Hoeveel Km op een volle tank?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
Ondertussen ruim 2800 Km er op zitten met m'n nieuwe Polo 6C maar eerlijk gezegd valt het brandstofverbruik me behoorlijk tegen.
Ondanks dat ik nog amper een keer flink heb doorgetrapt kom ik over die dikke 2800 Km gemiddeld niet beter uit dan 1 op 15,34 met een 1.2 TSi (benzine) 5 bak handgeschakeld.

Graag jullie ervaringen, dan wel even vermelden welke motor en bak er gebruikt worden.
 
GertJan, ik haal met 90pk TSI DSG gemakkelijk 1 op 17, regelmatig haal ik op woonwerkverkeer bijna 1 op 20...ik hou me wel redelijk aan de maximum snelheden...:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit nu ongeveer op 1500km (iets meer dan 3 weken jong) en rij gemiddeld 1 op 15-16.
Heb al wel tripjes Groningen>Amsterdam (enkeltje) en Amsterdam > Dusseldorf (retour) erop zitten. Dus dat tikt ook wel aan.

Dit met een 1.2 TSI, 6 bak :)

Trouwens, kreeg afgelopen vrijdag een invite voor de nieuwe e-Driver trainingsprogramma (E-Driver - Volkswagen). Hierin krijg je tip's en tricks over zuinig rijden ;) Wie wilt dat nou niet he. Kost normaal 79 euro maar nu is het het 1ste jaar gratis. Daarnaast heb je een brandstofschema die je kunt invullen. Heb nu 2x getankt en moet ze nog in het schema zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat e-driver gebeuren ben ik ook voor uitgenodigd, nog niet aan mee gedaan. Maar zie dus dat mijn verbruik niet echt afwijkt van het jouwe.
Ik heb er ook een ritje dusseldorf opzitten (weekend van de PDC Darts), en een langere trip naar Lubeck (ongeveer 90 Km achter Hamburg) en terug.
Qua snelheid niets geks gedaan, 120-130 max ... vandaar dat ik dus ook een beetje geschrokken ben van het verbruik.

Heb weliswaar mijn 90PK versie gechipped maar zie in het verbruik van voor en na het chippen is nagenoeg gelijk.
 
Ik heb laatste keer dat ik mn tank aardig leeg had, met 34,5 liter diesel, bijna 950km gereden wat uitkomt op 1:27,5

De tank stond nog op 3/8 vol, dus denk dat ik er wel 1200 uit kan halen. Alles boven de 1100km is voor mij mooi meegenomen.
1.2TDI Bluemotion, voornamelijk snelweg, maar wel 120-125km/h waar toegestaan is.
 
Ik heb een BM uit 2011 en moet echt m'n best doen voor 800 km
Gemiddeld zit ik elke keer tegen de 1:20 aan. Rijgedrag is niet wild.
Valt me dus ook beetje tegen om eerlijk te zijn.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Heel simpel, omdat het wettelijk gezien mag. Maar men moet wel in een grot hebben geleefd als men die fantasieverhaaltjes nog gelooft.

Wil je het werkelijk verbruik weten kijk dan op Spritmonitor.de of de verbruiksmonitor op Autoweek.nl. Nog handiger is om het op deze sites bij te houden zodat anderen er ook wat aan hebben.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Heel simpel, omdat het wettelijk gezien mag. Maar men moet wel in een grot hebben geleefd als men die fantasieverhaaltjes nog gelooft.

Wil je het werkelijk verbruik weten kijk dan op Spritmonitor.de of de verbruiksmonitor op Autoweek.nl. Nog handiger is om het op deze sites bij te houden zodat anderen er ook wat aan hebben.

Als het fantasieverhaaltjes zijn, zijn er nog wel mensen hier die beweren dat ze omgerekend toch 1 op 30 rijden.. Ik word alleen maar onzeker van mijn rijgedrag haha..
 
Ik heb momenten dat ik constant 1:40 rij ja. Maar dan moet ik 50 in z'n 4 rijden, rechtdoor zonder drempels etc. Dat werkt niet.

Net 2:40u gereden, op-neer naar Brussels vanuit Tilburg. Ongeveer 250KM, gemiddeld op de boordcomputer 4,5/100 gereden. Constant 120 of 100 waar mocht.

Nu staat de teller op 917,1 km en nog 3/8e tank. Ik kan volgende de boordcomputer nog 260km rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!