Carclean.nl heeft van die emmers waar je een deksel op kan doen :)

Ik was mijn auto of voor de deur of op de zaak.
Maar vanwege een verbouwing is de wasbox nu weg en komt er een wasstraat (borstels :eek:) dus dan word het voortaan voor de deur denk ik.


Ik heb n emmer met een deksel en gritguard onderin,. Dus thuis even warm water erin en shampoo, deksel erop en naar de lokale wasbox:cool:
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
euh.... nee ,zonder drogen gelijk wegrijden.
Drogen is niet nodig omdat het vlekvrije water is.

waxen doe ik bijna nooit... paar keer gedaan maar teveel werk voor mij.

bovendien ik heb witte lak. Is geen metallic
En witte auto's hoef je niet te waxen en beschermen ?
Kleur maakt niet uit, het is het beschermen van je lak en scheelt je bij volgende wasbeurten dat het wat makkelijker gaat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
euh.... nee ,zonder drogen gelijk wegrijden.
Drogen is niet nodig omdat het vlekvrije water is.

waxen doe ik bijna nooit... paar keer gedaan maar teveel werk voor mij.

bovendien ik heb witte lak. Is geen metallic
Vind ik heerlijk om te doen joh haha. Kleien echt een aanrader!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Dan heb je geluk met je witte polo, maar met een zwarte kan je niet wegrijden zonder hem te drogen hoor. Ook niet als ik als laatst voor 'vlekvrij afspoelen' kies, al die druppels blijf je heel goed zien helaas:rolleyes:

vreemd, ik heb werkelijk nooit vlekken gezien, zelfs niet op een grijze metallic lak auto die we hebben.

misschien heb je verschil in "vlekvrije water"?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
vreemd, ik heb werkelijk nooit vlekken gezien, zelfs niet op een grijze metallic lak auto die we hebben.

misschien heb je verschil in "vlekvrije water"?
Ik heb geen metallic lak, daar zit wel een verschil in ja. Wij hebben ook nog een grijze auto, daar zie je inderdaad helemaal niks op, die lijkt altijd schoon :tearsofjoy:
Verschil moet er zijn helaas. Ik koop in ieder geval nooit meer een zwarte auto.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Om even terug te komen op het onbeperkt wassen; zojuist bij de wasstraat waar ik altijd ga gevraagd wat zij hebben.

Zie bieden vier onbeperkte wasprogramma's waar de goedkoopste ook €24,- is.
Ik ga altijd voor nummer 1 en als ik die in een abonnement wilt kost het mij €60,- per maand. Dan zou ik 5x er doorheen moeten om voordeliger uit te zijn.

Zo vaak ga ik er niet doorheen Stick Out Tongue
1 keer per week vind ik meer dan zat op zijn meest.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
1 x in de zes a acht weken vind ik mooi zat; in de tussentijd verwijder ik wel vogelpoep en insecten en spuit af en toe het ergste vuil er af met tuinslang en spons
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ga naar een DHZ wasbox.
Ik denk dat ik voortaan 1x in de week ga op op zijn minst 1x gewoon af te spuiten, niet wassen.

Tijdens een wasbeurt volg ik bijna het hele wasprogramma. Afspuiten met sop, afspuiten met water. Ik neem jerrycans met eigen water mee om mijn emmers te vullen en een eigen microvezel spons. Na het wassen afdrogen met een microvezel droog handdoek. Dit had al een verbluffend resultaat vond ik!

Laatst heb ik 'm daarna ook nog gewaxed, maar dat doe ik buiten de wasbox zelf. Helaas is dat afhankelijk van het weer. En bovendien word de auto wel vochtig van kleine druppeltjes water van andere autowassers. Waxen staat niet veelvuldig op de planning, maar was benieuwd naar het resultaat.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Afspuiten waar nodig (vogelpoep en insecten) en eens in de 3 weken onder handen laten nemen door poetsbedrijf bij de zaak om de hoek, Gold pakket voor €28,50.

(Handwassen, wielkast cleaning, velgen cleaning, droogzemen, deursponningen zemen, bagageklepsponning zemen, stofzuigen incl. kofferruimte, perslucht uitblazen interieur, dashboard cleaning, ruit cleaning, glans coating)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Afspuiten waar nodig (vogelpoep en insecten) en eens in de 3 weken onder handen laten nemen door poetsbedrijf bij de zaak om de hoek, Gold pakket voor €28,50.

(Handwassen, wielkast cleaning, velgen cleaning, droogzemen, deursponningen zemen, bagageklepsponning zemen, stofzuigen incl. kofferruimte, perslucht uitblazen interieur, dashboard cleaning, ruit cleaning, glans coating)
Makkelijk geld verdienen voor die gasten, kan me niet voorstellen dat de auto erg vies is na 3 weken Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!