Hulp gezocht uitkeren schade

(Polo GTI AW 2018 Wit)

Dag forummers,

Op 29/9/2025 heeft de gemeente schade veroorzaakt aan mijn voertuig. Persoon van de groenvoorziening is heel hard met bladblazer langs mijn achterportier gelopen. Toen ik de persoon erop aansprak erkende hij de schade en heeft die een (gemeente) formulier ingevuld waarop hij het erkende.

Vervolgens ben ik met mijn auto naar een goed aangeschreven en erkend schade herstelbedrijf gegaan. Offerte laten maken met als conclusie portier moet geheel gespoten worden.

Het probleem is nu dat ik mijn portier niet wil laten spuiten omdat bij verkoop de auto dan toch altijd minder in de markt ligt. Echter vind ik wel dat ik recht op een vergoeding heb. Nu zegt de gemeente zonder factuur (dus na herstel pas) niks willen uit te keren. Ik heb zelf gevraagd als ze het niet eens met de onkosten zijn dat er een schade-expert mag langskomen. Hierop geven ze geen gehoor en geen voorstel terug. Met als antwoord even in het kort: geen factuur is geen betaling.

Wat vinden jullie hiervan? Ik heb het allemaal even kort gehouden maar hoop dat het duidelijk is. Ben ik nou gek aan het worden of is het normaal dat iemand schade aan je auto kan toebrengen en dan zelf de eisen stelt zonder tegen voorstel? Ik ben er nog zo zuinig op…

Volkswagen  Polo GTI AW - Polo 6R 
je mag schadeloos gesteld worden, en de schade laten uitbetalen ipv laten herstellen als er geen herstelplicht is. dan laat je de schade taxeren en vraag je of je dat uitbetaald kunt krijgen

Bedankt voor het reageren

Ik heb de schade laten taxeren maar ze doen er verder niks mee. Op iedere mail die ik krijg benadrukken ze factuur of geen vergoeding. Ook heb ik aangegeven dat ze zelf de schade mogen taxeren met een expert ook dat willen ze niet. Wat moet ik doen juridische stappen ondernemen? Wanneer is herstelplicht trouwens van toepassing?

Volkswagen  Polo GTI AW - Polo 6R 
Je zou de Gemeente eerst een juridisch standaard brief kunnen sturen.
Die zijn vast wel te vinden op internet. Zoals misschien zit er hier 1 tussen
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven (eventueel contact opnemen met hun)

Maar als je inderdaad een Rechtsbijstand heeft voor zulke zaken dan zou ik het neer leggen bij hun ja.
Rechtsbijstand zal misschien wel eerst vragen om hun bijvoorbeeld 3x of 1x aan te schrijven met daarin een vermelding dat je binnen 7 of 14 werkdagen een reactie verwacht.

Helaas zal het erg lastig gaan worden om van de criminele van de Roverheid, waar de Gemeente onder vallen te winnen.
Je ziet nu al dat ze waarschijnlijk een middelvinger opsteken naar je.

Buiten dit, een Gemeente is hier ook gewoon voor verzekerd maar tja.......

Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!