[How To] [6R] correctie verbruik / range

iichel

Exclusive lid
12,863
4
8,079
283
Dus je 6R gebruikt iets meer brandstof dan hij zelf zegt. Niets dan leugens! Maar wees niet getreurd, dat is aan te passen.
Met VCDS :)

Je start VCDS
Ga naar 'Select control modules'
Ga naar '17 Instruments'
Ga naar 'Adaptation'
Zoek op 'Correction consumption and range'
(deze is 4e/5e in de lijst)

Nu staat deze standaard op 100%.
Ik heb zelf uitgerekend dat voor mijn 1.2 TDI dat ongeveer 106% moest zijn, voor de 1.2 TSI 104% en de 1.4 TSI 103 %.
(zonder chippen). Dit kan per voertuig verschillen, en ook per brandstofsoort soms.
Met chippen wordt het tankbonnetjes sparen en zelf de rekenmachine gebruiken Stick Out Tongue
 
Hi even een vraagje. Hoe kan je dit zelf uitrekenen? Ik heb een gechipte polo en rij sommige ritjes 1 op 29 en over het algemeen 1 op 24 a 25 volgens de display. Echter als ik tank kom ik met mijn kilometers op 1 op 22 uit. ?

dus wat ik eigenlijk bedoel te zeggen als ik hem ook op 106% dan zeg je tegen de boardcomputer dat hij 6 % zuiniger rijd dan hij origineel aangeeft.
Maar moet je dan niet de andere kant op rekenen dus ipv 100% naar circa 94%??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!