Hoeveel Km op een volle tank?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou hem lekker een beurtje geven met alle filters en olie vers. Dan zou ik dat blok even wakker schudden (in duitsland ofzo) door lekker te gassen en alle roet eruit te knallen en dan zou ik proberen zuinig te rijden.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Maakt het nog uit waar je tankt? Bijv shell,esso of texaco?? Ik tank gwn lkkr goedkoop maar weet niet cker of er ook verschil in zit..
Met m'n vorige auto, Renault Clio 1.5 Diesel reed ik, vreemd genoeg op goedkope brandstof van de Tango zuiniger dan op de duurdere Diesel van de grotere en bekendere merken.
Heb met m'n huidige Polo 1.2 TSi nog geen grote verschillen kunnen ontdekken.
 
Jullie vergeten alleen één ding, oude auto's kunnen met gemak ook zuinig rijden (zelfs een 1.0 swift van 2000 kun je met gemak 1:20 redden), echter gaat het om de uitstoot tegenwoordig! Die 1.9 SDI mag dan wel even zuinig zijn als sommige mensen met een 1.2 TDI, die SDI stoot wel aardig wat meer uit!

Wat betreft het verbruik wat opgegeven wordt door dealer (wat de meeste mensen zeggen, dit wordt echter door een onafhankelijk instituut gemeten op een rollenbank zonder enige weerstand/weersinvloeden en ga zo maar door!), dit haal je dus sowieso vrijwel nooit (op een uitzondering daar gelaten), vrijwel altijd door rijstijl en natuurlijk de invloeden als: weer, bandenspanning, winter/zomerwielen, airco/verlichting/verwarming van ruit/spiegels etc! Wil je echte zuinig rijden moet je je goed anticiperen, en het liefst alleen 80-100km/u wegen rijden, bij 120 en zeker daarboven stijgt het verbruik aanzienlijk.

Wat veel mensen ook doen is de snelheid van een GPS aanhouden ipv de teller, hiermee stijgt je verbruik dus ook.. net als (bij mij in elk geval) het GEBRUIK van cruisecontrol, zonder dit te gebruiken daalt mijn verbruik juist! (zowel in mijn ex-Polo als in de Touran).

Maar goed, ik zou zeggen niet mopperen, ik haal nooit minder dan 6,4L/100km benzine met mijn 1.6 Touran, wat overigens precies hetzelfde is als met mijn ex-Polo met 1.4 benzine motor Big Grin (op 80-100km/u trajecten, daarbuiten wordt het 7,4L/100km)
 
Ik heb een 1.2tsi crosspolo 6r van 2014.
90pk JD naar 141pk.
Haal 650km op volle tank met dagelijks 100km waarvan 80km snelweg. Ben zeker geen trage rijder en trek vaak stoplicht sprintjes.

Ben er zeer tevreden over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!