[HOW-TO][6R][EXTERIEUR] Openen van originele lamp units (valeo H4 getoond)

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
NB!:
-er bestaat een kans dat je ’t plastic laat knappen dus wees er uitermate verdacht op als je dit zelf probeert.
-Je garantie op de lampen is met deze aanpassing eveneens ook direct volledig verlopen!
-Ik noch mypolo ben(/is) niet aansprakelijk voor eigen gemaakte, blijvende, schade aan je koplamp, dat heb je zelf gedaan toen je besloot om deze workaround uit te voeren!!!


Geschatte tijdsduur:

4 uur per lamp (om niks kapot te breken)

Benodigdheden:

- Een setje koplampen die je wilt openen (het liefste een 2e set!!!)
- Een verfföhn
- Een kleine en een grote platte schroevendraaier (voor ’t los wrikken van ’t glas en ’t omklappen van de plastic rand)
- Een mesje (ik heb hiervoor een stanley mesje gebruikt)
- Een knip tang (om evt niet meewerkende delen plastic los te knippen waardoor ze wel verder om te buigen zijn)
- Handschoenen (ik heb lederen gebruikt voor de grip en door de handschoenen doet ’t minder pijn aan je hand met ’t duw en wrik werk met de schroevendraaiers)
- En boven alles EEN VEILIGHEIDSBRIL!!! (je zult wel meer dan eens dingen rond laten vliegen!)
FotoNE6CMJQKD-1.jpg
FotoLC4TDIQUD-1.jpg



Werkwijzen & Foto's
- Allereerst, haal alles qua lampjes en metalen beugeltjes van je lamp af, zodat dit niet beschadigd (stelmotor kan blijven zitten)
- Verwarm de plastic rand over het glas zodanig dat deze zacht wordt en buig ‘m weg met de kleine platte schroevendraaier
FotoOXVZFKSYD-1.jpg
FotoTOLDOFNSD-1.jpg

- !Als je de rand volledig rondom hebt omgebogen kun je doorgaan met ’t losmaken van ’t glas!
- Het losmaken van ’t glas doe je door met een stanley mes in de kit een snede te maken zodat je schroevendraaier er makkelijker tussen kan.
- Eerst is het van belang dat je de rand van ’t glas ‘zichtbaar’ maakt. Met zichtbaar bedoel ik zodanig dat de rand werkbaar is en dat je met wat geduw en gewrik je schroevendraaier eronder kunt krijgen. Pas hierbij wel goed op dat ’t plastic niet (te veel) gaat versplinteren! (mijn randjes zijn niet verder dan hooguit 5 mm gemutileerd)
Foto3LQFWNOTD-1.jpg


- Zorg ervoor dat de koplamp volledig rondom los is gemaakt van ’t kit (dit is echt een klote werkje en ’t meest pijnlijk voor je hand)
- Je kan hooguit een centimetertje of 4/5 nog vast laten aan ’t kit als je er echt niet bij kan.
- Als je zover bent, wrik dan rustig het glas naar voren en probeer dit te pakken met een hand (let op, ’t glas kan behoorlijk hard terug drukken als de schroevendraaier weg is!!)
- Daarna moet je met een klein beetje trekken (dus heeeeeeeeel lichtelijk kracht uitoefenen) de unit kunnen scheiden van ’t glas.
- Hier en daar kan er nog wat kit los ‘scheuren’ dus schrik er niet al te veel van.
- En dan is dit het eindresultaat:
FotoHFBYW8RRD-1.jpg
 
VW  6R  1.2TDI 
Niks hoor;) de ombouw heeft in februari van dit jaar plaats gevonden;)
Ik merkte zelf dat er nog wel wat vraag was naar een how to voor het openen van de oem lampen, dus heb besloten deze ook te delen;)
(Deze is echter wel door mij geschreven in tegenstelling tot de automatische achterklep how to)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb een poosje geleden Woeter al een PM gestuurd aangezien hij xenon projectorbouw aanbood maar nog geen reactie van hem. Daarom wil ik het zelf gaan doen. Hoe is de kwaliteit/pasvorm van Hella koplampen? Op BMW fora lees ik wel positieve reacties maar voor de Polo kan ik er niet veel over vinden. Een setje 2de hands OEM lampen zonder krassen is lastig aan te komen via ebay/marktplaats.

Hella's zijn 220 euro nieuw via BM onderdelenshop en dan moeten er nog Morimoto Mini's in geplaatst worden wat de totaal prijs al snel richting de 500eu op drijft.

Op MP zijn originele xenon lampen 500 euro en dan moeten ze nog ingebouwd/geleerd worden wat ook zo'n 300 extra euro zou gaan kosten.

Iemand nog tips?
 
2e hands lampen;)
Daarmee druk je de kosten, anders gaat het inderdaad erg duur worden.

Mijn projector set komt ook bij Woeter vandaan, maar het kan heel goed dat je geen reactie krijgt op je pb-tjes.
De hier beschreven manier, is namelijk de enige om de lampen open te krijgen;)
Oven werkt niet, dat is vaker geprobeerd.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb een poosje geleden Woeter al een PM gestuurd aangezien hij xenon projectorbouw aanbood maar nog geen reactie van hem. Daarom wil ik het zelf gaan doen. Hoe is de kwaliteit/pasvorm van Hella koplampen? Op BMW fora lees ik wel positieve reacties maar voor de Polo kan ik er niet veel over vinden. Een setje 2de hands OEM lampen zonder krassen is lastig aan te komen via ebay/marktplaats.

Hella's zijn 220 euro nieuw via BM onderdelenshop en dan moeten er nog Morimoto Mini's in geplaatst worden wat de totaal prijs al snel richting de 500eu op drijft.

Op MP zijn originele xenon lampen 500 euro en dan moeten ze nog ingebouwd/geleerd worden wat ook zo'n 300 extra euro zou gaan kosten.

Iemand nog tips?

Dectane lampen 269,- + 50 xenon klaar ;) zie inkoopactie
 
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken, maar dan kom je in de problemen met hoogte regeling voor het grootlicht van de H7 unit, plus de grootlicht reflector is dacht ik alleen in verticale richting te stellen;)

Dat heb ik tot nu toe kunnen vinden aan H7 lampen, dus ik ga dat niet meer doenStick Out Tongue
Ik wil stiekem zelfs een setje dectane lampen en dan een tijdje rijden om te zien of het lichtbeeld mij niet tegen valt:lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken, maar dan kom je in de problemen met hoogte regeling voor het grootlicht van de H7 unit, plus de grootlicht reflector is dacht ik alleen in verticale richting te stellen;)

Dat heb ik tot nu toe kunnen vinden aan H7 lampen, dus ik ga dat niet meer doenStick Out Tongue
Ik wil stiekem zelfs een setje dectane lampen en dan een tijdje rijden om te zien of het lichtbeeld mij niet tegen valt:lol:

Ach, dan leen je de mijne toch gewoon enne ik heb ook al een mail gestuurd naar Dectane maar nog geen reactie gehad hoop dat ze er wat mee doen.
 
Ach, dan leen je de mijne toch gewoon enne ik heb ook al een mail gestuurd naar Dectane maar nog geen reactie gehad hoop dat ze er wat mee doen.

Mwoah, denk dat je daar niet vrolijk van gaat worden:lol:
Ik ga dan sowieso nog 3 keer de sets omruilen om te zien wat ik prettiger vind, dus het is niet zomaar 'eventjes' proberen van mij;)

Haha maar graafie heb je ze nu er al in zitten of wa??

Wat ik hoorde, is dat de lampen er nog niet in zitten;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!