Hulp nodig bij carkit inbouwen!! HET IS GELUKT!!

Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

Bedankt PoloBM!

Ziet het er bij jouw ook ongeveer zo uit? (plaatje heb ik van internet geplukt. Zekeringkast lijkt me niet van een Polo, maar het is meer voor het idee :mrgreen: )

[resize=600:164o3a0s]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EXT63HRF.jpg[/resize:164o3a0s]

Zou je anders een foto van jouw zekeringkast kunnen maken als het veel verschilt met de foto?
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

Mik3JZ zei:
Bedankt PoloBM!

Ziet het er bij jouw ook ongeveer zo uit? (plaatje heb ik van internet geplukt. Zekeringkast lijkt me niet van een Polo, maar het is meer voor het idee :mrgreen: )

[resize=600:14lv5dwv]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EXT63HRF.jpg[/resize:14lv5dwv]

Zou je anders een foto van jouw zekeringkast kunnen maken als het veel verschilt met de foto?


Dit is iets meer open gehaald dan echt nodig.
Als je het afdek plaatje van de zekering kast los haalt kan je er al bij.
Ik zal vanavond wel even een foto maken.

Kan ik ook even controleren of het inderdaad positie 16 is die ik gebruikt heb.
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

PoloBM zei:
Dit is iets meer open gehaald dan echt nodig.
Als je het afdek plaatje van de zekering kast los haalt kan je er al bij.
Ik zal vanavond wel even een foto maken.

Kan ik ook even controleren of het inderdaad positie 16 is die ik gebruikt heb.

Top! Ik wacht nog op de connectorkabels uit Duitsland (verwacht ik nog voor dit weekend), maar dan kan ik me misschien vast bezig gaan houden met het leggen van een geschakelde 12v!

Ik wacht met smart je foto af! :mrgreen:
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

Duurde iets langer, maar hier zijn de foto's:

FotoQCWQZOBM-1.jpg


FotoIGIXPB68-1.jpg


Het is inderdaad positie 16 die ik heb gebruikt.
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

Duidelijke foto's PoloBM! Dat ziet er niet moeilijk uit :mrgreen:
Heb je alsnog een zekering tussen de draad geplaatst? Heb wel van die zekeringen bij de Bury gekregen. Is het aan te raden om deze er voor de zekerheid tussen te plaatsen?

Hoe doen ze zoiets trouwens bij de dealer? Op dezelfde manier of halen ze het hele zekeringkastje naar voren en sluiten ze het kabeltje aan de achterkant aan?
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

Mik3JZ zei:
Duidelijke foto's PoloBM! Dat ziet er niet moeilijk uit :mrgreen:
Heb je alsnog een zekering tussen de draad geplaatst? Heb wel van die zekeringen bij de Bury gekregen. Is het aan te raden om deze er voor de zekerheid tussen te plaatsen?

Hoe doen ze zoiets trouwens bij de dealer? Op dezelfde manier of halen ze het hele zekeringkastje naar voren en sluiten ze het kabeltje aan de achterkant aan?


in deze kabel heb ik geen zekering geplaatst.
Omdat de kram kabel achter de radio zit, is deze wel gezekerd.

De dealer zal inderdaad wel een kabel achter aan de zekering kast aansluiten.
Er schijnen ook CAN interfaces te zijn, die de CAN-bus lezen en hiervan een geschakelde plus maken.
Maar die kosten belachelijk veel geld.
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

Ik haal (lees bij de dealer) Altijd de centrale los en plug vanuit de achterkant de kabeltjes bij. Zo heb ik bij Polofreak ook de carkit aangesloten. Alles fijn orgineel en niks geen gezeur over onveilige bedrading. :mrgreen:
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

Bas zei:
Ik haal (lees bij de dealer) Altijd de centrale los en plug vanuit de achterkant de kabeltjes bij. Zo heb ik bij Polofreak ook de carkit aangesloten. Alles fijn orgineel en niks geen gezeur over onveilige bedrading. :mrgreen:

Ik heb ook geprobeerd te centrale los te halen doormiddel van de twee schroeven te verwijderen, maar er zit dan nog bar weinig beweging in.. Kan het geheel een paar millimeter naar achter en opzij schuiven, maar kan de centrale niet helemaal naar voren halen bijvoorbeeld. Moet ik hiervoor het hele paneel verwijderen? Ben wel benieuwd hoe je dit doet Bas :mrgreen:

Verder heb ik gister die kabel binnengekregen die ik uit Duitsland had besteld (@PoloBM: nog bedankt voor de tip Big Grin ) Het is echt precies wat ik nodig heb. Er zat inderdaad een groen stekkertje bij die je in de quadlockconnector kunt drukken. Hier heb ik ook de gele mute draad in kunnen drukken. Alle kabels zijn al plug en play met de quadlock. Ik denk aan de stekker van de blauwe draad (geschakelde 12V) te zien dat ik deze waarschijnlijk wel achter in de zekeringcentrale kan drukken..?

Kabel:
[resize=600:30fpqmtu]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-APQ8I4SG.jpg[/resize:30fpqmtu]

Er zat ook een duidelijke inbouw handleiding bij moet ik zeggen!!
[resize=600:30fpqmtu]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-74AEAVID.jpg[/resize:30fpqmtu]

Ik heb dinsdag vrij dus ik ga dan waarschijnlijk een poging wagen om alles (eindelijk) in te bouwen. Ik moet alleen de auto om 8uur al naar de dealer brengen. Krijg compleet nieuwe software op de auto, maar hier zal ik even een ander topic over openen :mrgreen: Misschien dat meer 1.2TSI bezitters hier baat bij hebben namelijk.. Hoop dat ik de auto dan aan het eind van de ochtend weer terug heb..
 
Re: Hulp nodig bij carkit inbouwen!!

De carkit zit erin :mrgreen: !!
[resize=600:2fizsrol]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FOWJJRSM-1.jpg[/resize:2fizsrol]
[resize=600:2fizsrol]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CXTCCYWJ-1.jpg[/resize:2fizsrol]
Dit weekend even bezig geweest. Achteraf was het met behulp van de speciale connectorkabel die ik besteld had uit Duitsland helemaal niet zo moeilijk. Het aansluiten was allemaal plug&play. Ik moest alleen 2 kabels uit de quadlock loshalen en in een stekkerhuls van de connectorkabel drukken. Twee losse draden van de connectorkabel gingen dan weer op de vrije plaatsen in de quadlock. Microfoon kabel naar het plafond trekken was ook niet moeilijk. Hoefde maar 1 paneeltje voor los gehaald te worden.
[resize=600:2fizsrol]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UJSJEOS7-1.jpg[/resize:2fizsrol]

De geschakelde 12V was nog wel even lastig. Echt veel ruimte om de zekeringcentrale los te halen was er niet, maar met een beetje beleid is hij er wel helemaal onderuit te halen. Ik wou eerst de draad achterin de zekeringcentrale steken om het via de 'officiele' manier te doen. Maar door de hele wirwar aan draden en het feit dat de draad al gezekerd was heb ik hem op een bestaande geschakelde 12V draad gepikt. Een kennis heeft me even geholpen met een multimeter en hij had zo'n speciaal soort klemmetje waarmee je 2 draden zo met elkaar kon verbinden (zie foto hieronder)
[resize=600:2fizsrol]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NZKLYVEJ-1.jpg[/resize:2fizsrol]

Niet helemaal op de officiele manier, maar wel een stuk makkelijker en toch nog op een nette en veilige manier.

Verder werkt de carkit perfect! :mrgreen: Hier ging het natuurlijk allemaal om. :lol: Wanneer ik gebeld wordt mute de radio/media. Er komt 'Phone' op het display van de RCD310 te staan. De geluidskwaliteit is super (gaat over de boxen). Voor degene die ik bel ben ik ook goed te verstaan. Verder is de spraakbesturing ook erg handig, maar ook leuk.

Iedereen bedankt voor alle tips en uitleg! Mede dankzij jullie zit ie er nu in natuurlijk :mrgreen:
 
Mooi dat het gelukt is !

Maar dat blauwe blokje zou ik persoonlijk niet gebruiken.
Na verloop van tijd geven deze heel vak slecht contact.

Mooier is deze aan elkaar te solderen


Vraagje: is de geschakelde plus aanwezig zolang de sleutel in het contact zit?
Of valt deze weg zodra de auto uit gezet wordt ?
 
Carkit gaat uit als de auto wordt uitgezet. Met dat blauwe blokje moet ik maar even in de gaten houden dan. Ondanks het feit dat hij misschien slecht contact gaat maken is het wel een veilige verbinding zo? Er zat standaard al een zekering tussen de draad.
 
Ziet er netjes uit hoor!

Maar zal de verbinding ook anders doen wat FlashredBM zegt...
Heb een keer bijna kortsluiting gehad met zo'n blauw klemmetje want dat hulsje ging eraf en geleiding is toch altijd minder.
Dus ik zou het nog effe aanpassen ;)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Gewoon een orgineel stekkertje eraan en die in de zekeringcentrale duwen is het aller beste. Die blokjes zijn niet altijd even ideaal. Of je moet ze intapen zodat er niks mee kan gebeuren.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!