Hoeveel km. kun je nog rijden op reserve?

Denk dat jullie 1 ding over het hoofd zien, de concentratie.

In een volle tank dwarrelt het vuil meer verspreid in de brandstof, in een lege tank is het vuil meer geconcentreerder. Dus als je met een paar liter rijdt in je tank zit al het vuil meer voor je pomp ipv een volle tank en dan zuigt tie in een minuut bijvoorbeeld meer vuil op. Waardoor je filter in een korte tijd meer moet verwerken, dus eerder kans op verstopping. Mocht het onverhoopt toch door je filter raken, dan krijg je zo'n prop vuil richting je injector.

Gewoon even me gedachte laten gaan, geen onderzoek naar gedaan. Boerenverstand FTW! Stick Out Tongue
 
Lijkt me ook dat je tankfilter eerder verzadigd raakt bij het vaak helemaal leegrijden, ivm de concentratie zoals @pigeon zegt, en die dingen zijn niet makkelijk bereikbaar!
er zit allang niet zoveel troep meer in de brandstof als vroeger, mijn tank is helemaal schoon want ik rij hem al vanaf dag 1 altijd helemaal leeg haha.

niet makkelijk bereikbaar? onder de auto achterop je tank 1 moertje en 2 aansluitingen 5 minuten werk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
er zit allang niet zoveel troep meer in de brandstof als vroeger, mijn tank is helemaal schoon want ik rij hem al vanaf dag 1 altijd helemaal leeg haha.

niet makkelijk bereikbaar? onder de auto achterop je tank 1 moertje en 2 aansluitingen 5 minuten werk
Tankfilter. Niet brandstoffilter. Voor je tankfilter moet volgensmij je brandstoftank eruit?
 
Polo  6c  Verkocht 
Ja een filter die je gewoon zo bij het motorruimte ziet zitten langs het ruiten vloeistof bak en andere filter ook zo maar dan een stuk kleiner filter, zichtbaar van onder naar boven gekeken via het rechter achter wiel, kan je zo aanraken ondereen brug. Bij 6r 1.2 tdi bj 2010 die ging een keer lekken zag ik was lang niet vervangen dus moest wel
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!