[HOW-TO][6R][EXTERIEUR] Openen van originele lamp units (valeo H4 getoond)

Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken, maar dan kom je in de problemen met hoogte regeling voor het grootlicht van de H7 unit, plus de grootlicht reflector is dacht ik alleen in verticale richting te stellen;)

Als je die morimoto's plaatst heb je bi-xenon dus vervalt de ruimte voor grootlicht, daar kan je dan een extra projector doen en die gebruiken als knipperlicht.

9e16d115-1.jpg
 
Aaah jij wilt het op zo'n manier doen!
Maar waarom knipperlicht? Kun je toch net zo goed een kapje voor het knipperlicht plaatsen in een H4 unit?;)

Als je het geld er voor over hebt om een extra set lenzen erin te doen, dan zou ik persoonlijk kiezen voor stadslicht dmv een H1 led lamp en dan deze lens zover naar beneden draaien dat de lens niemand in de ogen schijnt;)

Maar ik ben benieuwd wat je uiteindelijk ervan gaat maken!:)
 
VW  6R  1.2TDI 
shoot als ik dit zo zie beginnen mijn handen al te jeuken om dit aan te pakken ....aarrggh laat ik maar eerst van deze lampen genieten tot ik in actie overga
animaatjeslol27397-1.gif

Houd je er wel rekening mee dat je ook een projector set moet hebben die door de (smalle) opening van je H1 lampje moet passen?;)
Bij de H4 en de H7 unit verschilt dit ook al, omdat mijn gat waar oorspronkelijk de H4 lamp door ging groter is dan die bij de H7 units kon ik er een D2S xenonset in zetten, de H7 unit vereist een projector set die smaller is, zoals bijvoorbeeld de morimoto H1 xenon projector set;)

Dus even op bijv TRS kijken of er een projector set is die door het gat van de H1 lamp kan;)
Anders moet je al behoorlijk wat extra werk verrichten wil er een set in passen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Houd je er wel rekening mee dat je ook een projector set moet hebben die door de (smalle) opening van je H1 lampje moet passen?;)
Bij de H4 en de H7 unit verschilt dit ook al, omdat mijn gat waar oorspronkelijk de H4 lamp door ging groter is dan die bij de H7 units kon ik er een D2S xenonset in zetten, de H7 unit vereist een projector set die smaller is, zoals bijvoorbeeld de morimoto H1 xenon projector set;)

Dus even op bijv TRS kijken of er een projector set is die door het gat van de H1 lamp kan;)
Anders moet je al behoorlijk wat extra werk verrichten wil er een set in passen;)

Met een dremel kan je het gat groter maken, staan een heleboel how-to's op theretrofitsource
 
Ik heb een poosje geleden Woeter al een PM gestuurd aangezien hij xenon projectorbouw aanbood maar nog geen reactie van hem.
Sorry ik krijg om één of andere reden geen mail dat ik een nieuwe PM heb, maar je had me al gevonden via de mail.

2e hands lampen;)
Mijn projector set komt ook bij Woeter vandaan, maar het kan heel goed dat je geen reactie krijgt op je pb-tjes.
Bevallen ze nog steeds goed Jan? :) Je wilde toen toch een andere kleurtemperatuur gaan nemen, uiteindelijk toch wel tevreden met je huidige?

Ik heb inmiddels een nieuwe site speciaal voor de projectoren en bijbehorende accesoires: Xenon projectors - Retrofitlab.com (wordt nog hard aan gewerkt).
 
Hee Wouter! Big Grin
Leuk dat je ook weer een keertje langskomt hier! Big Grin

Sorry ik krijg om één of andere reden geen mail dat ik een nieuwe PM heb, maar je had me al gevonden via de mail.

Heb jij je instellingen qua berichtgeving wel goed staan dan? ;)

Bevallen ze nog steeds goed Jan? :) Je wilde toen toch een andere kleurtemperatuur gaan nemen, uiteindelijk toch wel tevreden met je huidige?

Ik heb inmiddels een nieuwe site speciaal voor de projectoren en bijbehorende accesoires: Xenon projectors - Retrofitlab.com (wordt nog hard aan gewerkt).

De lenzen bevallen mij nog steeds super! De andere kleur temperatuur heb ik inmiddels ook geregeld door een setje phillips lampen via ebay op de kop te tikken ;)
Verder is de set echt geweldig, al is die niet echt meer wat jij mij geleverd hebt, ik heb van jouw levering alleen nog de projectorset en het relais in gebruik, de rest zijn bij bestelde delen via ebay (d2s connector to amp en amp verlengkabel) en de ballasten komen van mijn xenonlamp.nl set, werken bij mij in de auto wat beter en betrouwbaarder dan die set die jij mij had geleverd, maar dat doet er verder niet toe ;)
Mijn autootje is wat dat betreft toch een kreng :lol:

Tof om te horen dat jij achter retrofitlab.com zit! Donatello noemde de site al hier op het forum. Je hebt mooie dingen zag ik!
Verder, zou jij misschien sponsor/adverteerder willen worden hier op de site? ;)
Dan kun jij ook rustig zonder gezeur dingen aanbieden hier op de site enz ;)
Dit vanwege het feit dat jouw site deels overlappende artikelen heeft met onze sponsor xenonlamp.nl :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik ben opzoek naar koplampen van het merk Hella, ik lees toch teveel negatieve reacties over het merk TYC (vooral afbreken van afstel schroefjes en bevestigingspunten) en ik kwam op de site van winparts uit. Alleen kan ik hier niet ontdekken wat de fabrikant is, heeft iemand misschien een idee?

Dubbele koplamp voor r. h7+h7 +elekt.motor - Koplamp orgineel - Winparts.nl
 
Hee Wouter! Big Grin
Leuk dat je ook weer een keertje langskomt hier! Big Grin



Heb jij je instellingen qua berichtgeving wel goed staan dan? ;)



De lenzen bevallen mij nog steeds super! De andere kleur temperatuur heb ik inmiddels ook geregeld door een setje phillips lampen via ebay op de kop te tikken ;)
Verder is de set echt geweldig, al is die niet echt meer wat jij mij geleverd hebt, ik heb van jouw levering alleen nog de projectorset en het relais in gebruik, de rest zijn bij bestelde delen via ebay (d2s connector to amp en amp verlengkabel) en de ballasten komen van mijn xenonlamp.nl set, werken bij mij in de auto wat beter en betrouwbaarder dan die set die jij mij had geleverd, maar dat doet er verder niet toe ;)
Mijn autootje is wat dat betreft toch een kreng :lol:

Tof om te horen dat jij achter retrofitlab.com zit! Donatello noemde de site al hier op het forum. Je hebt mooie dingen zag ik!
Verder, zou jij misschien sponsor/adverteerder willen worden hier op de site? ;)
Dan kun jij ook rustig zonder gezeur dingen aanbieden hier op de site enz ;)
Dit vanwege het feit dat jouw site deels overlappende artikelen heeft met onze sponsor xenonlamp.nl :)
Nee inderdaad, instelling stonden niet meer goed.. nu wel.

Goed te horen dat de lenzen bevallen! Wat voor foutmelding kreeg je met de ballasten? Graag feedback, ik wel ervoor zorgen dat al mijn producten zo goed mogelijk zijn en dan kan ik kijken of en hoe ik ze kan verbeteren.

Ik heb zeker interesse om sponsor/adverteerder te worden, maar jullie hebben xenonlamp hier toch inderdaad al, gaat dat ernaast?

Donatello, als je klikt op fabrikant dan komt de naam van Wezel autoparts tevoorschijn maar ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zou gewoon voor de Hella uitvoering gaan die je ook bij winparts kunt bestellen.
Van Wezel is importeur in Benelux van TYC koplampen, de koplampen zullen dus hoogstwaarschijnlijk TYC's zijn. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van de 6R TYC koplamp. Ik heb inmiddels heel wat koplampen in m'n handen gehad en zijn hebben toch best goed spul over het algemeen, maar Donatello jij hebt ergens slechte verhalen erover gelezen? Ze maken zelfs OEM producten voor sommige auto/motorfiets fabrikanten.
 
Nee inderdaad, instelling stonden niet meer goed.. nu wel.

Goed te horen dat de lenzen bevallen! Wat voor foutmelding kreeg je met de ballasten? Graag feedback, ik wel ervoor zorgen dat al mijn producten zo goed mogelijk zijn en dan kan ik kijken of en hoe ik ze kan verbeteren.
...

Nu verder op jou vraag, de ballasten waren sowieso gedoemd bij mijn auto om een foutmelding te genereren gezien het feit dat er een relais wordt gebruikt en dus 1 van mijn H4 connectoren ongebruikt blijft. De foutcode is niet anders dan bij de reguliere xenonsetjes als er geen extra maatregelen worden getroffen (weerstanden, codering,...).
Verder had de ballast die het verste van de accu zat last van knipperen tijdens het starten van de lamp (auto draaide reeds altijd van te voren al, eveneens gebruik ik startstop niet als de xenon aan staat).
Ook ben ik persoonlijk geen fan van de geleverde D2S ballasten door de direct aangesloten D2S connector, dat heeft mij een veel problemen met vocht opgeleverd.
Nou zijn de ballasten niet als enige de schuldige (komt heel soms namelijk nog steeds voor), maar ze hadden wel een groot aandeel;)

Verder zoals ik jou reeds al heb geschreven, de karakteristieken van de ballasten waren wel top!

Qua knipperen, dat zal nu verholpen zijn door andere instellingen vermoed ik, zoals je al noemde;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Vandaag een Hella koplamp dubbel H7 los gehaald en dat is zeker niet makkelijk aangezien die ook aan de binnenkant gekit zit. maar na een tijdje wrikken en snijden is het toch gelukt. Kunnen we beginnen aan de ombouw. Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!