sleutels. Hij legde vervolgens de sleutel tussen zo een leesring en het lampje ging uit.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Even een update. Dr. ECU in Kerkrade heeft me voor een nette prijs geholpen met het wegschrijven van de immo. Mijn eeprom reader leest blijkbaar de chip niet correct. Toch maar eens investeren in een betere reader.

Na het plaatsen van de aangepaste ECU gaat het immo lichtje netjes uit en de auto loopt weer als een zonnetje. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en het meedenken. (y)
 
Volkswagen  Volkswagen Polo - 9N10D4 (Basic) 2003  1.2i - 12v (AZQ) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!