Hoeveel KM rijdt jouw Volkswagen POLO op een volle tank?

Zojuist even lekker hard gereden op de dijk, stand staat nu op 700km en geeft aan nog 65km te kunnen rijden.

Rijd eigenlijk alleen maar binnen de bebouwde kom en af en toe snelweg, meestal kom ik wel rond de 750km uit op een tank. Asociaal weinig eigenlijk voor een BM
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Amai gij rij zuinig Stick Out Tongue bij mij max 400 km :)

Meestal wel lange ritten hoor, korte ritten vermijd ik zoveel mogelijk. Boordcomputer zit meestal rond de 9 a 10l/ 100km. Rijstijl eerste 1500km was veel spelen met de toerenteller. Daarna gewoon gas erop, uiteraard altijd netjes warm rijden tot 87°C olietemp. Vandaag wel een 8.6l gemiddeld gezien, maar was weeral snel de hoogte in na wat bochtenwerk Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt door een moderator:
40 liters, zelfde als een gewone 6R ;).

Amai dat is vree zuinig! bij mij is het ongeveer 11liters, maarja hij is nog nieuw. En wanneer moet je dan eigenlijk schakelen? En op autosnelweg rij ik meestal met kruiscontrole!
 
Net nog getankt, ging 43 liter in. Dit was inclusief spelen met de onluchtingsnippel.

Dacht dat er dan wel 8-10 liter extra in kon?

Rijbereik stond in elk geval op 800.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
40 liters, zelfde als een gewone 6R ;).

Amai dat is vree zuinig! bij mij is het ongeveer 11liters, maarja hij is nog nieuw. En wanneer moet je dan eigenlijk schakelen? En op autosnelweg rij ik meestal met kruiscontrole!

Cruisecontrol gebruik ik niet, niets voor mij Stick Out Tongue. Is ook niet aan te raden bij het inrijden van een wagen. Veel spelen met de toerenteller en niet meer dan half gas tijdens het inrijden. Daarna gestaag de toeren verhogen, belangrijkste blijft gewoon netjes warmrijden. Bij warmrijden zal ik nooit meer dan 30% van gaspedaal indrukken en boven de 3000rpm rijden. Gewoon de motor aanvoelen wat schakelen betreft. Als de olietemperatuur op peil is, mag gewoon het gas erop (100% belasting) maar probeer dit wat te vermijden bij lage toeren (<2000-2500). Het nieuwe rijden is niets voor mij, dus veel spelen met de toerenteller. Bij >6000rpm lijkt de fut er wel uit. Je voelt duidelijk dat ie beknepen is op 220pk en dat het koppel inkakt bij 5000rpm. Het blok mag gerust wat meer eten krijgen :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb een polo 6r sinds september. Een 1.2 TSI BM en rijd max 600 km op een volle tank... Ik betaal me suf en me rijstijl is gewoon normaal...

Kan het zijn dat hij nog ingereden moet worden of is er gewoon iets mis? Iemand ervaring mee?

Gr
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
polo 1,2tdi BM meestal na 900 km tanken , en dan nog ongeveer 175 volgens de teller te gaan gemiddeld 1:22,5 gr Marcel

Wow dat wijkt wel heel veel af van die van mij: volgens de computer reed ik voorheen met 75pk en 17\" velgen 1:22,5. In werkelijkheid is het dan 1:21.5. Maar dan haal ik 850-900km mee. Dan is het lampje al gaan branden gezien dat bij mij altijd tussen 100 en 110km te gaan gebeurt. Er zit dan dus nog ongeveer 4,5-5 liter in. Dat klopt ook wel aardig gezien er meestal 40 liter en een klein beetje in gaat dan. Nu nu met 100+pk en op de winterbanden (15\") is het verbruik iets later (volgens computer 1:23,5). Binnenkort maar eens wisselen naar de zomerbanden om te zien wat het verschil dan is.
 
net weer even getankt ( tango is ten slotte een beetje goedkoper op donderdag) en na een hele week behoorlijk doorrijden 120-130 op snelweg waar mogelijk , deze week weer 1006 km gereden. Verbruik nu iets lager dan normaal , nu 1:22,25 (vorige week 1:23,7 met een rustigere rijstijl. Met de Polo 1,2 tdi kan ik toch wel makkelijk ruim 1250 km halen want de teller gaf nu aan dat ik er nog 270 km mee kon rijden. gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
net weer even getankt ( tango is ten slotte een beetje goedkoper op donderdag) en na een hele week behoorlijk doorrijden 120-130 op snelweg waar mogelijk , deze week weer 1006 km gereden. Verbruik nu iets lager dan normaal , nu 1:22,25 (vorige week 1:23,7 met een rustigere rijstijl. Met de Polo 1,2 tdi kan ik toch wel makkelijk ruim 1250 km halen want de teller gaf nu aan dat ik er nog 270 km mee kon rijden. gr Marcel

Dit is met het reserve ook volgegooid neem ik aan? Zelfs met reserve vol red ik geen 1250, laat staan als ik 130 ga rijden.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ja dat is de tank met de ontluchting ingedrukt tijdens het tanken , en uiteindelijk staat de tank buis tot aan de vulopening helemaal vol. Ik heb er al een keer meer dan 51 liter in gedaan , en toen was de tank zelfs nog niet helemaal leeg ( kon nog 70 km rijden geloof ik dus ik denk dat er ongeveer 54 liter in de tank kan , en dat is toch 9 liter meer dan de fabrieks opgave. Ik zorg er echter ook voor dat de banden de juiste spanning hebben, want dat maakt veel verschil , bij mij zit er 2,7 bar in de banden ( nu winterbanden ) en ik ben dan ook benieuwd wat de auto gebruikt als ik de zomerbanden er weer op zet . ( alle banden zowel zower als winter zijn standaard 185 breed) . gr marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Dat scheelt inderdaad veel en het klopt dat er ~10 liter bij kan door enkel de nippel in te drukken.

Zelf heb ik de 2,6 bar in de banden maar dan 215/40/17, dat maakt natuurlijk ook een groot verschil bij zo'n kleine 3 pitter. Ik ga juichen als ik ooit de 900km aantik..
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!