Ik ga vanmiddag misschien een Polo Cross van 2012 kopen

Heeft iemand nog tips?? !!
Het is een VW Polo Cross 1.2 TSI 105 PK.
Nu heb ik al e.e.a. nagelezen. Klopt het dat er een turbo inzit? Waar moet ik op letten voor ik tot koop overga?
Gr. Monique
 
Volkswagen  Polo Cross  1.2 TSI 
Niet lullig bedoeld, maar als je niet weet of een auto een turbo heeft of niet zou ik toch overwegen om een bekende/expert mee te nemen die wat meer verstand heeft van dit soort zaken.

Het is meer zodat de kans op een miskoop verminderd wordt..

En ja, de TSI motoren hebben een turbo.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Moniqueluit
1e luister naar de koude start.
Hoor je de ketting?
Kijk of de auto koud is als je instapt.
Bij aankoop vraag zeker garantie op dit onderdeel.

2e draagarmrubbers. Ga bij je proefrit een woonwijk in. Ga ff hard over hobbels heen.
Wat voor je? Veel van onze poloos hebben bijgeluiden als we over een hobbel gaan
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Moniqueluit
Een verse koude ketting kan ook ratelen. Dus dat is ook niet de beste graadmeter. Of ik moet misschien een keer terug naar de garage [emoji3166]
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Niet lullig bedoeld, maar als je niet weet of een auto een turbo heeft of niet zou ik toch overwegen om een bekende/expert mee te nemen die wat meer verstand heeft van dit soort zaken.

Het is meer zodat de kans op een miskoop verminderd wordt..

En ja, de TSI motoren hebben een turbo.

Volgens het rapport wat ik heb opgevraagd, zit er idd een turbo in ja. Dus dat is afgevinkt. Vraag me nu alleen af of daar vaak problemen mee voor komen. Of valt het mee. Heb zelf Golf gereden, eentje van 2005, en was echt super tevreden over die auto.
 
Volkswagen  Polo Cross  1.2 TSI 
Volgens het rapport wat ik heb opgevraagd, zit er idd een turbo in ja. Dus dat is afgevinkt. Vraag me nu alleen af of daar vaak problemen mee voor komen. Of valt het mee. Heb zelf Golf gereden, eentje van 2005, en was echt super tevreden over die auto.
2005... we zijn nu 14 jaar verder... als ik jou hoor praten over Turbo afgevinkt dat die er op zit dan lijkt het mij heeeeeeel erg verstandig dat je iemand meeneemt met verstand van zaken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
2005... we zijn nu 14 jaar verder... als ik jou hoor praten over Turbo afgevinkt dat die er op zit dan lijkt het mij heeeeeeel erg verstandig dat je iemand meeneemt met verstand van zaken
Tja, begrijp ik, moet je maar net iemand hebben. Daarom zit ik oa ook op dit forum. Hoop van jullie allemaal iets wijzer te worden.
 
Volkswagen  Polo Cross  1.2 TSI 
Tja, begrijp ik, moet je maar net iemand hebben. Daarom zit ik oa ook op dit forum. Hoop van jullie allemaal iets wijzer te worden.
Een auto kopen met tips van een Forum is inderdaad handig, maar zelfs met die tips moet je nog weten waar naar te kijken en te luisteren.
Waar staat de auto te koop?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Niet lullig bedoelt,
Maar ik zou wat eerder research doen over de betreffende auto i.p.v. op de dag van eventuele koop een account aanmaken en dan pas gehaast informatie vergaren.
Er zijn namelijk genoeg dingen waar je naar kan kijken/op moet letten.

Zo voorkom je een eventuele miskoop.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Niet lullig bedoelt,
Maar ik zou wat eerder research doen over de betreffende auto i.p.v. op de dag van eventuele koop een account aanmaken en dan pas gehaast informatie vergaren.
Er zijn namelijk genoeg dingen waar je naar kan kijken/op moet letten.

Zo voorkom je een eventuele miskoop.
Ben al langer info aan het verzamelen, kwam dit forum vandaag tegen en heb dat dus ook nog ingezet.
Inmiddels heb ik al iemand gevonden die me direct de juiste tips geeft. Ik zit niet te wachten op “ lessen” zoals deze.Ook al is het niet lullig bedoeld.
 
Volkswagen  Polo Cross  1.2 TSI 
Begrijp de mannen niet verkeerd monique. Dit doen ze puur uit bescherming voor jou Want het is natuurlijk niet fijn als je een miskoop koopt. Wat handig is om te controleren is hoe ver je de koppeling op kan laten komen voor je het "aangrijpingspunt" voelt, dit kun je het beste controleren met de handrem erop. Zo weet je of de koppeling niet versleten is. Controleer of de auto niet trilt (stuur of in stoel) controleer of de auto niet naar links of rechts loopt. En luister naar het loopje van de motor of die (redelijk) constant is. Kijkje onder de motorkap kan geen kwaad. Hopelijk kun je er mee uit de weg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Begrijp de mannen niet verkeerd monique. Dit doen ze puur uit bescherming voor jou Want het is natuurlijk niet fijn als je een miskoop koopt. Wat handig is om te controleren is hoe ver je de koppeling op kan laten komen voor je het "aangrijpingspunt" voelt, dit kun je het beste controleren met de handrem erop. Zo weet je of de koppeling niet versleten is. Controleer of de auto niet trilt (stuur of in stoel) controleer of de auto niet naar links of rechts loopt. En luister naar het loopje van de motor of die (redelijk) constant is. Kijkje onder de motorkap kan geen kwaad. Hopelijk kun je er mee uit de weg
Heel fijn! En idd ze bedoelen het goed. Dank je voor de tips. Een paar ervan wist ik al, maar beter teveel....
 
Volkswagen  Polo Cross  1.2 TSI 
Het doet iets met de rij karakteristieken van de auto. Denk aan hoger koppel op lager toerental. Dat heeft effect op hoe je aan het gas gaat lopen trekken. Veelal schakel je wat eerder in zo'n bakkie.

Rustig warmrijden is bij elke auto belangrijk. Zit er een turbo op, let er dan extra op.
Bij lange ritten en/of net flinke toeren lopen jagen: auto even stationair bij thuiskomst. Dat bevorderd de levensduur van het apparaatje.

Voor de rest niet zo zwaar aan tillen. Het is geen V6 met bi-turbo van 500pk.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Tja Een polo met problemen...
Zijn er eigelijk niet heel veel :)

Zoals eerder is gemeld luister goed naar de koude start, ratel kan maar mag maar heel kort duren(2 3 sec) als het langer duurt is waarschijnelijk de ketting uitgerekt.

De mijne ratelt af en toe met starten en dit is net 2 seconden en dat doet die al 2 jaar.

Rijden zoals je altijd doet, luisteren of er iets vreemds te horen is( kraken zijn meestal stabilisator rubbers)Maar die reparatie kost ook niet veel.
Kijk of er geen rare lampjes branden op het display.
Test de airco! (Dure reparaties)

Indien mogelijk koop de auto met garantie:)
Of laat bij een vw dealer een aankoop keuring doen, dan lopen hun hem helemaal na
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
toch leuk dat je opeens al iemand heeft gevonden met "de juiste tips" we proberen je te helpen omdat uit je posts en reacties blijkt dat je er eigenlijk 0,0 verstand van heb. en dan moet je gewoon niet alleen zo'n auto kopen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!