_Maarten_
Bekend lid
Dit betreft het originele alarmsysteem van Volkswagen, de sirene heeft een eigen batterij voor als de
bedrading wordt doorgeknipt vanaf de accu.
Motorkap contact kán moeten worden bijgeplaatst, het systeem reageert sowieso op de deuren hun eigen microcontacten.
De binnenruimte sensoren registeren beweging binnenin de auto, dus bij glasbreuk geven die de melding naar de boordnet regel module die de sirene aanstuurt.
Boodschappenlijstje:
6Q0 953 236 E Motorkapcontact (indien niet aanwezig, te zien aan draad naar slotvanger)
6Q0 959 433 E Comfort Module (deze moet al geprogrammeerd zijn, van een sloper of je moet goed overweg kunnen met EEPROM)
6Q0 951 171 (C) Bewegingssensoren binnen (met schuifdak A of D aan nr toevoegen)
6Q0 962 109 Deactivatie schakelaar
1J0 951 605 A Sirene met batterij (de 1K0 variant gaat 100% niet werken)
6Q0 975 1502 AC Houder voor sirene
Diverse kabels
Als eerste het stroomloopschema:

Diverse kabelkleuren om uit te kiezen (deze kwamen uit een golf 3 station, lekker lang)

Samenstellen van de kabelboom op basis van het stroomloopschema (later allemaal getapt met clothtape)

Comfortmodule met bruine blokje voor de alarm draden

De Quadlock fakra stekker voor de stekers

Steker die naar de sensoren gaat

(rood/geel heb ik later beter geklemd
)

Steker die naar het interieur uitschakelschakelaartje gaat

De sensoren

Beeld in de auto

Schakelaar interieurbewaking uitschakelen

Paneel voorbereiden, dremelen en vijlen

In de auto

Waar deze hoort volgens het boordboek

(de plek voor een 3-deurs zie onder)

De Sirene
De oplettende lezer zal een xenon plug herkennen.
Ik had 3 draden die moesten worden doorgevoerd en uiteraard moet dat toch redelijk waterdicht zijn.
Na deze plug zit de waterbak gewoon maar toch.
Voor het doorvoeren moet het paravaan er deels af anders kom je niet bij de tweede plug die naar het interieur leidt.
Deze zit aan de passagierskant achter het interieurfilter, op een bijna onmogelijke plek. (zeg maar waar bij de RHD auto's de motorkapopener kabel doorheen komt)
Rechter ruitenwisser arm moet eraf dop 13 daarna rubber van het paravaan af en schuin omhoog klikken. Voorzichtig want is fragiel.

( op de foto de 1K0 versie die dus niets deed)

Ook hier is de draadboom later netjes met cloth tape omwikkeld.
Programmering gaat met VAG-COM of VCDS in module 46
Daarin optellen en codering wijzigen voor de piepjes tijdens vergrendelen/ontgrendelen
Voor het zekeringen deel zie het stroomloopschema
Alarm van interieur is ook uit te schakelen door 2x op sluiten van de handzender te drukken, zeg maar de stand waarmee iemand in de auto wel de deur kan openen van binnen.
Als men dat doet gaat uiteraard het alarm af op de deurschakelaar.
NB Origineel zit de sirene onder het paravaan bij de ruitenwissers.
Mis je iets of heb je een aanvulling hoor ik dat graag.
Alle werkzaamheden aan je auto zijn eigen risico, ik neem hier geen verantwoordelijkheid voor

bedrading wordt doorgeknipt vanaf de accu.
Motorkap contact kán moeten worden bijgeplaatst, het systeem reageert sowieso op de deuren hun eigen microcontacten.
De binnenruimte sensoren registeren beweging binnenin de auto, dus bij glasbreuk geven die de melding naar de boordnet regel module die de sirene aanstuurt.
Boodschappenlijstje:
6Q0 953 236 E Motorkapcontact (indien niet aanwezig, te zien aan draad naar slotvanger)
6Q0 959 433 E Comfort Module (deze moet al geprogrammeerd zijn, van een sloper of je moet goed overweg kunnen met EEPROM)
6Q0 951 171 (C) Bewegingssensoren binnen (met schuifdak A of D aan nr toevoegen)
6Q0 962 109 Deactivatie schakelaar
1J0 951 605 A Sirene met batterij (de 1K0 variant gaat 100% niet werken)
6Q0 975 1502 AC Houder voor sirene
Diverse kabels
Als eerste het stroomloopschema:

Diverse kabelkleuren om uit te kiezen (deze kwamen uit een golf 3 station, lekker lang)

Samenstellen van de kabelboom op basis van het stroomloopschema (later allemaal getapt met clothtape)

Comfortmodule met bruine blokje voor de alarm draden

De Quadlock fakra stekker voor de stekers

Steker die naar de sensoren gaat

(rood/geel heb ik later beter geklemd

Steker die naar het interieur uitschakelschakelaartje gaat

De sensoren

Beeld in de auto

Schakelaar interieurbewaking uitschakelen

Paneel voorbereiden, dremelen en vijlen

In de auto

Waar deze hoort volgens het boordboek

(de plek voor een 3-deurs zie onder)

De Sirene
De oplettende lezer zal een xenon plug herkennen.
Ik had 3 draden die moesten worden doorgevoerd en uiteraard moet dat toch redelijk waterdicht zijn.
Na deze plug zit de waterbak gewoon maar toch.
Voor het doorvoeren moet het paravaan er deels af anders kom je niet bij de tweede plug die naar het interieur leidt.
Deze zit aan de passagierskant achter het interieurfilter, op een bijna onmogelijke plek. (zeg maar waar bij de RHD auto's de motorkapopener kabel doorheen komt)
Rechter ruitenwisser arm moet eraf dop 13 daarna rubber van het paravaan af en schuin omhoog klikken. Voorzichtig want is fragiel.

( op de foto de 1K0 versie die dus niets deed)

Ook hier is de draadboom later netjes met cloth tape omwikkeld.
Programmering gaat met VAG-COM of VCDS in module 46
Daarin optellen en codering wijzigen voor de piepjes tijdens vergrendelen/ontgrendelen
Voor het zekeringen deel zie het stroomloopschema
Alarm van interieur is ook uit te schakelen door 2x op sluiten van de handzender te drukken, zeg maar de stand waarmee iemand in de auto wel de deur kan openen van binnen.
Als men dat doet gaat uiteraard het alarm af op de deurschakelaar.
NB Origineel zit de sirene onder het paravaan bij de ruitenwissers.
Mis je iets of heb je een aanvulling hoor ik dat graag.
Alle werkzaamheden aan je auto zijn eigen risico, ik neem hier geen verantwoordelijkheid voor