Hoe maak je de mooiste Polo foto's?

Ik wil eens een keer met mijn spiegelreflex camera wat foto's shooten van mijn Polo.

Hoe maken jullie je foto's van jullie Polo (met name voor de showcase/showroom)?
Wat zijn de beste instellingen voor de spiegelreflex camera, vanuit welke hoeken kun je het beste fotograferen?

Wat zijn leuke locaties om je auto te shooten? Ik woon zelf omgeving Heusden (NB), misschien dat er nog wat leuke, rustige plekjes zijn.

Helaas is het weer nu bagger, maar dat mag de pret niet drukken. Als het niet te hard regent wil ik het een keer proberen. Liefst morgen al. Ik ga sowieso zelf even de
onderzoeker uithangen.

Benieuwd hoe jullie het aanpakken. Met name de mensen die ook een spiegelreflex camera hebben o.i.d.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Je zou eens kunnen kijken waar je auto het best tot z'n recht komt.

Voorbeeld:
20smuz0.jpg

70mm, F2.8, 1/500s, ISO 100. Ik had een iets hogere F kunnen nemen, zodat er iets meer scherp is richting de achterkant maar dat was een keuse.

EJ0FxjK.jpg

200mm F4 1/320 ISO 100. Zie het verschil in perspectief ook, dichtbij met 70mm of veraf met 200mm maakt natuurlijk een verschil voor zowel je perspectief als je scherptediepte.

Dit is ergens in de buurt van Boskant, ik was aan het toeren en ik zag een mooie lange landweg met aan beide kanten bomen. Even gestopt om wat plaatjes te schieten. Daarnaast vind ik de auto mooi kleuren bij de herfstkleuren. Dit is overigens geen DSLR maar een mirrorless, maar same same Stick Out Tongue

Misschien vind je jouw Polo juist wel heel mooi in een oranje omgeving of iets met wat meer pastelkleuren, dan laat Google dit zien:

vestingstad-heusden-17.jpg


Als je liever iets meer industrieels wilt kun je eens kijken of je een mooi plekje in Den Bosch kunt vinden.
Hier in de buurt is Strijp-S in Eindhoven erg populair, o.a. @Syste heeft er prachtige foto's van z'n kever gemaakt. Ik ga er vanmiddag met de Karmann heen om wat foto's te maken :)
 
Super, dankjewel. Ik heb zelf een Canon 1300D met 18-55mm lens. Gewoon vrij basic dus. Zal eens kijken wat ik ervan kan maken!

Ja voor oranje omgeving kan ik gewoon bij mij in Heusden een plekje zoeken. Voor pastelkleuren zou misschien Land van Ooit een optie zijn, bij het 'Roze Kasteel', als deze nog roze is (wilde de gemeente ooit veranderen geloof ik).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik wil je in ieder geval meegeven om niet te dichtbij te gaan staan. 55mm op APC-C is 55x1.6 dus 90mm, dus daar kom je een heel eind mee.
Experimenteer vooral een beetje met de hoek waaronder je staat en wat je mooi vindt zelf. Beter teveel foto's dan te weinig.

als je het leuk vindt om een keer samen foto's te maken kunnen we dat ook wel doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B.
Let er goed op de de omgeving bij de auto past. Zet je lage Polo dus aub niet in het gras.

Zorg dat er niets uit de auto steekt. Dus een dikke boom vrijwel direct achter de auto is niet mooi.

Geeft de auto wat ruimte voor de neus, dat oogt het lekkerst. En speel een beetje met de compositie van je foto.

Op oog, dus koplamp, hoogte werkt altijd erg goed.


De instellingen van fotografie zijn nooit te geven, fotograferen is schrijven met licht en dus afhankelijk van het aanwezige licht. Hou je sluitertijd snel genoeg om geen beweging te krijgen. Dat kan met je 18-55 alles boven de 1/30ste al zijn dus. En je ISO zo laag als kan, 100 is dus niet noodzakelijk.

Met jouw objectief kun je niet te grote gaan in diafragma. Dus f4 of zelfs f2.8 is helaas onmogelijk, maar met iets al f5.6 of f8 zit je perfect.

Ik heb een Autofotografie Facebook groep, kijk daar anders ook eens: https://www.facebook.com/groups/automotivefotografienlbe
 
Zonder gekheid, ik denk dat je met een telefoon op zich hele prima foto's kan maken. Dat is vooral de software die erg goed is, bijna overal zit namelijk dezelfde Sony IMX686-achtige sensor in.

Maar een beetje fotograaf wil toch wel graag minimaal half-automatisch (sluitertijd voorkeur of diafragma voorkeur) en controle over bijvoorbeeld de scherptediepte. Optische zoom is ook wel fijn. Dat lukt je allemaal niet met een telefoon. En een paar 100 gram aan glas zal toch wel mooiere foto's maken dan een plastic lensje. En zodra het een beetje donker wordt dan loopt een digitale camera gewoon rondjes om een telefoon qua ruis en dynamisch bereik.
 
Persoonlijk vind ik een foto het mooist als deze niet bewerkt is. De kunst om met; het licht, compositie, omgeving en instellingen van je camera de foto te maken. Een foto die bewerkt is, is voormij al een mehhh.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Persoonlijk vind ik een foto het mooist als deze niet bewerkt is. De kunst om met; het licht, compositie, omgeving en instellingen van je camera de foto te maken. Een foto die bewerkt is, is voormij al een mehhh.

Kan ik me wel in vinden. Maar vind het wel het mooist als de foto qua kleur zo dicht mogelijk bij de realiteit komt. Ik weet niet of het bij mijn DSLR ook is, maar bij mijn telefoon heb ik vaak dat kleuren er automatisch uitspringen. Mijn Polo is op een onbewerkte foto met mijn telefoon gewoon een sinaasappel.. terwijl ie in het echt gewoon donker oranje en meer subtieler is.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Persoonlijk vind ik een foto het mooist als deze niet bewerkt is. De kunst om met; het licht, compositie, omgeving en instellingen van je camera de foto te maken. Een foto die bewerkt is, is voormij al een mehhh.

Dat is zo'n dooddoener eigenlijk. Want denk je dat er vroeger in DoKa's niet bewerkt werd?

En daarbij, als je een donkere auto fotografeert op een zonnige dag krijgt jouw camera dat nooit beide goed belicht. Dan zul je wel moeten.

Komt ook nog bij dat je zonder bewerken de volledige capaciteit van je sensor niet gebruikt. Dus dan ontstijg je eigenlijk je Canon 350D nooit. Als je ziet wat een details mijn Nikon D750 uit de schaduwen kan halen, of wat de Canon 6D van een vriendin van mij juist uit de hooglichten haalt. Dat dynamisch bereik krijg je nooit voor elkaar in camera.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
De een houd er wel van de ander niet.
Dat vind ik de sport van fotografie.
Een foto hoeft van mij niet perfect te zijn.

Liever een goede foto die niet bewerkt is, dan een foto die slecht genomen is en kapot bewerkt is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!