Iemand ervaring met 205/40/17 op 6r

Zoals de titel zegt iemand ervaringen

Met 205/40/17 op een met schroefset verlaagde 6r

Velgen zijn boavista's 17" et 35 ,7 breed

Had 215/40 opgelegt voor de winter maar wegens te fel aanlopen terug eraf moeten halen .

Zou graag 205 leggen maar wil eens horen of er iemand al met deze bandenmaat op een 6r rijd of dat ik toch voor 195/40 zou moeten gaan. Ookal vind ik de looks van een 205 mooier
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Raar mijn zomerbanden lopen niet aan, zelfde maat.
Misschien is de et waarde niet helemaal juist van de boavista's


eventueel wat foto's om te vergelijken ? weet niet hoeveel uwe juist verlaagd is

ik lig op ap , regelpotjes achter weg en nog 2 cm draad over



20047wo.jpg



2qvavmg.jpg





eff5mw.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Ge hebt spacers steken ook? 205/40 past perfect onder 6r.

neen is zonder spacer's , lipjes zijn ook gerold en wielkuipen wat aangepast maar de 215 bleef schuren , dus volgens jouw moet 205 perfect rijden zonder schuren, want paar kenissen met 9n3's en 6l's zeggen dat 205 bij hun extreem aanliep maar goed ik denk dat de kassen van een 6r wel wat groter zijn
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Op een 9n3 en 6l hebt ge idd 195/40 nodig. Paar voor een 6r is 205/40 genoeg. Wielkassen zijn idd groter.

eventueel geen foto van een 205/40 op een 6r heb al wat zitten googelen maar weinig resultaat.

sorry voor de vele vragen maar dit is mijn eerste polo , heb meer ervaring met het golf platform =p
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Btw, boavista is toch et46? Of zijn het replica velgen?

zijn replica's echte zijn net iets te mooi om als winterwiel te gebruiken =p

nu had ik even u topic bekeken en je had nog 4 cm draad over zou je nog 2 cm extra kunnen zakken hebben ?

mensen met nog voorbeeld foto's gelieven te posten met de breedte's en et waardes van de velgen erbij
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Ik rij in de winter op originele vw velgen en in de zomer op replicas. :lol:

Denk wel dat ik toen nog 1.5 a 2cm moest kunnen zakken. Wel 7j et38. Maar moet is opzoeken de polo gti van soers (niet hier op forum). Die reed op 18" 8j et 35 met een 205/35 en reed echt laag.


had toen wel op cleaned gelezen dat soers ook serieus aan zijn gti moeten prullen heeft voor die zo laag te krijgen dacht ik. en et 38 valt ook wel 3 mm meer naar binnen kan ook wel het verschil maken natuurlijk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
7j et 40 is dat ideaal met 205/40 want ga morgen de velgen binnen steken voor de et wat te laten afdraaien of wat is de beste et voor een 7 j
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Voor de gene die zich afvroegen hoe het nu afgelopen is, heb de velgen laten afdraaien en 205 gemonteerd en wat naar beneden gedraait tot nu toe geen last meer van schuren heb wel nog maar 4 km fzo gereden maar toch al veeeel beter


29ckupi.jpg



28hq6mp.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!