iichel
Exclusive lid
o.a. de Bluemotion heeft een claxon die niet erg veel indruk maakt. Het intimiderende van 'grrr ga aan de kant met je Prius want ik wil met 89gr CO2 per km er graaaag langs. move it. wegwegweg'. Het is eerder een klein meisje dat lief om aandacht fluistert.
Kortom, sommige Polos kunnen beter een wat mannelijkere claxon gebruiken.
Gelukkig is er een oplossing
Anders was je hier niet aan het lezen.
Afijn, laten we eens de handen nog niet vies maken en kijken hoe en wat precies.
In ETKA zien we dat er inderdaad 2 varianten zijn, namelijk de low-tone (bass) en high-tone (treble) fanfare.
Dit is dan meteen je boodschappenlijstje voor wat je moet kopen, de helft van de dubbele toeter heb je effectief al. 3 onderdeeltjes dus voor de claxon zelf:
- lage toon fanfare
- beugeltje
- moertje
Verder heb je nog een kabelsetje nodig om de boel te verbinden:
- 1x stekker huisje 4D0 971 992
- 2x junior power timer connector
- 2x seals om de boel te isoleren (we willen geen kortsluiting) 1J0 972 741 A
- 2x kabel 1,5 mm doorsnee ca 15cm
In ELSAWIN zien we dat het gewoon op de bestaande kabel kan.
Alles op een rijtje qua benodigdheden:
- kabelsetje (van tevoren in elkaar zetten)
- claxon (van tevoren in elkaar zetten)
- ratel setje
- dat rare ringetje dat in je dubbele bodem ligt waarmee je o.a. je wielbout dopjes verwijdert.
- torx/12 kant setje
- soldeerbout + tin
- stroom
- beetje tape
1 Polo 6R met enkel hogetoon toeter:
voor demonstratieve doeleinden is de extra claxon + draad verwijderd, alles in in scene gezet... sorry.
1 idioot die het voordoet:
Stap 1: verwijder de mistkap aan de linkerzijde van de auto met het haakje
Stap 2: verwijder de 2 schroeven die de mistlamp op z'n plek houden en de mistlamp zelf
Stap 3: localiseer de bout waarmee de claxon nu vast zit. Hij zit op de aangegeven locatie. uit m'n hoofd is het een 10mm 12-kant
Stap 4: verwijder de claxon
Vergelijking lage en hoge toon claxon:
Stap 5: localiseer de claxon draad (hint: hij zat aan de claxon vast)
Kortom, sommige Polos kunnen beter een wat mannelijkere claxon gebruiken.
Gelukkig is er een oplossing

Afijn, laten we eens de handen nog niet vies maken en kijken hoe en wat precies.
In ETKA zien we dat er inderdaad 2 varianten zijn, namelijk de low-tone (bass) en high-tone (treble) fanfare.
Dit is dan meteen je boodschappenlijstje voor wat je moet kopen, de helft van de dubbele toeter heb je effectief al. 3 onderdeeltjes dus voor de claxon zelf:
- lage toon fanfare
- beugeltje
- moertje

Verder heb je nog een kabelsetje nodig om de boel te verbinden:
- 1x stekker huisje 4D0 971 992
- 2x junior power timer connector
- 2x seals om de boel te isoleren (we willen geen kortsluiting) 1J0 972 741 A
- 2x kabel 1,5 mm doorsnee ca 15cm
In ELSAWIN zien we dat het gewoon op de bestaande kabel kan.

Alles op een rijtje qua benodigdheden:

- kabelsetje (van tevoren in elkaar zetten)
- claxon (van tevoren in elkaar zetten)
- ratel setje
- dat rare ringetje dat in je dubbele bodem ligt waarmee je o.a. je wielbout dopjes verwijdert.
- torx/12 kant setje
- soldeerbout + tin
- stroom
- beetje tape
1 Polo 6R met enkel hogetoon toeter:

voor demonstratieve doeleinden is de extra claxon + draad verwijderd, alles in in scene gezet... sorry.
1 idioot die het voordoet:

Stap 1: verwijder de mistkap aan de linkerzijde van de auto met het haakje


Stap 2: verwijder de 2 schroeven die de mistlamp op z'n plek houden en de mistlamp zelf



Stap 3: localiseer de bout waarmee de claxon nu vast zit. Hij zit op de aangegeven locatie. uit m'n hoofd is het een 10mm 12-kant



Stap 4: verwijder de claxon

Vergelijking lage en hoge toon claxon:


Stap 5: localiseer de claxon draad (hint: hij zat aan de claxon vast)
