Hoeveel KM rijdt jouw Volkswagen POLO op een volle tank?

Dus schakelen bij de 2.000 toeren en rijden als een oude lul. Verkeer dat zit te drukkte als 'we' de snelweg weer opkomen met 85km/h. Inhalen met 1 km/h verschil en in de zomer met een zweetreet in de auto omdat de airco een te grote verbruiker is. Vergeet natuurlijk het plakken achter een vrachtwagen niet.

Zoiets?
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan en Mikkie30
Dus schakelen bij de 2.000 toeren en rijden als een oude lul. Verkeer dat zit te drukkte als 'we' de snelweg weer opkomen met 85km/h. Inhalen met 1 km/h verschil en in de zomer met een zweetreet in de auto omdat de airco een te grote verbruiker is. Vergeet natuurlijk het plakken achter een vrachtwagen niet.

Zoiets?
Als je gaat voor een laag verbruik ... ja, dan zal je wel die richting uit moeten.
Ik deel de mening van @starsky ... ook ik wil wat vlotter door het verkeer en neem het extra verbruik dan op de koop toe.

Een voordeel, zit met enige regelmaat net tegen de Duitse grens aan, en gooi dan daar ff de tank vol.
Door de lagere brandstofprijs daalt dan m'n prijs per gereden KM ook weer iets ...
 
  • Leuk
Waarderingen: starsky
Mwah rijden als een ouwe lul hoeft écht niet. Goed vooruit kijken en afstand houden tot je voorganger is veel belangrijker. Zo kun je veel remacties van voorgangers opvangen door alleen je gas los te laten en uit te rollen ipv door te rijden met je voet op 't gas, dan moeten remmen, en vervolgens weer snel mee optrekken. Geeft daarnaast een veel rustiger verkeersbeeld voor andere verkeersgebruikers (lees: veiliger). Daarnaast als je 120 rijdt gewoon aan 't begin van de afrit gas los en rustig mee terugschakelen, ga je aan 't eind netjes 40-50 en kun je zonder remmen de bocht om als je de snelweg af komt.
Een motor die harder moet werken is ook relatief efficiënter t.o.v. een motor die niet hard hoeft te werken, dus langzaam en lang optrekken is ook niet heilig. Wil natuurlijk niet zeggen dat je je rechter pedaal door de vloer moet stampen, maar enigszins sportief optrekken is zeker niet per definitie slecht voor je gebruik. Verder helpt het wel om 120 te rijden ipv tegen de 140 omdat je dan toch binnen de marge van de flitsers valt (bij mij t verschil tussen 1:18-1:20 en 1:14-1:16) .
Verder als je aan komt rijden bij een stoplicht en er staat al iemand wat eerder remmen zodat je hopelijk nog rolt als je gaat rijden ipv vanaf stilstand weer op gang moeten komen (da's de ergste slurper). Enfin, genoeg geintjes te verzinnen en 'k zou zeker geen halsbrekende toeren als achter vrachtwagens hangen etc. gaan uithalen om te hypermilen...

Airco scheelt je bij een moderne auto trouwens rond de 0,2 liter per 100km bij 100km/u dus daar hoef je ook niet voor in de hitte te gaan zitten Stick Out Tongue

Als ik 's ochtends lekker relaxt naar m'n werk ga (95% snelweg) haal ik makkelijk 1:17,5. Als ik mee ga haasten met de rest van 't verkeer (en er geen minuut mee opschiet) zit 'k vlot op 1:14,5... dus t is puur een psychologisch dingetje van "doorrijden" maar in feite ben je over 't algemeen niks sneller Stick Out Tongue
 
Helemaal mee eens rijd nu vaker op de auto weg en weet nu op veel punten precies waar ik het gas moet los laten en dan dus zonder te remmen de bocht door kan. Merk wel dat hij zuiniger is. Ook vind ik het altijd wel een uitdaging om in de stad bij de stoplichten de rem ook niet aan te raken en als het rustig is lukt mij dit vaak ook nog. Zo blijft het auto rijden toch nog een beetje een uitdaging.
 
Juist, anticiperen bespaard brandstof. Ik zie veel te veel mensen gas geven op momenten dat ze allang van het gas hadden kunnen gaan. Als je uitrolt in de versnelling dan is het verbruik 0. Maar op de snelweg geen 120/130 rijden scheelt ook veel. Het verbaasd mij hoe vaak ik mensen moet inhalen als ik 100 rijd op de snelweg. Natuurlijk bij het inhalen wel rekening houden met de maximum snelheid en er niet als een slak voorbij gaan. Daarbij scheelt 100 op de cruise control heel veel stress. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
VW Polo 6R 1.2 3 cilinder 59pk
Bouwjaar: 2010
Totaal aantal kilometers gelopen: 89.000km
Brandstof: Benzine
Wielen: 14 inch staal
Kilometers op een tank: 700-800 (gecombineerd, binnenwegen snelweg en stad)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 59pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!