wall
Nieuw lid
Al de nodige reparaties gehad,o.a,olie verversen,bleek dat aftapplug van carterpan(alluminium) draadeinden verziekt was dus lekte,opnieuw nieuwe draadeind gedraaid nu M15,was M14.
Tijdje gereden met rare temparatuur schommeling,is hij 90 graden dan weer 80 graden,en paar malen gehad,dat na een uur stllstaan,hij dan niet meer wilde starten,en leek het of hij teveel benzine kreeg en dus verzoop.
Nou had ik ergens gelezen,dat de temparatuur censor de boosdoener zou kunnen zijn.
Dus 2 weken terug temparatuur censor bij de dealer gehaald en nieuwe thermostaat( 77 euro),alleen wist de goede meneer niet welke type ik nodig had want ze hebben 2 types,nou gaf hij mij die ene die zij op voorraad hadden een kleine zwarte.
Nu vandaag naar de garage geweest om censor en termostaat te vervangen,man man wat een ellende ,typies maandag ochtend geval,thermostaat maar met 2 zelftap bouten vast,en ja hoor bij de eerste bout al brak die af pfffff.
Nou hele unit gekocht met thermostaat en themparatuur censor erin,voor 50 euro.En blijkt dat de oude thermostaat anders is al de nieuwe,maar goed alles gemonteerd.
Nu komt mijn temparatuur meter maar tot 45 graden,mijn rechterraam(elektrisch) gaat niet meer met 1 druk op de knop open/dicht moet hem vasthouden om het gewenste resultaat te krijgen,links doethet nog als vanouds 1 druk op de knop open of dicht,allemaal nadat hele accubak eruit moest om die hele thermostaathuis te demonteren.
Mijn vraag is nu,heb ik nou verkeerde thermostaat in zitten of moet de boel ontlucht worden,Alleen hoe,bij vorige auto's had je van die ontluchtings nippels.
Ja, wat een verhaal allemaal,zou graag willen weten of iemand al zo iets hebt meegemaakt.
Alvast bedankt
Groetjes,Wall

Tijdje gereden met rare temparatuur schommeling,is hij 90 graden dan weer 80 graden,en paar malen gehad,dat na een uur stllstaan,hij dan niet meer wilde starten,en leek het of hij teveel benzine kreeg en dus verzoop.
Nou had ik ergens gelezen,dat de temparatuur censor de boosdoener zou kunnen zijn.
Dus 2 weken terug temparatuur censor bij de dealer gehaald en nieuwe thermostaat( 77 euro),alleen wist de goede meneer niet welke type ik nodig had want ze hebben 2 types,nou gaf hij mij die ene die zij op voorraad hadden een kleine zwarte.
Nu vandaag naar de garage geweest om censor en termostaat te vervangen,man man wat een ellende ,typies maandag ochtend geval,thermostaat maar met 2 zelftap bouten vast,en ja hoor bij de eerste bout al brak die af pfffff.
Nou hele unit gekocht met thermostaat en themparatuur censor erin,voor 50 euro.En blijkt dat de oude thermostaat anders is al de nieuwe,maar goed alles gemonteerd.
Nu komt mijn temparatuur meter maar tot 45 graden,mijn rechterraam(elektrisch) gaat niet meer met 1 druk op de knop open/dicht moet hem vasthouden om het gewenste resultaat te krijgen,links doethet nog als vanouds 1 druk op de knop open of dicht,allemaal nadat hele accubak eruit moest om die hele thermostaathuis te demonteren.
Mijn vraag is nu,heb ik nou verkeerde thermostaat in zitten of moet de boel ontlucht worden,Alleen hoe,bij vorige auto's had je van die ontluchtings nippels.
Ja, wat een verhaal allemaal,zou graag willen weten of iemand al zo iets hebt meegemaakt.
Alvast bedankt
Groetjes,Wall






Volkswagen
Polo 9N