Hulp/advies gezocht voor mijn polo

Kenteken: 44-NG-RZ motorcode BBY

Goedemiddag, mijn naam is Dennis en ik heb een kleine 2 maanden geleden een polo gekocht. Dit begon goed totdat na 2 dagen het motorstoringslampje ging branden. Ik heb momenteel de code’s niet meer maar hij gaf de nokkenassensor, krukassensor en lambdasensor aan. Die zijn toen alle 3 vervangen en rijd weer goed. Die foutcode’s zijn ook niet meer terug gekomen maar nu zit ik met een ander probleempje.

Nu gaat er steeds na ongeveer 70km gereden te hebben het motormanagementlampje weer branden. Hij geeft geen P code maar alleen een aantal cijfers.

De ANWB las dit uit
Hij geeft aan: Foutcode: 16384 / 050040000100

Ik heb toen ik de sensoren liet vervangen ook gelijk alle bougies en alle bobine’s laten vervangen. Koelvloeistoftemp sensor, map sensor en thermostaat zijn ook vervangen. Ook is er een injectiecleaner in me brandstoftank gedaan.

Ik ben zelf niet technisch aangelegd met auto’s en de garage waar ik kom weet het niet. Ik wil ook niet alles maar gaan vervangen terwijl het geen nut heeft.

De auto rijd goed, merk geen bijzonderheden behalve dat ik het gevoel heb dat hij niet doortrekt.

Heeft er wellicht iemand ervaring met de foutcode 16384? Er komen geen P code’s naar boven en met het rode uitleesapparaatje krijgt hij helemaal geen code door.

Alle hulp is welkom en bij voorbaat dank!!

Een fijne dag verder
 

Bijlagen

  • IMG_4780.jpeg
    IMG_4780.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 21
Volkswagen  Polo  1.4 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!