Waarom gebruik je een site met Engelse maten?
Op Spritmonitor.de kan je alles bijhouden in Europese maten.
Op Spritmonitor.de kan je alles bijhouden in Europese maten.
Volkswagen
'03 Polo 9N
1.4 55kW/75PK.
Je kan alles in km/l instellen, zoals ook in het plaatje te zien is?Waarom gebruik je een site met Engelse maten?
Op Spritmonitor.de kan je alles bijhouden in Europese maten.
Jij vraagt iets en ik geef antwoord dat je ook europese maten kan gebruiken met die site?Dat is een vraag aan mij of een toelichting?
Ja het is normaal dat de auto iets meer gaat gebruiken als het kouder wordt. Dit is omdat de dichtheid van de lucht dan hoger wordt en er dus per liter lucht meer moleculen in de lucht zitten (sorry voor de vage zin) . Om dit te compenseren spuit de motor iets meer brandstof in om nog steeds het zelfde mengsel lucht/brandstof te hebben (hierdoor verbruikt hij dus meer). Dit is zodat de motor niet te "arm" gaat lopen. Het voordeel van het kouder worden is wel dat de auto meer vermogen krijgt het is hierbij alleen jammer dat de luchtweerstand ook hoger wordt.Is het normaal dat je met deze temperaturen, meer gaat verbruiken? Of heeft het verbruik niks met de buiten temperaturen te maken..
Okee bedankt voor de uitleg.. Want het viel me op, dat ik nu ineens gemiddeld 1/15 of 1/18 rij.. (Gecombineerd)..Ja het is normaal dat de auto iets meer gaat gebruiken als het kouder wordt. Dit is omdat de dichtheid van de lucht dan hoger wordt en er dus per liter lucht meer moleculen in de lucht zitten (sorry voor de vage zin) . Om dit te compenseren spuit de motor iets meer brandstof in om nog steeds het zelfde mengsel lucht/brandstof te hebben (hierdoor verbruikt hij dus meer). Dit is zodat de motor niet te "arm" gaat lopen. Het voordeel van het kouder worden is wel dat de auto meer vermogen krijgt het is hierbij alleen jammer dat de luchtweerstand ook hoger wordt.
Okee bedankt voor de uitleg.. Want het viel me op, dat ik nu ineens gemiddeld 1/15 of 1/18 rij.. (Gecombineerd)..
En over dat meer vermogen ga ik ff proberen dan [emoji1]..
Mmm, die van mij is echt meer gaan zuipen. Komt ook doordat mijn winterbanden 15" zijn in plaats van 14" zomerbanden. Haal nu 800-850 km op een tank ipv 1000-1100 km. Hij rijdt wel lekker met nieuwe banden
1 op 22 met een TSI?! Netjes.. ik haal 't niet in ieder geval, na 600 - 650km zit er alleen nog damp in de tank.. Binnenkort waarschijnlijk veel over binnenwegen rijden, dus eens kijken of 't verbruik dan wat omlaag gehaald kan worden.Volkswagen Polo 6R 2012 12.TSI Bleumotion technology op Duitse benzine.
Ik rij gemiddeld 900 Km op een tank.
OTC tuning
En hoeveel rij je op een volle tank? En welke polo heb je?ik rij 80 100 en 120 Km wegen de 80 heeft veel rotondes en stoplichten.
Toch ook stads verkeer 20% denk ik
Nog wel wil ik zeggen dat met een tank Benzine uit Duitsland ik meer km rij dan met Benzine uit Amsterdam wie dat weet mag het zeggen..
Haha, ja eigenlijk alleen maar snelwegen en niet harder dan 100 -110km/h. En veel lange afstanden, verleden week nog 1000 km gereden! En hij blijft het trouw doen!1100? staat die achter op een aanhanger ofwa!?
nee gekheid, rij je lange of korte afstanden?
kan met mijn 9n3 ongeveer 750 a 800 km rijden. (voordat lampje gaat branden)
En hoeveel rij je op een volle tank? En welke polo heb je?
Verstuurd van mijn Lenovo K910
Netjes..900 km
1.2 TSI Blue motion technologie OCT tuned.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.