Ik wil meer geluid uit mijn Polo GTI 2.0 AW

Vandaag een flink stuk gereden en ben wel dik tevreden. Geen geschokte reactie bij mijn wederhelft. Bij cruisen hoor je er niet veel van, maskeert wel de soundaktor gelukkig. Je hoort hem bij optrekken en afremmen. Vooral uit laten lopen in S is lekker, mooie knallen en plofjes (met dank aan het ontbreken van een OPF)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Vandaag een flink stuk gereden en ben wel dik tevreden. Geen geschokte reactie bij mijn wederhelft. Bij cruisen hoor je er niet veel van, maskeert wel de soundaktor gelukkig. Je hoort hem bij optrekken en afremmen. Vooral uit laten lopen in S is lekker, mooie knallen en plofjes (met dank aan het ontbreken van een OPF)
wacht maar als je veel km's heb gemaakt en hij goed warm is tot de dag van vandaag verbaas ik me soms wat voor geluid er uit komt in S
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Over twee weken krijg ik een volledig Milltek traject onder de auto, dus met bypass OPF en downpipe (+non-res catback), ik ben benieuwd wat dit doet. Ik heb dan een week later een afspraak bij JD om te tunen.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Over twee weken krijg ik een volledig Milltek traject onder de auto, dus met bypass OPF en downpipe (+non-res catback), ik ben benieuwd wat dit doet. Ik heb dan een week later een afspraak bij JD om te tunen.

Wat houdt dat in, de OPF bypass?
Of gaat JD hem wegschrijven?

Volgens mij kan die niet zomaar zonder OPF namelijk, dan komen de foutmeldingen.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Vorige week was het dan zo ver. De montage van de Milltek downpipe, sportcat en non resonated catback. Als je ziet hoe de originele OPF lijn uitlaat eruit ziet, dan snap je waarom alles zo weggefilterd wordt. De OEM uitlaat is zodanig voorzien van bochten en filters dat hij daarom zo stil is.

Het uitlaat geluid van de Milltek is super. Eindelijk plofjes te horen bij accelereren en ook hier weer plofjes en geratel bij gas los. Deze week richting JD om te tunen.
 

Bijlagen

  • IMG_1223.jpeg
    IMG_1223.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 44
  • IMG_1224.jpeg
    IMG_1224.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 43
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Vorige week was het dan zo ver. De montage van de Milltek downpipe, sportcat en non resonated catback. Als je ziet hoe de originele OPF lijn uitlaat eruit ziet, dan snap je waarom alles zo weggefilterd wordt. De OEM uitlaat is zodanig voorzien van bochten en filters dat hij daarom zo stil is.

Het uitlaat geluid van de Milltek is super. Eindelijk plofjes te horen bij accelereren en ook hier weer plofjes en geratel bij gas los. Deze week richting JD om te tunen.

Heb je nu foutmeldingen?
Of dat niet?

Vind het nog een beetje onduidelijk af en toe Stick Out Tongue
Las namelijk ook dat iemand in de UK een bypass had gedaan en die reed zonder enige problemen..
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ja, maar als die er bijvoorbeeld een week mee rijdt zonder foutmeldingen dan wil ik zon bypass nog wel eens proberen ;)
Vandaar mijn nieuwsgierigheid..
aha zo.. naja mijn ervaring leert dat je met zulke dingen geluk moet hebben. de ene merkt een bypass wel de andere niet. is vaak geen pijl op te trekken.
of vandaag wel storing en morgen niet. dat soort verhalen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!