Hoe snel word er gereden in Nederland ?

Houz74

Bekend lid
Spritmonitor.de
1,678
38
48
Hoe snel word er gereden in Nederland ?

Het is te zien op:
Best wel snel!

Zie ook:
Veel meer snelheidsduivels dan gedacht - AD.nl

Gelukkig is niet overal de snelheid te meten met de meetlussen:
Het traceren van snelheidsduivels lukt overigens alleen op heel rustige wegen. De meetgegevens van het NDW worden elke minuut ververst. Alleen als er één minuut lang niemand anders op de rijstrook van een hardrijder komt, kan de topsnelheid van deze ene bestuurder worden berekend.

Maar daar heeft de Politie ook wat op gevonden:
Voor de politie is het dankzij deze website een koud kunstje om precies te zien waar automobilisten het gaspedaal onderin trappen. Al is de politie nog niet van plan er gebruik van te maken. 'Wij gebruiken de meetgegevens van het NDW zelf ook om te bepalen waar we gaan controleren.'
 
En dan zeker ineens voor mij naar links gooien als je een vrachtwagen wil inhalen? :lol:
Owww, was jij dat? Stick Out Tongue

Meestal geef ik dan wel wat gas bij maar als het niet hoeft dan laat ik de cruise control het werk doen.
Scheelt een hoop geld.
Vroeger, toen het mij helemaal geen geld koste, toen reed ik ook overal net ietsjes te hard.

Heb soms het idee dat ik met 100 veel relaxer rijd dan jakkeren met 130 want vaak zie ik dezelfde mensen weer rijden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
@Ruud9N, 100 rijden. En een beetje uitrollen voor rotondes dat rijd zeker relaxter.
plus die 20 km die je harder rijd maakt echt geen tijdverschil ( tuurlijk wel iets ) maar je wint er geen half uur mee. Geloof mij als je dat wil moet je continu de 200 aan tikken
 
in Nederland rij ik eigenlijk altijd correct de snelheid,
hier in Belgie ook meestal wel, al zijn er nu en dan wat uitschieters tussen :)

paar maand geleden had ik een testje gedaan bij zo'n bord dat de snelheid meet.
men mag daar 70km/u en normaal rij ik dat ook, maar wou es zien als da ding ook hoge snelheid zou meten.
had 255km/u op de teller, maar was bord al voorbij tegen dat het iets kon aangeven :(??
dus nu weet ik nog niks, lol

wss meest zinloze reactie ooit. Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!