ik zou me eens voorstellen.

goeie middag.

Ik ben janco, sinds een jaar heb ik een polo 9n uit 2004. daarvoor een 6n uit 1998.

Deze polo was in eerste instantie tijdelijk bedoeld, ik had me vorige in prak gereden (auto voor me remde opeens omdat hij een oprit in moest. ik remde ook en me remmen blokkeerde op een glad wegdek en boem) en had direct een nieuwe auto nodig en kon deze de volgende ochtend al hebben wat dus goed uitkwam. in de tussentijd wel een beetje pech gehad

- schokdempers achter kapot
- thermostaathuis kapot
- uitlaat lek
- katalysator die niet meer zou werken (aldus garage)
- de koelmiddeltemperatuursensor lekte en is vervangen. sindsdien blikt me koelvloeistof waarschuwingslampje piepen als ik de auto start met koude motor.

nu heb ik besloten dat ik de auto toch ga houden, ik rij namelijk veel (begon bij 237xx en heb nu 276xxx) en hij is zuinig.
nu heb ik voor de binnenkant oa nieuwe stoelhoezen, armsteun en nog wat kleine dingetjes gekocht.

nu wil ik me katalysator vervangen, deze zou niet meer werken volgens de garage en daardoor brand me motorstoring lampje oranje. nou had ik een obd2 reader gekocht om deze uit te lezen en het te controleren maar deze werkt dus niet met me auto.... iemand hier ervaring mee? ik heb een launch creader 3001 en kwam uit duitsland.

en heeft iemand ervaring met de koelmiddeltemperatuursensor/koelvloeistof lampje? dit wil ik namelijk ook oplossen, zou puur vervangen goed zijn?

en wat raden jullie aan kwa olie? ik had er altijd 5w40 in maar hoor ook 5w30. Staat namelijk op de planning de olie en filter volgende week te vervangen

janco
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (75Pk) benzine 
Welkom op deze site met je Polo, wat voor type is het?. Ik heb 4 jaar lang een Polo 9N 1.2 uit 2003 gehad, de auto beviel mij prima, ik gebruikte 5W30 van Kroon oil, prima olie. (ik heb een luchtfilter, oliefilter en originele middenarmsteun te koop voor de 9N), heb sinds een maand of 5 een 6R.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Welkom!
Ik zie veel gelijkenissen met mijn Polo 9n3 1.2 uit 2008.
Ook achterste schokdempers moeten vervangen, uitlaat was ook lek en moeten vervangen (bij flexibel stuk) en katalysator is ook defect.

Ik heb een gewone Bluetooth OBD2 tool van AliExpress. Kan je met de smartphone fouten mee uitlezen en wissen, werkt erg goed.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
bedankt allemaal!

Welkom!
Ik zie veel gelijkenissen met mijn Polo 9n3 1.2 uit 2008.
Ook achterste schokdempers moeten vervangen, uitlaat was ook lek en moeten vervangen (bij flexibel stuk) en katalysator is ook defect.

Ik heb een gewone Bluetooth OBD2 tool van AliExpress. Kan je met de smartphone fouten mee uitlezen en wissen, werkt erg goed.

hier was het dus ook het flexibele stuk.... heb er nu ook 1 van alie besteld die via bluetooth kan maar ook met kabel aan de laptop dus ben benieuwd.

Welkom op deze site met je Polo, wat voor type is het?. Ik heb 4 jaar lang een Polo 9N 1.2 uit 2003 gehad, de auto beviel mij prima, ik gebruikte 5W30 van Kroon oil, prima olie. (ik heb een luchtfilter, oliefilter en originele middenarmsteun te koop voor de 9N), heb sinds een maand of 5 een 6R.

gaat om een 9n 1.4 uit 2004. Heb nou net die spullen al besteld maar ik ga wel even kijken naar de kroon olie.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (75Pk) benzine 
Nou zojuist me motorstoring uitgelezen, gaat om code p0420.

hiervan zijn de Mogelijke oorzaken:

* De katalysator heeft een zuurstofsensor aan de voorkant (inlaat) en eentje aan de achterkant (uitlaat). Als de auto op temperatuur is dat zal de voorste zuurstofsensor gaan fluctueren en de achterste zal redelijk stabiel zijn. De foutcode wordt opgeslagen als waarden van die twee sensoren hetzelfde zijn. Dit betekent dat de katalysator niet (goed) werkt.
* Geloode benzine getankt, waar ongeloode benzine gevraagd werd
* Een van de twee zuurstof-sensoren werkt niet naar behoren
* De koelvloeistoftemperatuursensor werkt niet goed
* De exhaust manifold / katalysator / uitlaat is beschadigd / defect/ lek
* Vertraagde bougie timing

Nu heb ik dus al problemen met me koelvloeistoftemperatuursensor, dus ga wel eerst die vervangen voor ik me kat vervang.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (75Pk) benzine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!