Hupje/schokje handgeschakelde 6 bak

Hoi, bij het wegrijden in de 1 in mijn Polo AW 1.0 met handgeschakelde 6 bak voel ik altijd een klein hupje/schokje op een gegeven moment. Het is alleen bij het wegrijden in de 1. Tijdens het overschakelen zijn er geen problemen.

Ik begon al aan mezelf te twijfelen maar in andere auto’s heb ik het niet. Is dit normaal, herkenbaar en een producteigenschap of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Volkwagen  Polo AW  1.0 
Met deze uitleg kunnen het wel 100 dingen zijn. Misschien hebben mensen wel dezelfde ervaring, maar ik ben bang dat je geen concreet antwoord zult krijgen zo
Klopt, ik las dat bij de 7-traps DSG ook altijd een licht schokje voelbaar is dus vroeg me af of dit bij de handbak ook normaal is. Zo niet, dan is het reden voor verder onderzoek naar de mogelijke oorzaak.
 
Volkwagen  Polo AW  1.0 
Wat als je wat meer gas geeft? De 1.0 met mijn 5bak mist gewoon koppel onderin. De koppeling iets langzamer op laten komen icm iets meer gas maakt wegrijden uit stilstand een stuk vloeiender.

Ik weet niet zo goed of dit is wat je bedoelt, maar ik denk dat dit het hupje dat je hebt verhelpt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!