how To kachelventilator

Heey Goedemorgen

Bedankt voor de reacties, ik ben helaas niet zo'n held in Engels, maar met de afbeeldingen gaat het wel lukken denk ik.

was het moeilijk? En zijn er dingen die ik echt goed in de gaten moet houden?

trouwens ik ga voor een 2e hands kachelmotor.
Deze verschillen toch niet qua diesel of benzine uitvoering?

Bedankt,

Groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
Zo, vanmorgen even geprobeerd de kachelmotor te plaatsen, het was zeer goed te doen, tevens kon ik nu redelijk goed bij de kachelweerstand, deze zit er nu ook weer goed in.
Alles werkt nu weer prima, en dat voor 35 euro ipv 360 euro bij de dealer.

Bedankt voor de hulp.

Groet,
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Nou dat scheelt een hoop geld!
Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt inderdaad want mijn ventilatie maakt sinds kort een zeer irritant geluid (fluittoon).
Ik weet alleen niet zeker waar het precies vandaan komt...maar als ik de ECC uitschakel dan verdwijnt het geluid ook direct, dus ik denk ook de kachelmotor???
Iemand ooit eerder zoiets gehad of gehoord?
Wat ook opmerkelijk is, is dat als ik een bocht maak naar rechts dan hoor ik het wat harder...maar bij bochten naar links totaal niets..
 
Heey Goedemorgen

Zo begon het bij mij ook een snerpende piep/fluit en als ik stuurde werd het minder of erger.
Ik Heb het aan de hand van de foto's gedaan die 1Maarten hierboven met een linkje heeft gestuurd. Het spreekt eigenlijk voor zich, dashboardkastje eruit, stekkertjes los, 7 of 8 schroefjes los en je kan hem eruit halen, erin zetten hetzelfde.

Groet,
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
Excuses voor mijn late reactie,

Ik Heb op onderdelenlijn een gratis zoekopdracht ingeschoten, hier vul je de gegevens van je auto in en het onderdeel dat je zoekt, zo kunnen auto demontagebedrijven contact met je opnemen via de mail. Ik kreeg 29 mailtjes variërent tussen de 35 en 100 euro.

Ik had als onderdeel kachelmotor ingevoerd.

Let er wel even op dat je er even bij zet of je airco of climate control hebt, ik weet niet of dit verschilt, maar hier vroegen sommige auto demontage bedrijven na.

Groet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 
Nou vandaag dus gedaan samen met een maat van me, aan de hand van de how-to via die link...alles verliep goed, met wat duwen en trekken om de kachelmotor zelf eruit te krijgen!
voor de rest is het goed te doen gelukkig en ik was 50 euries kwijt bij een sloperij voor de kachelmotor.
de oude was trouwens wel een heel stuk zwaarder dan de nieuwe, en ook een heel stuk stoffiger haha Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!