Item pictogram

[HOW-TO][Polo 6R][VCDS] Aanpassen Steering Assist

downshift submitted a new resource:

[HOW-TO][6R][VAGCOM] Aanpassen Steering Assist - [HOW-TO][6R][VAGCOM] Aanpassen Steering Assist

Open vcds
Ga naar het standaard scherm waar alle modules staan
Kies optie 44 Steering Assistance (Foto 1)

Daarna Channel 07 (Foto 2)
Bij Software Coding staat er: 112X0 (Foto 3)
Verander het getal op de plek van X. Zie lijst hieronder voor gewenste instelling.

X: (Foto 4)
1 - Normal (9N: PR L05, L06, L07, L08, L19, L20, L21, L32, L33)
2 - Sporty (GTI/RS)
3 - Comfort (Polo 6R Comfortline)...

Read more about this resource...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Dit werkt dus ook voor een 9N3.
Van 2 naar 4 gegaan... verschil is echt heel goed merkbaar!

Heb mijn auto wel 4x laten uitlijnen omdat het stuurgevoel zweverig aanvoelde. Nu op stand 4 voelt het zoals het zou moeten.
Zwaarder, niet zweverig rond het midden en als ik na een bocht het stuur loslaat centreren de wielen nu wel gelijk waar ik met 2 altijd het laatste zelf moest meesturen :mrgreen:

Super 'mod' en het kost ook nog eens niks :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Nou ben ik hier nog maar een groentje, maar het lijkt wel of iedereen hier inmiddels een laptop heeft met VCDS erop???? Ik hoop maandag aanstaande mijn Polo te gaan halen, maar moet er nog even niet aandenken om met VCDS aan de slag te gaan. Lijkt me dat je dan toch echt wel goed moet weten wat je aan het doen bent
 
Polo  Polo 6R  1.4TSI 180PK 
Het is goed lezen en voor je met VCDS begint te recoderen allereerst een autoscan doen.
Dan heb je de originele instellingen van je auto iig ergens opgeslagen en kan je altijd terug naar de basis settings.
Maar dat staat ook her en der op het forum wel aangegeven.
Ansich het met werken met VCDS niet moeilijk, je moet alleen wel opletten wat je doet natuurlijk.:wink:
 
Dus je kwam van 2 af? Ik vraag me af wat dan echt het verschil is tussen 2 en 4?

Wat is nou de beste setting voor een sportieve ervaring (BlueGT)
Ik kwam van 2 af ja, de standaard BlueGT instelling. Het verschil is dat hij op 2 zwaarder en, naar mijn idee, indirecter stuurt. Hij is nu lichter maar tegelijkertijd ook het gevoel dat ik meer een 1:1 stuurgevoel heb t.o.v. mijn wieluitslag.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!