hoe kan je de stem PAS VERKEERS STORINGEN uitzetten

hallo weet iemand hoe ik de stem uitzet die mijn waarschuwd als er file voor mij is? er word namelijk vaak gewaarschuwd als er niks aan de hand is, dat is wel shit als je net een leuk nummertje aan het luisteren bent en die vrouw komt er tussen door.
 
Altijd weer die vrouwen.... Altijd overal doorheen kakellen! :evil: Denk je lekker in de auto rustig te kunnen zitten, muziekje erbij :cool: , weg van alles.... Weer zo'n vrouw!!! :twisted:


*ik weet trouwens niet hoe je dat moet uitzetten* :oops:
 
Hahaha, steek het maar weer op de vrouwtjes ja! Zonder ons zou het ook iets zijn hoor ;) ....

Normaal zal het idd moeten lukken door gewoon het geluid van je gps uit te zetten. Ik rijd altijd zonder geluid met mijn gps Big Grin ...
 
Kiaratje zei:
Hahaha, steek het maar weer op de vrouwtjes ja! Zonder ons zou het ook iets zijn hoor ;) ....

Normaal zal het idd moeten lukken door gewoon het geluid van je gps uit te zetten. Ik rijd altijd zonder geluid met mijn gps Big Grin ...

Hoe dan?
Ik kan op mijn RNS 310 het geluid niet uitzetten alleen maar zacht tot standje 6 of zoiets.
Heel vervelend .
Ik zou best wel graag weten hoe ik haar dus helemaal kan laten zwijgen.
Overigens ook bizar dat je in het nederlandese taalgebied alleen maar voor een belgische stem kan kiezen
Ik versta vaak niet goed.
En ABN is toch echt nog steeds de officiele voertaal in NL
Gelukkig zijn de cd's heel "goedkoop" dus mag je ook niet teveel verwachten.
(de duurste nav cd's in de wereld dus)
 
ThijsVer zei:
....
Hoe dan?
Ik kan op mijn RNS 310 het geluid niet uitzetten alleen maar zacht tot standje 6 of zoiets.
Heel vervelend .
Ik zou best wel graag weten hoe ik haar dus helemaal kan laten zwijgen.
Overigens ook bizar dat je in het nederlandese taalgebied alleen maar voor een belgische stem kan kiezen
...
ghehehe, staat wel in je boekje hoe je dat uit kunt zetten ;)
maaaaar, om je een directe oplossing te geven:
-op de knop 'setup' drukken (dus niet vast houden)
-naar het menu 'volumes' gaan
- iets van stemvolume of gps??? in ieder geval zou het zich vanaf daar moeten wijzen ;)

btw ik doe dit even snel uit m'n hoofd dus als ik iets verkeerd heb moet je 't nog maar even vragen, zal ik even in m'n polo stappen ;)

oh en voor een andere stem heb ik idd ook nog geen oplossing gevonden.
Misschien dat de dealer hier iets meer vanaf weet?
achjah ik rijd al weer een tijdje zonder stem en na een tijdje wen je hier best goed aan ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Kiaratje zei:
Hahaha, steek het maar weer op de vrouwtjes ja! Zonder ons zou het ook iets zijn hoor ;) ....
hahaha, ik heb het ook niet over de vrouwen hoor :lol: (ik ben dol op vrouwen Stick Out Tongue )
ik heb 't over t door de muziek heen kakelen van een stem ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
ThijsVer zei:
....
Hoe dan?
Ik kan op mijn RNS 310 het geluid niet uitzetten alleen maar zacht tot standje 6 of zoiets.
Heel vervelend .
Ik zou best wel graag weten hoe ik haar dus helemaal kan laten zwijgen.
Overigens ook bizar dat je in het nederlandese taalgebied alleen maar voor een belgische stem kan kiezen
...
ghehehe, staat wel in je boekje hoe je dat uit kunt zetten ;)
maaaaar, om je een directe oplossing te geven:
-op de knop 'setup' drukken (dus niet vast houden)
-naar het menu 'volumes' gaan
- iets van stemvolume of gps??? in ieder geval zou het zich vanaf daar moeten wijzen ;)

btw ik doe dit even snel uit m'n hoofd dus als ik iets verkeerd heb moet je 't nog maar even vragen, zal ik even in m'n polo stappen ;)

oh en voor een andere stem heb ik idd ook nog geen oplossing gevonden.
Misschien dat de dealer hier iets meer vanaf weet?
achjah ik rijd al weer een tijdje zonder stem en na een tijdje wen je hier best goed aan ;)

Ga even kijken of en hoe dat werkt.
Kan me niet goed herinneren waar/of/hoe dat in de handleiding stond
Heb die echt helemaal (ja echt) gelezen maar kan me dus niet meer goed herinneren.
Laat het even weten als ik er achter ben.
Het is nu zo dat tijdens navigatie ik niet zachter kan dan 6
Als je hem alleen maar uit kan zetten voordat je een route invoert lijkt me dat dus nogal suf
 
Je kan het volume inderdaad niet meer aanzetten met de volume knop als je deze op 0 hebt gezet. Dat is lastig maar ook logisch. Normaal gesproken werkt je volume knop op de muziek, tenzij er iets voor de navigatie gesproken wordt. Dan kan je de navigatie volume aanpassen.

Aangezien er bij volume 0 nu helemaal niks meer wordt gesproken voor de navigatie, kan je deze dus ook niet meer aanzetten met de volumeknop :)
 
ThijsVer zei:
...
Ga even kijken of en hoe dat werkt.
Kan me niet goed herinneren waar/of/hoe dat in de handleiding stond
Heb die echt helemaal (ja echt) gelezen maar kan me dus niet meer goed herinneren.
Laat het even weten als ik er achter ben.
Het is nu zo dat tijdens navigatie ik niet zachter kan dan 6
Als je hem alleen maar uit kan zetten voordat je een route invoert lijkt me dat dus nogal suf
en? al succes? ;)
maar het is trouwens niet vreemd dat je het weer vergeet ookal lees je het hele boekje, is ook in een keer een grote hoeveelheid info die over je heen komt Stick Out Tongue
ik ben meer van het omgekeerde type, zonder boekje aan de slag gaan en als je er niet uitkomt toch maar even het boekje raadplegen :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
en? al succes? ;)
maar het is trouwens niet vreemd dat je het weer vergeet ookal lees je het hele boekje, is ook in een keer een grote hoeveelheid info die over je heen komt Stick Out Tongue
ik ben meer van het omgekeerde type, zonder boekje aan de slag gaan en als je er niet uitkomt toch maar even het boekje raadplegen :lol:


Sorry beetje laat.
Ja inderdaad succes.
Je kan de stem via de setup uit zetten.
Omslachtig natuurlijk ,want je moet hem dus ook weer zo aanzetten.
Tijdens navigatie kan de stem niet zachter dan 6 wat dus onhandig en bemoeizuchtig is.
Vroeger met mijn Becker hield je gewoon de volume-knop iets langer ingedrukt om de stem helemaal uit te zetten of je drukte even kort op de knop- om de stembegeleiding te onderbreken of weer aan te zetten bloedsimpel logisch en duidelijk "in een rechte lijn" over nagedacht.
Ik snap nooit waarom fabrikanten altijd maar weer proberen opnieuw het wiel uit te vinden terwijl allang duidelijk is wat werkt of niet.
Zoiets als de verkenner in Windows 7 die belachelijk onoverzichtelijk is gemaakt in het kader we gaan het makkelijker maken
Dat hele menu en setup systeem is trouwens bij dit systeem verre van intuitief.
De klankregeling voor de radio zit weer in een ander menu dan voor de nav. etc.
Setup voor systeem en applicaties apart etc.
Ik snap nu wel waar wat zit, en snap ook wel hoe het bedacht is, maar het is echt doorgeschoten, te lang over nagedacht en te omslachtig.
En waar ik me nog steeds over kan opwinden is dat in het nederlandse taalgebied je alleen maar voor een belgisch accent kan kiezen.
De voertaal in nederland is nog steeds nederlands en geen belgisch.
Maar misschien is dat wel omdat dit dus by far het systeem is met de duurste software op de markt (139 euro per land)
 
Dat meen je niet?
Dat is toch bizar?
Wat kan er nu zo ingewikkeld zijn om dat even in orde te maken.
Als VW zonodig de grootste autofabrikant ter wereld wil worden hebben ze toch wel enige invloed bij Tele Atlas lijkt mij om er voor te zorgen dat hun klanten een stemmetje kunnen instellen.
 
citroene zei:
en op mijn rns 510 kan ik geen vlaamse stem nemen :?
Hahahaha, de wereld op z'n kop XD
zal wel is een keer dat sd kaartje in m'n laptop stoppen en kijken of ik iets van stem kan vinden Stick Out Tongue
mocht ik succes hebben dan krijg je wel een PB ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
jammer dat dit onderwerp niet leeft.
Ik vind nl ook dat die instructies taalkundig nogal suf zijn.
Nederlands is: "afslag" op de snelweg, en geen "uitrit"
Een uitrit is in het nederlands iets totaal anders.
En ook de zin "hier, bij de volgende uitrit afslaan" is volkomen onzin.
Net zoiets al "ik weet misschien wel zeker"
Al dit soort gewauwel in het Vlaams voor maar 120 Euro per cd :twisted:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!