Ik wil mijn polo 6c nog meer tunen

je zit nu al aan 50% meer (piek) vermogen van deze motor. Dat is al een vrij goede tune, ik denk niet dat qua software meer in zit.
Als je nog verder wilt dan zul je moeten gaan denken aan hardware modificaties en dat wordt gauw duur. Denk aan een andere inlaat, intercooler, turbo, uitlaat etc. Luchtfilter zal niet veel meer PKs geven want dat is niet de beperkende factor.

Ik zou zelf beginnen met een andere turbo van een 105pk 1.4 TDI, ik verwacht dat die min of meer plug en play is.
Als je zelf kunt sleutelen is dat qua uitgaven wel aantrekkelijk, maar als je dat niet kunt moet je het laten doen. Dan gaan de uren gauw aantikken.
Een turbo wisselen is wellicht te doen van bovenaf, op mijn vorige 1.6 TDI kon ik er van bovenaf bij. Daar heb ik er zelf een andere turbo op gezet.
Hoe het zit voor een 1.4 TDI durf ik niet met zekerheid te zeggen maar op foto's te zien ligt de turbo aan de achterkant en is het principe redelijk gelijk.

Je moet daarna de auto opnieuw laten remappen. Dus ik zou wel snel rekenen op een kleine 1000 euro.

Moraal van het verhaal
Goedkoop gaat het niet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Eigenlijk vind ik verdere (verder gaand dan stage 1 (+)) tuning van auto's met relatief laag vermogen zoals deze weinig zinvol. Tenzij je er een soort hobby project van wil maken met de nodige kosten en dan uiteindelijk min of meer een heel andere motor hebt met alle mechanische aanpassingen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!