Gewoonjan
Voormalig teamlid
NB!:
-er bestaat een kans dat je ’t plastic laat knappen dus wees er uitermate verdacht op als je dit zelf probeert.
-Je garantie op de lampen is met deze aanpassing eveneens ook direct volledig verlopen!
-Ik noch mypolo ben(/is) niet aansprakelijk voor eigen gemaakte, blijvende, schade aan je koplamp, dat heb je zelf gedaan toen je besloot om deze workaround uit te voeren!!!
Geschatte tijdsduur:
4 uur per lamp (om niks kapot te breken)
Benodigdheden:
- Een setje koplampen die je wilt openen (het liefste een 2e set!!!)
- Een verfföhn
- Een kleine en een grote platte schroevendraaier (voor ’t los wrikken van ’t glas en ’t omklappen van de plastic rand)
- Een mesje (ik heb hiervoor een stanley mesje gebruikt)
- Een knip tang (om evt niet meewerkende delen plastic los te knippen waardoor ze wel verder om te buigen zijn)
- Handschoenen (ik heb lederen gebruikt voor de grip en door de handschoenen doet ’t minder pijn aan je hand met ’t duw en wrik werk met de schroevendraaiers)
- En boven alles EEN VEILIGHEIDSBRIL!!! (je zult wel meer dan eens dingen rond laten vliegen!)
Werkwijzen & Foto's
- Allereerst, haal alles qua lampjes en metalen beugeltjes van je lamp af, zodat dit niet beschadigd (stelmotor kan blijven zitten)
- Verwarm de plastic rand over het glas zodanig dat deze zacht wordt en buig ‘m weg met de kleine platte schroevendraaier
- !Als je de rand volledig rondom hebt omgebogen kun je doorgaan met ’t losmaken van ’t glas!
- Het losmaken van ’t glas doe je door met een stanley mes in de kit een snede te maken zodat je schroevendraaier er makkelijker tussen kan.
- Eerst is het van belang dat je de rand van ’t glas ‘zichtbaar’ maakt. Met zichtbaar bedoel ik zodanig dat de rand werkbaar is en dat je met wat geduw en gewrik je schroevendraaier eronder kunt krijgen. Pas hierbij wel goed op dat ’t plastic niet (te veel) gaat versplinteren! (mijn randjes zijn niet verder dan hooguit 5 mm gemutileerd)
- Zorg ervoor dat de koplamp volledig rondom los is gemaakt van ’t kit (dit is echt een klote werkje en ’t meest pijnlijk voor je hand)
- Je kan hooguit een centimetertje of 4/5 nog vast laten aan ’t kit als je er echt niet bij kan.
- Als je zover bent, wrik dan rustig het glas naar voren en probeer dit te pakken met een hand (let op, ’t glas kan behoorlijk hard terug drukken als de schroevendraaier weg is!!)
- Daarna moet je met een klein beetje trekken (dus heeeeeeeeel lichtelijk kracht uitoefenen) de unit kunnen scheiden van ’t glas.
- Hier en daar kan er nog wat kit los ‘scheuren’ dus schrik er niet al te veel van.
- En dan is dit het eindresultaat:
-er bestaat een kans dat je ’t plastic laat knappen dus wees er uitermate verdacht op als je dit zelf probeert.
-Je garantie op de lampen is met deze aanpassing eveneens ook direct volledig verlopen!
-Ik noch mypolo ben(/is) niet aansprakelijk voor eigen gemaakte, blijvende, schade aan je koplamp, dat heb je zelf gedaan toen je besloot om deze workaround uit te voeren!!!
Geschatte tijdsduur:
4 uur per lamp (om niks kapot te breken)
Benodigdheden:
- Een setje koplampen die je wilt openen (het liefste een 2e set!!!)
- Een verfföhn
- Een kleine en een grote platte schroevendraaier (voor ’t los wrikken van ’t glas en ’t omklappen van de plastic rand)
- Een mesje (ik heb hiervoor een stanley mesje gebruikt)
- Een knip tang (om evt niet meewerkende delen plastic los te knippen waardoor ze wel verder om te buigen zijn)
- Handschoenen (ik heb lederen gebruikt voor de grip en door de handschoenen doet ’t minder pijn aan je hand met ’t duw en wrik werk met de schroevendraaiers)
- En boven alles EEN VEILIGHEIDSBRIL!!! (je zult wel meer dan eens dingen rond laten vliegen!)


Werkwijzen & Foto's
- Allereerst, haal alles qua lampjes en metalen beugeltjes van je lamp af, zodat dit niet beschadigd (stelmotor kan blijven zitten)
- Verwarm de plastic rand over het glas zodanig dat deze zacht wordt en buig ‘m weg met de kleine platte schroevendraaier


- !Als je de rand volledig rondom hebt omgebogen kun je doorgaan met ’t losmaken van ’t glas!
- Het losmaken van ’t glas doe je door met een stanley mes in de kit een snede te maken zodat je schroevendraaier er makkelijker tussen kan.
- Eerst is het van belang dat je de rand van ’t glas ‘zichtbaar’ maakt. Met zichtbaar bedoel ik zodanig dat de rand werkbaar is en dat je met wat geduw en gewrik je schroevendraaier eronder kunt krijgen. Pas hierbij wel goed op dat ’t plastic niet (te veel) gaat versplinteren! (mijn randjes zijn niet verder dan hooguit 5 mm gemutileerd)

- Zorg ervoor dat de koplamp volledig rondom los is gemaakt van ’t kit (dit is echt een klote werkje en ’t meest pijnlijk voor je hand)
- Je kan hooguit een centimetertje of 4/5 nog vast laten aan ’t kit als je er echt niet bij kan.
- Als je zover bent, wrik dan rustig het glas naar voren en probeer dit te pakken met een hand (let op, ’t glas kan behoorlijk hard terug drukken als de schroevendraaier weg is!!)
- Daarna moet je met een klein beetje trekken (dus heeeeeeeeel lichtelijk kracht uitoefenen) de unit kunnen scheiden van ’t glas.
- Hier en daar kan er nog wat kit los ‘scheuren’ dus schrik er niet al te veel van.
- En dan is dit het eindresultaat:

VW
6R